טלדור | בלעדי

מתרחבת בשוק המודיעין העסקי: טלדור רוכשת את ליבי טכנולוגיות בעסקה של 8-10 מיליון שקל

בעלי החברה הנמכרת הם המייסד דוד קפלן, שמחזיק ב-60% מהמניות, היו"ר ירון הירשזון וכן יהושע אגסי, לשעבר מנכ"ל ביטוח ישיר וסאיטקס, שמחזיק ב-20% • לטלדור היו בסוף הרבעון השני מזומנים בהיקף של 58 מיליון שקל בקופה, כך שהיא תוכל לממן את הרכישה ממקורותיה העצמיים ללא בעיה

נתי אברהמי, מנכ"ל טלדור / צילום: תמר מצפי
נתי אברהמי, מנכ"ל טלדור / צילום: תמר מצפי

אחרי שני עשורים כחברה פרטית עצמאית, חברת ליבי טכנולוגיות תוכנה (LiBi Software Technology), המספקת פתרונות בתחום המודיעין העסקי, נמכרת לחברת שירותי המחשוב טלדור , שנסחרת בבורסה בת"א.

היקף העסקה מוערך ב-8-10 מיליון שקל, שאותם תשלם טלדור לבעלי המניות הקיימים של ליבי: דוד קפלן, מייסד ומנכ"ל החברה, שמחזיק ב-60% ממנה; ירון הירשזון היו"ר, שמחזיק ב-20%; ויהושע אגסי - מי שבעבר היה ממקימי ומנהלי חילן, מנכ"ל מייסד של ביטוח ישיר, מנכ"ל סאיטקס ומשנה למנכ"ל כלל תעשיות - שמחזיק ב-20% ממניות ליבי.

העסקה כפופה לאישור רשות ההגבלים העסקיים ואמורה להיסגר בשבועות הקרובים. לטלדור היו בסוף הרבעון השני מזומנים בהיקף של כ-58 מיליון שקל בקופה, כך שהיא תוכל לממן את הרכישה ממקורותיה העצמיים ללא כל בעיה. בתחילת השנה רכשה טלדור את הסטארט-אפ הישראלי Spectory ב-15 מיליון שקל.

ליבי מספקת פתרונות תוכנה בשוק ה-BI) Business Intelligence) ומייצגת את IBM, כאשר לפי אתר האינטרנט שלה, בלקוחותיה נמצאים בתי חולים, בנק ישראל, אגד, משרד ראש הממשלה, הראל, מנורה, בנק הפועלים, ישראייר, טבע, אמדוקס וגופים נוספים. החברה מרמת גן, שהוקמה בשנת 1996, מעסיקה כיום כ-50 עובדים.

טלדור, בניהולו של נתי אברהמי, מספקת פתרונות עסקיים וטכנולוגיים בתחומי תוכנה, חומרה, תקשורת ומיקור-חוץ. היא פועלת בשני מגזרים: מגזר התקשורת והתשתיות ומגזר המערכות. לדברי אברהמי, "העסקה תמצב את הקבוצה, יחד עם ליבי, כשחקן משמעותי בתחום ה-BI הארגוני, ותרחיב את יכולות הקבוצה גם בעולמות הביג דאטה, בהם טלדור - באמצעות חברת הבת טריבייס - נחשבת למובילת שוק. חברת ליבי תנוהל תחת קבוצת מערכות של טלדור".

מנכ"ל ליבי, דוד קפלן, מסר כי "אנו שמחים להצטרף לקבוצת מערכות של חברת טלדור. החברה ועובדיה ימשיכו בפעילות הענפה והחדשנית עבור החברות הגדולות במשק".

טלדור נסחרת בשווי 158 מיליון שקל אחרי ירידה של 37% במניה מתחילת השנה, אך עלייה של מעל 220% מהשפל של שנת 2014. החברה נמצאת בשליטת חברת ההשקעות הפרטית DBSI של ברק דותן ויוסי בן-שלום, שמחזיקה ב-46.5% מהמניות.