שוב תקלה בקו המהיר: תדירות הרכבות בקו ירושלים-נתב"ג ירדה לאחת בשעה

זאת בשל תקלה באחד מהקטרים הפועלים בקו • לפני חודש פרסמנו ב"גלובס" כי ייתכן והתקלות על הקו המהיר שנמצא כעת בשלב הרצה, קשורות לאספקת חשמל לא סדירה שמסופקת כיום באמצעות תחנות השנאה זמניות

עדכון: בשעה זו תדירות הרכבות בקו ירושלים נבון-נתב"ג חזרה לסדרה, בתדירות של שתי רכבות בשעה. כך לפי הודעת רכבת ישראל. 

הבעיות בקו המהיר לא נפסקות: בשל תקלה באחד מהקטרים הפועלים בקו ירושלים-נתב"ג, ירדה באופן זמני תדירות הרכבות בקו לאחת בשעה, לכל כיוון, כך הודיעה הבוקר (ג') רכבת ישראל. "צוותי רכבת ישראל פועלים לתיקון התקלה ולהחזרת הפעילות בקו למתכונת מלאה", נכתב בהודעה.

מאז שנפתח הקו המהיר לפני כמעט חודשיים אירעו בו לא מעט תקלות. לפני חודש פרסמנו ב"גלובס" כי ייתכן והתקלות על הקו המהיר שנמצא כעת בשלב הרצה, קשורות לאספקת חשמל לא סדירה שמסופקת כיום באמצעות תחנות השנאה (טרנספורמציה) זמניות, משום שהתחנות הקבועות עדיין לא מוכנות. תחנות אלו אינן מסוגלות לספק חשמל באופן רציף וקבוע כמו התחנות הקבועות. השקת הקו המהיר עם תחנות השנאה זמניות הייתה כרוכה בסיכון להפסקות חשמל.

הקו היה אמור לחבר בין תל-אביב לירושלים בנסיעה בת 29 דקות בלבד החל מערב סוכות. הקו המהיר אכן נפתח במועד עליו הכריז שר התחבורה ישראל כ"ץ, אך באופן חלקי בלבד ומגיע בשלב זה עד נתב"ג, עקב אי-השלמת עבודות התשתית בחלקו השני (בין נתב"ג לתחנת תל-אביב ההגנה).