מה חשוב לדעת לפני שקונים באתר החדש של שופרסל?

פטור ממסים, אמצעי תשלום, אספקה, החזרות, אחריות ושירות לקוחות: כל מה שכדאי לדעת על אתר הקניות החדש "אמריקן אאוטלטס"

קניות באינטרנט / צלם: thinkstock
קניות באינטרנט / צלם: thinkstock

שופרסל השיקה אתמול (א') אתר קניות למוצרים מארה"ב תחת השם "אמריקן אאוטלטס". האתר יאפשר לישראלים להזמין 2.5 מיליון פריטים מארה"ב עם פטור ממסים בקנייה של עד 75 דולר ושליח שיביא את המוצרים עד לבית הלקוח בתוך 7-14 ימים בעלות משלוח של 15 דולר. מה חשוב לדעת לפני שקונים באתר החדש? 

פטור ממסים: בקנייה עד 75 דולר (לא כולל משלוח) ובקנייה בין 76 דולר ועד 500 דולר יש פטור ממס קנייה, אולם תשלמו מע"מ. במעמד התשלום מוצג המחיר הסופי כולל מסים. יש לזכור שרכישה מפוצלת בטווח של 72 שעות תיחשב כחבילה אחת לצורכי חישוב מס. היות שהחבילות לא משונעות דרך הדואר, לא ניתן להתחמק מתשלום המס על חבילות בשווי של יותר מ-75 דולר.

האתר החדש של שופרסל שמנסה להתחרות באמזון

אמצעי תשלום: כרטיסי אשראי או דרך פייפאל. לא ניתן לפרוס לתשלומים. המחירים באתר מוצגים בדולרים, כך שבעת הקנייה כדאי לזכור שתשלמו עוד דמי המרה בהתאם לתנאי חברת האשראי.

אספקה: טווח של 7-14 ימי עסקים ממועד הקנייה. לא מעט במונחי הקונים באונליין. המשלוח מבוצע באמצעות חברת UPS. ניתן לבחור במשלוח לתיבות לאיסוף עצמי (פיק אפ פוינט) הפזורות בארץ ב-12 נקודות, או במשלוח עד הבית ב-15 דולר לחבילה במשקל של עד 3 ק"ג. מעבר לזה יש להוסיף 2.6 דולרים לכל קילוגרם נוסף.

החזרות: באתר מפורטת כתובת בארה"ב שאליה ניתן לשלוח מוצרים בטווח של עד 14 ימים מרגע קבלתם בארץ. יש לשלם את עלות המשלוח חזרה (15 דולר למשקל של עד 3 ק"ג), כשאין החזר על דמי המשלוח המקוריים ועל מסים במידה ושולמו. זיכוי יתקבל בטווח של עד 14 ימים מרגע הגעת המוצר בחזרה למחסני UPS. לא ניתן להחזיר מוצרי קוסמטיקה, ויטמינים והלבשה תחתונה בהתאם לחוק. הבטחת החברה היא כי במקרה של החזרת מוצר פגום, יינתן החזר כספי מלא, כולל על דמי המשלוח והמסים ששולמו.

שירות לקוחות: חברת לב קרגו האחראית על המערך הלוגיסטי ועל תפעול האתר היא שתעמוד מול הלקוחות. פניות ניתן לשגר גם בעברית למייל. ההתחייבות היא למענה עד 24 שעות.

אחריות: בדומה לכל קנייה מאתר בינלאומי האחריות על המוצרים הנרכשים הם של היצרן בחו"ל ולרוב אינה ניתנת למימוש בישראל. באתר מובטח כי בקרוב תושק אפשרות לרכוש אחריות מורחבת שתופעל על-ידי חברה ישראלית.