קודמו ולא הושלמו: שתי עסקות של קרן הנדל"ן מגוריט בהיקף של 300 מיליון שקל

בעסקה לרכישת 156 דירות בבת ים ב-220 מיליון שקל, המשא ומתן לא הושלם ולא התקיימו התנאי המתלים • עסקה שנייה כללה רכישת 31 דירות בדרום תל אביב תמורת 78 מיליון שקל, והתנאי המתלה להשלמתה לא נכנס לתוקף

עו"ד ארז רוזנבוך / צילום:שלומי יוסף
עו"ד ארז רוזנבוך / צילום:שלומי יוסף

שתי עסקאות רכישה של קרוב ל-190 דירות בהיקף השקעה של כ-300 מיליון שקל, שקידמה קרן ההשקעות בנדל"ן מגוריט , לא הגיעו לידי השלמה - כך עולה מעדכונים שפרסמה החברה בימים האחרונים.

שתי העסקאות האחרונות שמגוריט לא השלימה
 שתי העסקאות האחרונות שמגוריט לא השלימה

מדובר במזכר הבנות בלתי מחייב שעליו חתמה מגוריט  בחודש יולי האחרון, לרכישת 156 דירות במגדל מגורים בן 34 קומות בבת ים, שבו מיועדים להשתלב גם שימושי מסחר, תמורת כ-220 מיליון שקל.

מזכר ההבנות קבע, כי המוכרים יבנו את הפרויקט וימכרו אותו למגוריט תמורת הסכום המוזכר, והתנאים המתלים בו קבעו כי נדרש להיחתם בו הסכם ליווי בין המוכרים לבין גוף פיננסי שיממן את ההקמה, וכן יינתן להם היתר בנייה בתנאים ובמועדים שנקבעו בין הצדדים.

כעת עדכנה מגוריט כי המו"מ עם המוכרים לא הושלם, ולא התקיימו בו התנאים המתלים עם סיום התקופה שהוקצבה לכך על-ידי הצדדים, אולם הוסיפו, כי הצדדים מוסיפים "לפעול לקידום המו"מ במטרה שהסכם מכר ייחתם בעתיד".

העסקה השנייה כללה רכישת 31 דירות ושטח מסחרי ברחוב הגר"א שבדרום תל אביב, תמורת 78 מיליון שקל, ובה עדכן כעת המוכר את מגוריט כי התנאי המתלה להשלמתה לא נכנס לתוקף.

הסכם בין מגוריט לבין המוכר נחתם כבר לפני שנה, והיה כפוף לכמה תנאים מצטברים, ובהם כניסתן לתוקף של עסקאות קומבינציה, קבלת היתר הבנייה לנכס וחתימה על הסכם ליווי בנקאי.

עסקה ראשונה של יד שנייה

לעומת אלה, מגוריט עדכנה בשבועות האחרונים כי חתמה על הסכם לרכישת 31 דירות ברחוב המלך ג'ורג' שבמרכז ירושלים תמורת 75 מיליון שקל, אשר בשיפוצו היא מתכננת להשקיע כ-15 מיליון שקל נוספים. עסקה זו היא הראשונה של הקרן הכוללת רכישת דירות יד שנייה. עד כה נכנסה מגוריט להשקעה בפרויקטים בשלבים מוקדמים יחסית של ייזום והקמה.

מגוריט הונפקה בבורסה לפני כשנתיים, ומאז מנייתה איבדה כ-5% ומשקפת לחברה שווי נוכחי של 275 מיליון שקל.

מגוריט, שיזמיה הם עוה"ד ארז רוזנבוך וחיים ויספיש, היא קרן ההשקעות בנדל"ן (ריט) הראשונה שהוקמה בהתאם לתיקון לחוק הריט, והיא פועלת בתחום הנדל"ן המניב למגורים ובמסגרת זו יוזמת, רוכשת ומשכירה דירות.

מנכ"ל החברה הוא מתי דב, לשעבר מנכ"ל חברת הנדל"ן אזורים, והיו"ר הוא רוזנבוך. הגופים הגדולים המחזיקים במניותיה, שהשקיעו בהנפקתה, הם חברה קדישא, קרן אלמנות ויתומים, וכן קק"ל ובית ההשקעות אקסלנס.

בדוחותיה האחרונים הציגה מגוריט יותר מ-600 דירות שאותן רכשה או אשר בהן זכתה במכרזים, בעלות רכישה כוללת של מאות מיליוני שקלים.

מגוריט טרם מציגה הכנסות משמעותיות מדמי שכירות, אולם בסיכום המחצית הראשונה של 2018 נהנתה מעליית שווי חלקה בפרויקט מידטאון שבתל-אביב ובפרויקט שלה בגבעת שמואל, בהיקף כולל של כ-22 מיליון שקל, שסייעה לה לסכם תקופה זו ברווח נקי של כ-9 מיליון שקל.