גישור | בלעדי

מאחורי הקלעים של הפיצול במשרד וינרוט: המחלוקת בין עו"ד חדד לבנים בדרך לגישור

עזיבתם של עו"ד עמית חדד וחמשת עורכי הדין הנוספים את משרד וינרוט, לא צפויה לעבור חלק • לפי מידע שבידי "גלובס", בין חדד ושותפיו לבין משרד וינרוט התגלעה מחלוקת כספית ואמוציונלית על רקע הפיצול במשרד הוותיק • הצדדים מנסים להגיע לפתרונות מוסכמים במחלוקות באופן חשאי והרחק מהעין הציבורית

יעקב וינרוט ז"ל ובניו דובי ויחיאל / צילום: יונתן בלום
יעקב וינרוט ז"ל ובניו דובי ויחיאל / צילום: יונתן בלום

יומיים אחרי שנחשף ב"גלובס" כי עו"ד עמית חדד, פרקליטו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עוזב את משרד י' וינרוט ושות' עם עוד חמישה עורכי דין מהפירמה ופותח משרד עצמאי, היה עסוק היום (ג') חדד במתן ייעוץ לאחד מהחשודים המרכזיים בפרשת הברחת היהלומים לארץ.

אבל עזיבתם של חדד וחמשת עורכי הדין הנוספים, בהם השותף החדש של חדד, עו"ד אריאל רוט, את משרד וינרוט, לא צפויה לעבור בשקט. לפי מידע שבידי "גלובס", בין חדד ושותפיו לבין משרד וינרוט התגלעה מחלוקת כספית ואמוציונלית על רקע הפיצול במשרד הוותיק. פיצול שקרה, כזכור, כשלושה שבועות בלבד אחרי שהאב המייסד של המשרד, עו"ד ד"ר יעקב וינרוט, הלך לעולמו ב-16 באוקטובר.

פגישה בניסיון ליישב המחלוקת

עורכי הדין במשרד וינרוט, בהם שלושת בניו, ד"ר יחיאל וינרוט, דובי וינרוט וזאב וינרוט, שכרו לאחרונה את שירותיו של עו"ד בעז בן-צור, בעצמו יוצא משרד וינרוט, כדי שייעץ להם כיצד לפעול משפטית ביחס לעזיבתו של חדד. מהעבר השני כבר הספיקו חדד ואנשיו להתייעץ עם כמה משרדי עורכי דין. גם עו"ד אלי כהן ממשרד גורניצקי ושות', המקורב למשפחת וינרוט, היה מעורב במגעים בין הצדדים, אך הוא לא מייצג רשמית אף אחד מהם.

לפי המידע שבידי "גלובס", בשעות הערב שלשום (א') נערכה פגישה בין חדד ורוט לבין שלושת בניו של יעקב וינרוט, בניסיון ליישב את המחלוקות - ניסיון שלא צלח בינתיים. עוד קודם לכן נערכה פגישה בין עורכי הדין המעורבים ובהם בן-צור, שבמהלכה הוסכם כי הסכסוך בין הצדדים ייושב בדרך של גישור. זאת, בניסיון להגיע לפתרונות מוסכמים במחלוקות באופן חשאי והרחק מהעין הציבורית.

המחלוקת הכספית בין אנשי משרד וינרוט בהם שלושת בניו של יעקב וינרוט ז"ל, לבין חדד, רוט ואנשיהם שעזבו את הפירמה, היא סביב כמה נושאים. בין היתר סבורים אנשי משרד וינרוט כי עו"ד חדד מסתמך בצורה מוגזמת על המוניטין של המשרד, מוניטין שהושג בעמל רב ובמשך שנים בעיקר בזכותו של יעקב וינרוט, שהיה מבכירי עורכי הדין בארץ ושהפירמה הייתה בצלמו ובדמותו. אנשי משרד וינרוט לא רואים בעין יפה את מה שגורמים המקורבים אליהם מכנים "הניסיון של עמית לצייר את עצמו כ'בן האובד' של יעקב וינרוט וממשיך דרכו". בנוסף, אנשי וינרוט לא רואים בעין יפה את כמות הלקוחות של משרד וינרוט שצפויים ללכת אחרי חדד.

עמית חדד / צילום: כפיר זיו
 עמית חדד / צילום: כפיר זיו

היה ברור לכולם שחדד יעזוב

לטובתו של חדד צריך לומר שהוא באמת ובתמים מעריץ את וינרוט ז"ל, ושהעובדות מראות שיעקב וינרוט אכן קירב אותו אליו מאוד במהלך השנים והפך אותו לבן-טיפוחיו וקידם אותו. ולראיה - חדד עמד לצדו של וינרוט בתיקי ליטיגציה רבים ומרכזיים והיה שותף, בין השאר, בייצוג של ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה. מה עוד שזכותם של הלקוחות לבחור מי ייצג אותם, ודבר נפוץ הוא שעורכי דין שעוזבים משרדים לוקחים עמם את הלקוחות שייצגו במסגרת המשרד. לקוחות אי-אפשר לקחת בכוח.

גורם המקורב למשרד אמר היום ל"גלובס" כי היה ברור לכולם שחדד ירצה לצאת בשלב מסוים לדרך עצמאית. לדבריו, מה שמקשה על בני משפחת וינרוט, אבל גם על חדד ואנשיו, הוא העיתוי הרגיש שבו התרחש הפיצול - שלושה שבועות בלבד אחרי מותו של יעקב וינרוט.

על כל פנים, שני הצדדים רוצים לסיים את המחלוקות, והם כבר עושים ניסיונות לאתר מגשר בכיר ומתאים שיוכל להביא לסיום המחלוקות ביניהם בדרך מוסכמת וטובה.

משרד ד"ר י וינרוט ושות' ומשרד חדד רוט ושות' מסרו בתגובה: "התיאור רחוק מאוד מהמציאות ויצא מכל פרופורציה. המשרדים פועלים בשיתוף-פעולה ובהידברות".

רקע: טלטלה במשרד עם מותו של בכיר עורכי הדין בישראל

יעקב וינרוט ז"ל לא היה "עוד עורך דין" ומשרדו לא היה "עוד משרד". בעשורים האחרונים ביסס וינרוט את מעמדו כאחד מבכירי עורכי הדין בארץ, אם לא הבכיר והמוכר מכולם. הוא בחר לסנגר על בכירי המושחתים או החשודים בשחיתות ולמצעד הלקוחות שחלפו במשרדו לא היה שני. הוא ייצג, בין היתר, את ראש הממשלה המנוח, אריאל שרון; את שר הפנים, אריה דרעי; את הרמטכ"ל והשר לשעבר, רפאל איתן; את שר האוצר לשעבר, אברהם הירשזון; את שר הביטחון, אביגדור ליברמן; ואת ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

וינרוט, שייעץ לראש הממשלה בנימין נתניהו גם שבועות לפני מותו, הלך לעולמו ב-16 באוקטובר ממחלת הסרטן והותיר מאחוריו חלל גדול. כאמור, כשלושה שבועות בלבד אחרי מותו חלה טלטלה במשרד עורכי הדין יעקב וינרוט ושות'. עו"ד עמית חדד, שמייצג את ראש הממשלה נתניהו, החליט לפרוש ממשרד ד"ר י' וינרוט ביחד עם עוד 5 עורכי דין מהפירמה - אריאל רוט, תמר פולק, אליהו וייס, נועה מילשטיין, ואביחי יהוסף. מיד אחרי הפרסום ב"גלובס" על עזיבתו של חדד את משרד וינרוט, הוציא נתניהו הודעה שבה הבהיר כי "חדד ימשיך בייצוג ראש הממשלה נתניהו".

המשרד החדש שמקים חדד יקרא "חדד, רוט ושות'", ומטעמו של חדד נמסר כי המשרד החדש יקפיד לחדש את מורשת וינרוט, אותו מכנה חדד "מורנו יעקב זכרו לברכה". במשרד וינרוט המקורי נשארים שלושת בניו של יעקב וינרוט, עורכי הדין יחיאל, דובי וזאב וינרוט, וכן עורכי דין נוספים בולטים.