דירקטוריון טלקום איטליה הודיע על הדחת המנכ"ל עמוס גניש

הסיבה למהלך לא ברורה, אך ככל הנראה היא קשורה לוויכוחים ועימותים בין בעלי המניות סביב תוכנית ההבראה של החברה

עמוס גניש / צילום: רויטרס - Remo Casilli
עמוס גניש / צילום: רויטרס - Remo Casilli

דירקטוריון טלקום  איטליה הודיע היום (ג') על החלטתו להדיח את מנכ"ל החברה הישראלי עמוס גניש. בהודעה שפרסמה החברה נמסר כי הדירקטוריון החליט ליטול את כל סמכויותיו של המנכ"ל ולהעבירם לידי היו"ר. תהליך החיפוש לאיתור מנכ"ל כבר החל וב-18 לחודש הוא יובא לאישור הדירקטוריון.

מבנה הבעלות בטלקום איטליה מייצר מתיחות בין בעלי המניות, ובשנים האחרונות הודחו מספר מנכ"לים על רקע סכסוכים ביניהם. גניש מונה על ידי ויוונדי הצרפתית שמחזיקה 24% מהחברה.

גם קרן אליוט שמחזיקה ב-4.8% מהמנ בבזק מחזיקה במניות איטליה טלקום, וככל הידוע היא הייתה מתואמת עם ווינדי לגבי מינויו של גניש לפני 14 חודשים. לא ברור מהי הסיבה המדויקת להדחה, אך מההודעה משתמע שהיא קשורה לוויכוחים ועימותים בין בעלי המניות סביב התוכניות להבראתה של החברה.

מטעמו של גניש נמסר: "עמוס גניש, מנכ"ל חברת טלקום איטליה, חברת התקשורת הגדולה באיטליה, שהתמנה על ידי בעלי המניות מחברת וויונדי Vivendi SA, הצרפתית, עוזב את ניהול חברת טלקום איטליה כתוצאה מחילוקי דעות עם קרן הגידור אליוט, בעלת ההחזקות השנייה בגודלה בחברה (9%), על האסטרטגיה של החברה. עמוס מונה על ידי וויונדי הצרפתית שהינה בעלת המניות העיקרית בחברה (24%), שתמכה בדרכו של גניש. גניש ווויונדי, התנגדו להפריד את הרשת הקווית של החברה, בכדי לשמור על השליטה ברשת הקווים האופטיים של החברה, בעוד אליוט, מבקשת למזג את טלקום איטליה, עם החברה הממשלתית והמתחרה הישירה שלה- אופן פייבר (Open Fiber), ספין שיביא לאיבוד השליטה של טלקום איטליה ברשת האופטית של החברה, שלדעתו של גניש ווויונדי הינה קריטית ליכולת התחרותית של טלקום איטליה ולפריסת רשת הסלולרי של הדור החמישי. אליוט קראה בעבר למכירת חלקים אחרים מהחברה בטענה של יצירת ערך, אך גניש ווויונדי לא הסכימו עם מהלכים אלו.
10 דירקטורים מאליוט הצביעו בעד השינוי של גניש ו-5 דירקטורים מחברת וויונדי הצביעו נגד ותמכו בגניש".