חברת Taranis, שפיתחה טכנולוגיית אגריטק להגדלת תפוקה חקלאית, סגרה סבב גיוס הון B בהיקף 20 מ' ד'

טארניס פועלת בתחום החקלאות המדויקת, ומשתמשת בטכנולוגיות למידה ממוחשבת כדי לעקוב אחר מצב השדות ולהציע פתרונות מידיים • את גיוס ההון הובילה קרן ויולה ונצ'רס והצטרפו אליו גם משקיעים אסטרטגיים גלובליים בתחום החקלאות והזרעים

חברת Taranis, שפיתחה טכנולוגיית אגריטק להגדלת התפוקה החקלאית, סגרה סבב גיוס הון B בהיקף של 20 מיליון דולר. את הגיוס הובילה קרן ויולה ונצ'רס והצטרפו אליו גם משקיעים אסטרטגיים גלובליים בתחום החקלאות והזרעים - חברת הדשן הקנדית Nutrien, קרן Cavallo Ventures שהיא זרוע ההשקעות של Wilbur-Ellis, וחברת Sumitomo היפנית. בסבב גיוס ההון השתתפו גם המשקיעים הקיימים בחברה, Finestere Ventures ,Vertex ,OurCrowd ואיל גורה. היקף גיוס ההון של החברה עד כה מגיע ל-30 מיליון דולר.

טארניס פועלת בתחום החקלאות המדויקת, והיא משתמשת בטכנולוגיות למידה ממוחשבת כדי לעקוב אחר מצב השדות ולהציע פתרונות מידיים להתמודדות עם בעיות ביותר מ-80 מיליון דונם ברחבי העולם. במאי בשנה רכשה החברה את הסטארט-אפ Mavrx, שפיתח טכנולוגיה לצילום אווירי של שדות חקלאיים. הגיוס הנוכחי יאפשר לטארניס להמשיך בפיתוח יכולת הצילום והניבוי מבוססי הבינה המלאכותית, ולהרחיב את פעילותה במדינות שבהן היא פעילה כיום - ארגנטינה, ברזיל, רוסיה וארה"ב - ולהיכנס לפעילות באוסטרליה.

חברת טארניס מציעה פתרון לבעיה משמעותית: קצב ייצור המזון בעולם, שאינו עומד בקצב הגידול של האוכלוסייה. כיום חקלאים מפסידים בכל עונת גידול כ-34% מהיבול שלהם, דבר שגורם לענף החקלאות העולמי להפסיד כ-500 מיליארד דולר בשנה. הטכנולוגיה שפיתחה החברה מאפשרת לחקלאים להגדיל את פוטנציאל היבול ב-7.5%, בכך שהיא מציעה תובנות המסייעות להם בזמן אמת לשפר יעילות תפעולית, וכתוצאה מכך גם כלכלית. הטכנולוגיה שפיתחה החברה יודעת לאסוף מידע ויזואלי מצילום על ידי מטוסים ורחפנים ברמת דיוק גבוהה, ולהוציא מתוכו תובנות אגרונומיות הקשורות למחלות, חרקים או כל בעיה אחרת הקשורה בגידולי שדה. החקלאי יכול לבצע תכנון מדויק יותר הנוגע לאספקטים של הגידול, כגון רכישת חומרי ההדברה, כוח עבודה, השקיה וכדומה.

מעניקים טכנולוגיה לחקלאים בכל העולם 

אופיר שלם, מנכ"ל ומייסד שותף בטארניס, אומר כי גיוס ההון יאפשר לחברה להרחיק את היקף פרישת המערכת בעולם: "אנו שמחים על האפשרות להמשיך ולהעניק לחקלאים ברחבי העולם את הטכנולוגיה והידע שיאפשרו להם להגדיל את היבול מבלי הצורך לוותר על יעילות תפעולית. סייענו עד היום לאלפי חקלאים ואנו נרגשים על האפשרות להביא את היכולות שלנו לאלפים נוספים ברחבי העולם".

צביקה אורון, שותף בויולה ונצ'רס, ציין: "זוהי ההשקעה הראשונה של הקרן בתחום ה-Digital Farming לאחר בחינה מעמיקה של התחום ואנחנו מקווים לבצע השקעות נוספות בתחום. אנו שמחים להצטרף למסע של טארניס ומאמינים כי לחברה יש את המרכיבים על מנת להפוך למובילת תחום גלובלית: פתרון טכנולוגי עמוק ומקיף, צוות יזמים והנהלה מעולה ושותפים אסטרטגיים שביכולתם לסייע להתרחבות החברה".

ברנט סמית', סגן נשיא לטכנולוגיה וחדשנות בחברת Nutrien אמר כי בכוונת החברה לשלב את יכולת הזיהוי של טארניס בסל השירותים והמוצרים שהיא מעניקה ללקוחותיה, על מנת לאפשר לחקלאים שעמם עובדת החברה לשמור על קיימות ולשפר יעילות ורווחיות.

טארניס הוקמה בשנת 2015 על ידי אופיר שלם, אלי בוקצ'ין, איל כרמי ואסף הורביץ, והיא מעסיקה כיום 45 עובדים.