סמסונג חשפה בוועידת המפתחים בסן פרנסיסקו את הסמארטפון המתקפל

מסך OLED מתקפל יאפשר למסך להיפתח ולכלול תצוגה רחבה • בגוגל דיווחו כי הם כבר עובדים עם סמסונג בשיתוף פעולה כדי שהטלפון יושק בחודשים הקרובים

הטלפון המתקפל החדש של סמסונג / צילום: רויטרס
הטלפון המתקפל החדש של סמסונג / צילום: רויטרס

אחרי ארבע שנים גדושות בשמועות, סמסונג חשפה היום (ד') את החזון המתממש שלה לסמארטפון מתקפל, שיושק רק בתחילת 2019, בוועידת המפתחים השנתית בסן פרנסיסקו.

אף שעל במת הוועידה כיכב אב טיפוס שנפתח לגודל טאבלט עם מסך של 7.3 אינץ', בסמסונג השיקו בעיקר את החומרה שמכונה "Infinity Flex Display", מסך OLED מתקפל שמאפשר למסך להיפתח ולכלול תצוגה רחבה. על המסך יכולים לפעול שלושה יישומים בו זמנית. בגוגל דיווחו כי הם כבר עובדים עם סמסונג בשיתוף פעולה כדי שהטלפון יושק בחודשים הקרובים.

סמסונג הכריזה כבר היום כי היא רוצה לעבוד בשיתוף פעולה רחב ככל הניתן כדי להצליח לפתח את שימושיות הטכנולוגיה מהר ככל הניתן.

מדובר על החלטה שיכולה להתברר מכרעת עבור שוק הטלפונים המתקפלים. אומנם עדיין לא ברור אם תהיה דרישה למכשירים אלו, או שיתפסו רק כגימיק חולף, אבל אבל הוא ללא ספק הבטחה בשוק שצמא לחידושים. מה שעדיין לא ברור מהכנס שהתיים היום הוא עד כמה הטלפון יהיה נוח או שמיש.

הדיווחים על מכשיר הטלפון החדש "הגלקסי F" דלפו בעקביות בחודשים האחרונים ופתחו מרוץ חימוש קטן בין יצרניות הטלפונים השונות, כולן רוצות להיות הראשונות להציע מכשיר מתקפל לקהל הרחב. האוואי ו-LG רשמו כבר פטנטים שונים למכשירים מתקפלים והסטארט-אפ הסיני הקטן רויאל חשף מכשיר בשם FlexPai, טאבלט עם תצוגה של 7.8 אינץ' שמתכופף 180 מעלות למעין סמארטפון.

המכשיר של רויאל יכול להתכופף עד 200 אלף פעמים וצפוי, כך לפי החברה, להימכר תמורת 1,300 דולר. הרוכשים יקבלו בתמורה מכשיר בעל 128GB מעבד שמונה ליבות, רזולוציה של 1920X1440 וסוללת 3,800 מיליאמפר-שעה.

הטלפון המתקפל החדש של סמסונג / צילום: רויטרס
 הטלפון המתקפל החדש של סמסונג / צילום: רויטרס