איוב קרא המליץ על מחליפה לשמאלוב-ברקוביץ': קרן אוזן

שר התקשורת מתכוון להמליץ על קרן אוזן, לשעבר מנכ"לית רדיו דרום, לתפקיד יו"ר מועצת הרשות השנייה • המינוי צריך לעבור את אישורה של ועדת גילאור ולאחר מכן את אישור הממשלה

קרן אוזן / צילום: אייל יצהר
קרן אוזן / צילום: אייל יצהר

שר התקשורת, איוב קרא, מתכוון להמליץ על קרן אוזן, לשעבר מנכ"לית רדיו דרום, לתפקיד יו"ר מועצת הרשות השנייה במקום יוליה שמאלוב-ברקוביץ' - כך נודע ל"גלובס". זאת, לאחר שלפני כשבוע החליט להדיח את שמאלוב-ברקוביץ' מתפקידה ולא להאריך את כהונתה כיו"ר המועצה על רקע טענות נגדה בנוגע להתנהלותה במיזוג ערוץ עשר ורשת, ורגע לפני שהמועצה אמורה הייתה לקבל הכרעה בסוגיית המיזוג. 

המינוי צריך לעבור את אישורה של ועדת גילאור שמאשרת מינויים בכירים בשירות הציבורי, ולאחר מכן את אישור הממשלה.

אוזן, 38, החלה את דרכה בתקשורת כשדרנית וכרכזת התוכניות ברדיו דרום. בהמשך ניהלה מחלקת שיתופי-פעולה מסחריים בתחנה וערכה והגישה את התוכנית "נעים בבוקר". במקביל שימשה ככתבת וכמגישה בתוכניות אקטואליה שונות בערוץ 2. יש לה תואר ראשון בתקשורת, והיא כיהנה בעבר כנציגת הבעלים בקבוצת רדיו ישראל. בנוסף הגישה אוזן בעבר את התוכנית "ערב ערב" ו"שש כלכלי" בתאגיד השידור. ביולי האחרון פורסם כי היא צפויה להצטרף כפרילנאסרית לתוכנית "אנשים" של קשת.

"לא מתכוונת לעבור על כך בשקט"

יום לאחר ההדחה הדרמטית עוד אמרה שמאלוב-ברקוביץ' ל"גלובס" כי אין בכוונתה להתפטר מהתפקיד. "בקשת המיזוג של רשת וערוץ עשר היא לא נושא פרטי, לכן אבצע את תפקידי, כפי שעשיתי עד היום, על הצד הטוב ביותר. את המלחמה על השם שלי אעשה במקום אחר, כי אני לא מתכוונת לעבור על כך בשקט".

כמה שעות לאחר מכן שחררה שמאלוב-ברקוביץ' הודעה רשמית, לפיה "בניגוד להדלפות השונות, אינני מתכוונת להתפטר מתפקידי בשלב זה, אלא אוסיף למלא נאמנה את תפקידי, לרבות בשאלת המיזוג, כל עוד אני מכהנת כיו"ר הרשות השנייה". לדבריה, "במהלך החודשים האחרונים התמודדתי מול אינטרסים רבי-עוצמה שהפעילו כל דרך כדי להשפיע על החלטת הרשות השנייה בעניין מיזוג רשת וערוץ עשר. לכל אורך הדרך עמד אל מול עיניי רק האינטרס הציבורי - הוא ולא אחר".

"נלחמתי על עמדתי המקצועית ולא הייתי מוכנה להתכופף, גם שעה שנוהל נגדי מסע שיסוי והסתה בתקשורת מצד בעלי עניין, אשר טענו שוב ושוב כאילו יו"ר הרשות מופעלת על-ידי גורמים פוליטיים. אני גאה במאבקי העיקש על עצמאות הרשות, ואני גאה בעמידתי האיתנה אל מול כל הלחצים שהופעלו עליי בשנה האחרונה", אמרה שמאלוב-ברקוביץ'.