הרוג ופצועה אנוש מפגיעת רקטה בבית באשקלון; מטחי הרקטות נמשכים; חמאס מאיים: "נרחיב את הירי"

מטח הרקטות מרצועת עזה המשיך במהלך הלילה; פגיעה ישירה בבניין באשקלון גבתה את חייו של גבר כבן 40 באשקלון • פיקוד העורף הנחה לבטל את הלימודים בכל האזור • ישיבת הקבינט הביטחוני הוקדמה ל-9 בבוקר • צה"ל תקף את משרדי המודיעין של חמאס ברצועה וכן כלים בכוח הימי של הארגון • דובר צה"ל: הוקלה ההנחיה לשהייה רציפה במרחב מוגן ביישובי העוטף

מטח רקטות מעזה על אשקלון / רויטרס
מטח רקטות מעזה על אשקלון / רויטרס

11:50 ממשרד האוצר נמסר כי כ-20 צוותים של קרן הפיצויים (מס רכוש) מאוישים על ידי שמאים ומהנדסים נמצאים כרגע ביישובי עוטף עזה והדרום, לצורך הטיפול בנזקי הרכוש שנגרמו כתוצאה מסבב ההסלמה. כבר אתמול בשעות אחה"צ והלילה פעלו צוותי קרן הפיצויים (מס רכוש) ביישובים שבהם היו פגיעות לצורך מיפוי הנזקים ומתן מענה לצרכים דחופים. בנתיבות פונתה משפחה אחת מביתה, בתיאום עם רשות המסים. באשקלון פונו 15 משפחות מבתיהן, ובתיאום עם עיריית אשקלון חלקן פונו לבתי מלון.

10:35 מדובר צה"ל נמסר: "לאור הערכת המצב, הוחלט על ההקלות הבאות במדיניות ההתגוננות בעוטף עזה: 1. מאושרת עבודה שאינה חיונית, בתנאי שקיימת סמיכות למרחב מוגן על-פי זמן הכניסה למיגון. 2. מאושר לקיים לימודים בגנים ממוגנים בלבד בתוך היישוב בלבד במועצות האזוריות. כמו כן, ההנחיה לשהייה רציפה במרחב מוגן הוקלה, אך יש לפעול בהתאם להנחיות ולזמני ההתגוננות".

9:20: כלי שיט של צה"ל השלימו תקיפה של מספר כלים ייעודיים המשמשים את הכוח הימי של ארגון הטרור חמאס לביצוע פעילויות טרור ימיות נגד אזרחי ישראל וכוחות צה"ל.

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, יגיע הבוקר ליישובי עוטף עזה על-מנת לחזק את התושבים בעמידתם האיתנה אל מול ההתקפות הפרועות של החמאס. לפיד יגיע לשדרות בשעה 9:30 יחד עם ח"כ חיים ילין וייתן הצהרה לתקשורת.

8:50: הקבינט המדיני-ביטחוני יקיים הבוקר בשעה 9:00 דיון מיוחד בעקבות הימשכות הלחימה בדרום, שהחלה אתמול אחר-הצהריים, ובמסגרתה נורו לעבר ישראל מאות רקטות.

המשך האש גבה הלילה את חייו של גבר בשנות ה-40 לחייו באשקלון, לאחר שרקטה פגעה בבית שבו הוא שהה. לצדו נמצאו שתי נשים שנפצעו אנוש. המטחים הכבדים לעבר אשקלון וליישובי העוטף נמשכו גם הבוקר- לצד תקיפות נרחבות של צה"ל ברצועה וריכוזי גדולים בסמוך לה.

עד חצות נורו לעבר ישראל מעל 300 רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל, ובמהלך הלילה נורו עוד כ 70. עשרות מהן יורטו בידי מערכת כיפת ברזל. זאת, לצד תקיפה של עשרות מטרות ויעדי של חמאס והג'יהאד האסלאמי ברחבי הרצועה: מטוסי חיל האוויר תקפו והשמידו אמש את בניין תחנת הטלוויזיה של חמאס, אל אקצה שבעיר עזה, ובהמשך הלילה הותקפו עוד נכסי טרור ייעודיים, ובהם המטה של המודיעין של חמאס בצפון הרצועה והמטה לביטחון פנים שבשכונת רימל.

התקיפות הליליות כללו גם מחסנים של אמצעי לחימה בחאן יונס, מתחם צבאי בשכונת זייתון ואתר לייצור נשק. חיל הים תקף כלי שייט שמשמש את הכוח הימי של חמאס במעגן נוציראת שבדרום הרצועה.

כ-150 מטרות בסך-הכול הותקפו במהלך הלילה ברצועה, בהן מנהרת טרור, עמדות שיגור של רקטות, מתחמים צבאיים ועוד.

לצד התקיפות הנרחבות ארגוני הטרור הפלסטינים ברצועה איימו גם הבוקר כי ירחיבו את מעגל האש, וערים נוספות יטווחו ברקטות. בערים רבות בדרום - ובהן באר-שבע, אשקלון, אשדוד, שדרות וקריית מלאכי - לא יתקיימו היום לימודים.

שר הפנים, אריה דרעי, דחה אמש למועד אחר את הסיבוב השני שהיה אמור להתקיים היום במסגרת הבחירות לרשויות המקומיות במועצה האזורית חוף אשקלון, וזאת בתום התייעצויות עם גורמים בפיקוד העורף. 

כאמור, ישיבת הקבינט הביטחוני, שהייתה אמורה להתקיים בשעה 16:00, הוקדמה לשעה 9:00 בבוקר. ברקע הדברים לחץ ציבורי הולך וגדל אחרי יממה קשה במיוחד בערים אשקלון, שדרות ובכל יישובי עוטף עזה. ביום ראשון הסביר נתניהו, במסיבת עיתונאים, כי מדיניותו היא למנוע כניסת כוחות ישראלים באופן נרחב לתוך הרצועה ולצאת לסבב מלחמתי שתוצאתו, לפי נתניהו, ידועה מראש.

ביום ראשון, עוד לפני ההסלמה הנוכחית, ברור היה שבתוך הקבינט קיימת מחלוקת באשר לניסיונות ההסדרה וההרגעה, בעיקר סביב העברת מזוודות המזומנים פנימה.

בעוד הקבינט תמך במהלך שהוביל נתניהו לאפשר הזרמת כסף פנימה, טענו שר הביטחון אביגדור ליברמן ושר החינוך נפתלי בנט כי הם מתנגדים למהלך.