למרות ההאטה בשוק שלה, רדקום מציגה רווח נקי רבעוני, הודות למענקים מהרשות לחדשנות בישראל

האנליסטים ציפו מחברת פתרונות התעבורה לרשתות תקשורת לרשום דווקא הפסד נקי, אך היא סיכמה את הרבעון עם רווח של 1 מיליון דולר (Non-GAAP) • מעריכה את ההשפעה החיובית של המענקים מרשות החדשנות ב-4 סנט למניה

לאחר שאיבדה קרוב למחצית משוויה בחודשיים האחרונים, חברת הטכנולוגיה רדקום  מפרסמת היום דוחות שמשקפים את ההאטה בשוק אליו היא פונה, אך מפתיעה עם הצגת רווח נקי רבעוני בזמן שהאנליסטים ציפו ממנה דווקא לרשום הפסד נקי, בין היתר בזכות מענקים מהרשות לחדשנות בישראל.

רדקום, מקבוצת רד של האחים זהר ויהודה זיסאפל, מספקת פתרונות לניטור ובחינה של תעבורה ברשתות תקשורת. מניית רדקום נקלעה לסחרור כשהמשקיעים חששו מפני השפעת סופת הטייפון שפגעה בפיליפינים בספטמבר, משום שהלקוחה הגדולה ביותר של רדקום מגיעה ממדינה זו. בניסיון להרגיע, ערכה אז רדקום שיחת ועידה בה מסרה שלא תיפגע מהטייפון, אך דיווחה על האטה בצמיחת שוק ה-network functions virtualization; מאוחר יותר, על רקע האטה זו, הופחתה התחזית השנתית של רדקום.

היום פרסמה החברה את דוחות הרבעון השלישי, שבו הכנסותיה ירדו ב-11.7% ביחס לרבעון המקביל והסתכמו ב-8.5 מיליון דולר. בהשוואה לרבעון הקודם, הירידה בהכנסות היא בשיעור של 19.9%. למרות שיפור ברווח הגולמי ועל רקע עלייה בהוצאות המו"פ, הרווח התפעולי החשבונאי (GAAP) של רדקום ירד ב-61.7% ל-396 אלף דולר, כאשר בשורה התחתונה נרשם רווח נקי של 634 אלף דולר - ירידה של 46.4% לעומת הרבעון המקביל.

תוצאות הרבעון של רדקום
 תוצאות הרבעון של רדקום

"עומדים בהצלחה במחויבויות הפרויקטים שלנו"

על בסיס Non-GAAP, בנטרול התגמולים ההוניים לעובדים, הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-1 מיליון דולר, שהם 7 סנט למניה - כאמור, טוב משמעותית מתחזיות האנליסטים שציפו דווקא להפסד נקי של 6 סנט למניה. בחברה מציינים כי גם הרווח הנקי GAAP וגם הרווח הנקי Non-GAAP כללו 528 אלף דולר המיוחסים למענקים מהרשות לחדשנות בישראל, בהשוואה ל-155 אלף דולר ברבעון המקביל. ההשפעה החיובית היא בסך 4 סנט לרווח למניה.

"רדקום ממשיכה להוות שחקן מוביל בתחום הרשתות הווירטואליות (NFV). אנו עומדים בהצלחה במחויבויות הפרויקטים שלנו, וספקי התקשורת ממשיכים ליהנות מהתועלות שבשימוש בטכנולוגיה המתקדמת שלנו", אמר ירון רבקאי, מנכ"ל רדקום. "החברה ממשיכה לתמוך בלקוחותיה, לקדם את פעילויות המחקר והפיתוח ולמקד את מאמצי המכירה בספקי תקשורת top-tier. המאזן החזק שלנו מאפשר את המשך ההשקעה בטכנולוגיה חדשנית, שנועדה לענות על צרכי לקוחותינו המובילים במעבר הצפוי לרשתות וירטואליות ופריסת רשתות 5G".

בסוף הרבעון היו לרדקום בקופה 67.6 מיליון דולר. שווי השוק של החברה, שנסחרת ברשימה המשנית של הנאסד"ק, הוא 131 מיליון דולר. בחברה מאשררים את התחזית השנתית המופחתת, שפורסמה לפני כחודש, וממשיכים לצפות להכנסות של 33-35 מיליון דולר - ירידה של 6%-11% לעומת שנת 2017.