חדד לבדו לא מספיק: נתניהו צפוי לצרף לצוות ההגנה שלו עורכי דין נוספים

נתניהו מיוצג כיום ע"י שלושה עורכי דין: עמית חדד, קרן שפירא-אטינגר ואייל כהן • אף אחד מהם הוא לא בעל ניסיון או שיעור קומה משפטי כשל עו"ד ד"ר יעקב וינרוט המנוח • עו"ד ירון קוסטליץ עשוי להיות מועמד בולט לצוות ההגנה

עו"ד עמית חדד / צילום: תמר מצפי
עו"ד עמית חדד / צילום: תמר מצפי

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הבהיר היום (א') כי עו"ד עמית חדד ימשיך בייצוג של נתניהו בחקירותיו גם אחרי פרישתו ממשרד יעקב וינרוט, אבל דבר אחד ברור - דעיכתו ומותו של עו"ד יעקב וינרוט הותירו חלל בייצוג של רה"מ, שאותו חדד אינו מסוגל למלא לבדו.

את נתניהו מייצגים כיום שלושה עורכי-דין: חדד וכן קרן שפירא-אטינגר ואייל כהן. שפירא-אטינגר הייתה בעבר תובעת בפרקליטות הצבאית, וייצגה בין היתר את עו"ד רונאל פישר; ואילו כהן, שותף במשרד כהן-שטרסנוב-לונדון, ייצג בעבר את היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט.

מדובר בשלושה סנגורים מצוינים, מקצועיים וחדורי מוטיבציה, שכל אחד מהם מביא עמו יתרונות ותכונות ייחודיות משלו. אבל אף אחד מהם הוא לא בעל ניסיון או שיעור קומה משפטי כשל וינרוט. לכן, רבים הסיכויים שלאחר שחומרי החקירה בשלושת התיקים נגד נתניהו (1000, 2000 ו-4000) יועברו מהמשטרה לפרקליטות - ובעיקר אם נתניהו יוזמן לשימוע לפני העמדה לדין כפי שצפוי לקרות - יבקש רה"מ להצטייד בסנגור נוסף ובכיר וותיק שייכנס בנעליו של וינרוט.

קוסטליץ בדרך לתיקי נתניהו?

בשוק לא חסרים עורכי-דין מצוינים שעוסקים בצווארון לבן, אבל אם צריך לסמן בכל זאת מועמד בולט להצטרף לצוות ההגנה של נתניהו, נראה כי עו"ד ירון קוסטליץ הוא האיש. קוסטליץ הצטרף לאחרונה לייצוג של אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, במקומם של וינרוט המנוח וחדד. הוא כבר נמצא בסביבת הזוג נתניהו, ומאחורי הקלעים ייתכן שהוא כבר מייעץ באופן לא פורמלי גם לראש הממשלה.

עם זאת, קוסטליץ ייצג בעבר את ניר חפץ, לשעבר יועץ התקשורת של הזוג נתניהו שהפך לעד מדינה נגדם. בעקבות החתימה על הסדר עד המדינה, התפטר קוסטליץ מהייצוג של חפץ, והוא הוחלף בעו"ד אילן סופר. קשה יהיה לדמיין מצב שבו קוסטליץ יחקור את חפץ בחקירה נגדית בבית המשפט אחרי שייצג אותו בעבר.

חדד: "מותר לקבל מתנות"

חזרה לסנגוריו הנוכחיים של נתניהו לעו"ד חדד. מאז שהחל לייצג את רה"מ ורעייתו, התבטא חדד כמה וכמה פעמים בתקשורת בנושא. בראיון שנתן חדד ל"גלובס" במאי 2017 הוא הפגין ביטחון מוחלט בצדקת לקוחותיו הבכירים, ואמר שהוא רוחש להם הערכה גדולה. כאשר נשאל חדד על היחס הציבורי הביקורתי לשרה נתניהו, הוא כמעט יצא מגדרו להגנתה. "אני מרגיש שהגברת נתניהו זוכה לשיפוט לקוי ושגוי של התקשורת ושל חלקים בציבור. מההתרשמות שלי, מדובר באישה חכמה בצורה יוצאת דופן עם אישיות קורנת. כל מי שמכיר אותה יודע את מעלותיה. הופכים אותה לאדם אחר, לא מי שהיא באמת. עושים לה עוול".

חדד גם היה משוכנע באותה עת שהחקירות נגד נתניהו יסתיימו בלא כלום, וכי באף אחת מהן לא יוגש כתב אישום. "לקבל מתנה מחבר זה לגיטימי. המחוקק לא אסר את זה, ולכן זה מותר", הוא אמר בהתייחסו לחקירת תיק 1000, תיק המתנות.

כשנשאל חדד איך בכוונתו להוכיח איך תוכיחו שמדובר במתנות בין חברים ולא בשוחד שניתן לנבחר ציבור הוא השיב: "מערכת היחסים בין רה"מ לארנון מילצ'ן מיוחדת עד כדי כך שאת יום-הולדתו חגג נתניהו באינטימית עם שמעון פרס המנוח, מילצ'ן ואמו של מילצ'ן. אני את אמי לוקח רק לאירועים של החבר הכי טוב, למי שהוא ממש חלק ממשפחתי. אם אמו של מילצ'ן באה למקום אינטימי ומצומצם, זו אינדיקציה אולטימטיבית לסוג היחסים שיש ביניהם".