יטבתה דורשת מהרשות השנייה להסיר פרסומת לשוקו של טרה

במכתב ששלחה שני שלו, היועצת המשפטית של שטראוס, לרשות השנייה נטען כי ההשוואה מטעה את הצרכנים לחשוב כי המוצר של טרה אינו ממותק, בעוד שבפועל מדובר במוצר המכיל ממתיק סוכר בשם סטיביה – ממתיק בטעם עז שחברות מזון מובילות בעולם, לרבות שטראוס, נמנעות מלשלב אותו במוצרים המיועדים לילדים

קמפיין טרה /צילום:עופר חג'יוב
קמפיין טרה /צילום:עופר חג'יוב

מחלבת יטבתה שבבעלות קבוצת שטראוס מבקשת מהרשות השנייה למנוע את שידור הפרסומת של טרה למותג השוקו שלה בטענה כי היא מטעה את הציבור לחשוב שהשוקו איננו ממותק בעוד שבפועל הוא ממותק בסטיביה.

הפרסומת מציגה סקר צרכנים שקבע כי "רוב הילדים שטעמו את שוקו טרה החדש בלי תוספת סוכר העדיפו אותו מהמתחרה המוביל עם תוספת סוכר". לצד הקריינות מוצגים בפרסומת בקבוק שוקו טרה ובקבוק יטבתה מטושטש בפיקסלים באופן שברור לגמרי מי המותג המטושטש.

במכתב ששלחה שני שלו, היועצת המשפטית של שטראוס, לרשות השנייה נטען כי ההשוואה מטעה את הצרכנים לחשוב כי המוצר של טרה אינו ממותק בעוד שבפועל מדובר במוצר המכיל ממתיק סוכר בשם סטיביה - ממתיק בטעם עז שחברות מזון מובילות בעולם לרבות שטראוס נמנעות מלשלב אותו במוצרים המיועדים לילדים.

עוד טוענת שטראוס כי הפרסומת משווה בין שני מוצרים שאינם זהים ואילו כללי הרשות השנייה קובעים כי ההשוואה בין מוצרים בפרסומת צריכה להיעשות בין תכונות ממשיות רלוונטיות וניתנות לאימות. "ברור שההשוואה שעשתה טרה אינה הוגנת. יש בה מסר אשר מוצג לצרכנים בדרך שאינה הוגנת, על-ידי המעטת ערך ברורה וישירה של שוקו יטבתה". עוד נטען כי מסר התשדיר עומד בסתירה לנתונים מחקריים וטעימה השוואתית המצויה אצל שטראוס, שערך מכון מחקר מוביל, בו נרשמה העדפה ברורה של ילדים דווקא למותג של יטבתה.

בטרה בחרו שלא להגיב לדברים.