אספנית האמנות בתיה עופר נאבקת באמן הגרפיטי בנקסי באינסטגרם: "אתה אנטישמי!"

האמן הבריטי האנונימי העלה לחשבון האינסטגרם שלו פוסטר אירוני, שמרמז כי ישראל היא מדינת אפרטהייד • אספנית האמנות הישראלית סירבה לעבור על כך בשתיקה ותקפה אותו בתגובות ובחשבון האינסטגרם שלה

בתיה עופר / צילום: איל יצהר
בתיה עופר / צילום: איל יצהר

לפני חמישה ימים, האמן הבריטי האנונימי בנקסי העלה לחשבון האינסטגרם שלו יצירה שצייר על חומת ההפרדה ברצועת עזה. התמונה גררה מעל 4,000 תגובות, חלקן תמכו במאבק הפלסטיני לעצמאות, חלקן גינו את ישראל כמדינת אפרטהייד וחלקן גינו את בנקסי כאנטישמי שונא ישראל.

בנקסי, כהרגלו, לא הגיב לטוקבקיסטים ואף העלה עוד פוסטר אירוני לחשבון שלו, שמציג מגדל שמירה על גדר ההפרדה כמתקן בלונה פארק. פוסטר זה זכה ל-13,000 תגובות ואינספור שיתופים, אך שיתוף אחד היה תוקפני במיוחד.

בתיה עופר, אספנית האמנות, חברת המועצה הבינלאומית של סותביס וחלק מחבר הנאמנים במוזיאון ויקטוריה ואלברט וברויאל אקדמי בלונדון וזוגתו של עידן עופר, החליטה שהאמן השנוי במחלוקת עבר קו אדום הפעם, וסירבה לעבור על הפרסומים שלו בשתיקה.

בתגובה זועמת לפוסט של בנקסי, כתבה עופר באנגלית: "אתה בן **** אנטישמי שפחדן מדי כדי לגלות את הזהות האמיתית שלו! אני תוהה מה יקרה אם כל האספנים היהודים יחליטו להחרים אותך. אני כל כך שמחה שאין לי ולו יצירה אחת שלך".

עופר לא עצרה שם ושיתפה את הפוסטר שהעליב אותו ואת המדינה בחשבון האינסטגרם הפרטי שלה עם כיתוב ארוך בתגובה לרמיזה של האמן למשטר אפרטהייד ישראלי.

מלבד אספנית אמנות וחברת מועצה במוסדות אמנותיים בלונדון, עופר משמשת מעל ל-10 שנים כנשיאת כבוד של עמותת Make A Wish Israel ופטרונית של העמותה בלונדון. העמותה מגשימה את משאלות לבם של ילדים החולים במחלה מסכנת חיים. בנוסף, היא מדורגת בין 8 הנשים המשפיעות בלונדון (עם הציון המשוקלל הגבוה מבין השמונה), על פי דירוג שהתפרסם במגזין נובמבר בשנה שעברה של ה-"Tatler", אחד המגזינים הנחשבים והיוקרתיים בבריטניה. בדירוג זו הובאו בחשבון משתנים שונים בהם: פילנתרופיה, אמירה אופנתית, מדד המנהיגות והנחישות ועוד.