ההאקתון של נטפליקס: לשלוט בטלוויזיה בעזרת העיניים והלשון

ההאקתונים הפנימיים של נטפליקס היו בשנים האחרונות מקור לפתרונות מצחיקים לבעיות מחשוב • גם ההאקתון של השנה לא אכזב והניב פתרונות חדשים שטותיים ומעניינים כאחד לבעיות שבהן נתקלים חובבי השירות

שלט טלוויזיה עם לחצן מובנה של נטפליקס / צילום: Harry Wedzinga, שאטרסטוק
שלט טלוויזיה עם לחצן מובנה של נטפליקס / צילום: Harry Wedzinga, שאטרסטוק

ההאקתונים הפנימיים של נטפליקס היו בשנים האחרונות מקור לפתרונות מצחיקים לבעיות מחשוב. גם ההאקתון של השנה לא אכזב והניב פתרונות חדשים שטותיים ומעניינים כאחד לבעיות שבהן נתקלים חובבי השירות - כך מדווח האתר טק-קראנץ'.

אחד מהם הוא פיתוח המציאות המדומה Eye Nav, המאפשר לכם לשוטט בנטפליקס באמצעות תנועות העיניים שלכם בלבד. הפיתוח משתמש ב-ARKit של אפל ובטכנולוגיית זיהוי תווי הפנים כדי לעקוב אחר מצב העין והבעות הפנים. כך הוא עוקב אחר מצב העיניים שלכם כדי להזיז את הסמן על הצג, ולאחר מכן מודד את זמן הצפייה באזור מסוים כדי ליצור "הקשה". אם תרצו לצאת ממסך כלשהו, אתם צריכים רק להוציא לשון. הפיתוח נוצר תוך 24 שעות, ויש לו השלכות על סוגיית הנגישות, כך שקיים סיכון שהוא אינו יעיל לשימוש בעולם האמיתי, אך בהחלט מדובר ברעיון מעניין.

פיתוח אחר הוא Jump to Shark, המאפשר לצופים לדלג היישר לחלקים הטובים של סרטי Sharknado (מייצגים בולטים של הז'אנר "סרטים כל-כך גרועים שהם ממש מעולים"), כדי לצפות בסצנות הפעולה שותתות הדם הכוללות כרישים, במקום שהצופים ייאלצו לראות את כל העלילה של הסרט.

פיתוח שלישי אינו קשור לצפייה בנטפליקס, אלא לתוכנת הפרודוקטיביות Slack, שבה משתמשים עובדי החברה ועובדי הייטק רבים אחרים.LunchBot מקשר בין קולגות במקום העבודה שעסוקים מכדי שיוכלו לצאת לאכול צהריים, ומזמין אותם לאכול צהריים יחד - באופן וירטואלי, כשהם בצ'אט Slack. היישום גם בודק את לוחות הזמנים של כולם כדי לוודא שהם לא עסוקים.

האקים אחרים שהומצאו השנה כללו מפה לאיתור משאבי הפקה באולפן ויצירות אנימוג'י על בסיס דמויות של נטפליקס. היעד הרחב יותר של התחרות, לדברי החברה, אינו בהכרח ליצור פיצ'רים שיהפכו בעתיד למוצרים, אלא לפתח רעיונות שישמשו מקור השראה לפיצ'רים בעתיד.