חברת הגיימינג הישראלית אוברוולף גייסה 16 מיליון דולר

את הגיוס הובילה אינטל קפיטל, זרוע ההשקעות של אינטל • סך גיוסי החברה עומדים על כ-23 מיליון דולר • החברה מצהירה כי תשתמש בכסף שגייסה להרחבת צוות החברה בכ-20 עובדים ותרחיב את פלטפורמת המפתחים שלה לתחום המודים

חברת הגיימינג הישראלית אוברוולף (Overwolf) גייסה 16 מיליון דולר בסבב B בהובלת אינטל קפיטל, זרוע ההשקעות של אינטל. בסבב השתתפו גם קרנות ההון סיכון Liberty Technology Venture Fund ו-Marker, שהובילה את סבב הגיוס הקודם של החברה בגובה 5.3 מיליון דולר. ההשקעה הנוכחית מביא את סך גיוסי החברה לכ-23 מיליון דולר.

אוברוולף בונה פלטפורמה של אפליקציות משחקים ושירותים למשחקי מחשב המופעלים תוך כדי משחק. במקור, החברה תכננה להשתמש בטכנולוגיה כדי להוסיף למשחקים ממד חברתי באמצעות צ'ט, רשתות חברתיות ותחרויות בין קבוצות. כיום המערכת משתמשת מפתחי ויוצרי צד שלישי לפיתוח שורה ארוכה של תוספים, כמו לימוד ואימון בזמן אמת, סטטיסטיקות וכלי הקלטת וידיאו, אותם החברה מציעה לשחקנים.

הכנסות החברה מגיעות מפרסומות המופיעות במסך הטעינה של המשחק, כדי לא להפריע למהלך המשחק עצמו, ובהמשך מתכננת להוסיף מודל מנויים. כיום לפלטפורמה למעלה מ-10 מיליון משתמשים חודשיים פעילים במובייל ובדסקטופ. את הכנסותיה היא חולקת עם המפתחים במודל 70-30, שבו היא גורפת 30% מההכנסות, ו-70% מגיעים למפתחים בפלטפורמה.

אורי מרשנד, מנכ"ל אוברוולף ומייסד משותף, אמר כי "המשימה שלנו בתור חברה זה לתת ערך לכל גיימר בכל משחק, על ידי זה שאנחנו נותנים למפתחי צד שלישי כלים לפתח אפליקציות לגיימרים. יש לנו בחברה 45 אנשים שכל בוקר קמים ומתפרנסים מהתשוקה שלהם ומאפשרים ליוצרים לעשות את זה גם. אחד מהדברים המגניבים הוא שהצלחנו לבנות מזה עסק רווחי והחברה רווחית כבר יותר משנה". רווחי החברה אינם גלויים, אך הכנסותיה ב-2018, לדברי מרשנד, צפויות להגיע לכ-8 מיליון דולר.

החברה מצהירה כי תשתמש בכסף שגייסה להרחבת צוות החברה בכ-15-20 עובדים כן תרחיב את פלטפורמת המפתחים שלה לתחום המודים (Mods) - תכנה שנוצרה על ידי גורם לא-רשמי, שנועדה ליצור שינויים במשחקי מחשב, החל מתוספות של פריטים, דרך שינוי מראה המשחק או תיקון באגים, וכלה בשינוי מהלך המשחק כולו.

"מודים הם דרך לתת לקהילה להוסיף תוספות למשחק, ובמקרה, או שלא במקרה, מודים היו מקור מאוד משמעותי לחדשנות בתעשייה", אומר מרשנד. "כל המשחקים שהביאו את הזאנרים הגדולים, כמו פורטנייט וליג אוף לג'נדס התחילו כמודים. פורטנייט, שהוא משחק באטל רויאל, התחיל כמוד למשחק Arma. ליג אוף לג'נדס התחיל ז'אנר חדש שנקרא MOBA, שהתחיל כמוד למשחק וורקראפט 3".

"אנחנו רוצים להיכנס לתחום הזה כי אנחנו מרגישים שמודים זה קהילה שהיא מאוד אנדר-סרווד, והתהליך של הורדה והתקנת מודים הוא תהליך מאוד מסורבל. בצד השני, למי שמייצר את המודים אין פתרונות מוניטיזציה ואין להם אנליטיקות על שימוש במודים שלהם. אנחנו חושבים שהאתגר שלנו בכניסה למודים הוא לא מאוד משמעותי. אנחנו בעיקר רוכבים על מודלים קיימים בחברה, ולא ממציאים את הגלגל מחדש", הוסיף מרשנד.

לדבריו, פלטפורמת המודים של החברה צפויה לצאת במהלך השנה הבאה, ותתבסס על אותה הטכנולוגיה שבה החברה עושה שימוש בפלטפורמה הקיימת. "אנחנו עובדים בעיקר על ווינדוס, ו-ווינדוס כמערכת הפעלה לא מאפשרת לנו לעשות את מה שאנחנו עושים. כשהקמנו את החברה ב-2010, והוצאנו את המוצר פעם ראשונה בקיץ 2011, זו הייתה גרסאת בטא כזאת שלא עבדה כלכך טוב, והייתה מרסקת משחקים, וכל שינוי רזולוציה היה עושה בעיות", מספר מרשנד על האתגרים בפיתוח הפלטפורמה.

"היינו צריכים למצוא דרכים יצירתיות לעשות את זה. היום, אנחנו מתממשקים למשחקים ברמת הלואו לבל, מתחת למערכת ההפעלה. ההתממשקות היא בזמן אמת ולכמה סוגים של מנועים גראפיים שמאפשרת את כל היכולות שמערכת הפעלה רגילה יכולה לתת, בתוך המשחק - לראות חלון, להזיז אותו, לשנות את הצבעוניות שלו וכן הלאה".

תעודת זהות: Overwolf

הקמה: 2010

הנהלה: אורי מרשנד, תום וולף, אלעזר היים, ואלון רבינוביץ'.

משרדים: תל אביב

עובדים: 45 (מתוכם 35 בארץ והיתר בקנדה ובאירופה)

גיוסי הון: סבב סיד של 500 מיליון דולר, סבב A של 5.3 מיליון דולר ב-2013, וסבב B של 16 מיליון דולר כעת

משקיעות בולטות: אינטל קפיטל, Liberty Technology Venture Fund ו-Marker.