חזן העליב את ראש אגף שיקום נכים והורחק מהכנסת ל-6 שבועות

בנוסף, יש מספר תלונות נוספות על חזן, שטרם נכללו בהחלטת ועדת האתיקה • חזן יוכל להמשיך להצביע במליאה, אך לא לנאום ולהשתתף מעבר למימוש זכות ההצבעה

צילום / איל יצהר
צילום / איל יצהר

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה היום (ג') להרחיק את ח"כ אורן חזן (הליכוד) לשישה שבועות מדיוני מליאת הכנסת ודיוני הועדות של הכנסת. חזן יוכל להמשיך להצביע במליאה, אך לא לנאום ולהשתתף מעבר למימוש זכות ההצבעה.

החלטת ועדת האתיקה נוגעת לתלונה של מנכ"ל משרד הבטחון אודי אדם בנוגע להתבטאות פוגענית של חזן כלפי סמנכ"ל משרד הבטחון וראש אגף שיקום נכים, חזי שיטה. דיון שנערך בועדת העבודה והרווחה ביום 29 באוקטובר 2018.

בנוסף, יש מספר תלונות נוספות על חזן, שטרם נכללו בהחלטת ועדת האתיקה. בערוץ 10 פורסם לפני מספר שבועות שחזן משפיל ומעליב את אנשי משמר הכנסת וכי הם פנו בתלונה לועדה. כמו כן, לפני כשבוע במהלך דיונים במליאה, השתלח חזן בח"כ אילן גילאון וכינה אותו "חצי בן אדם". לא ברור אם גילאון הגיש תלונה לועדת האתיקה.

עד לחודש אוקטובר 2018, היה חזן בהרחקה ממושכת של כחצי שנה, עונש חריג מאוד אשר הושת עליו בשל הצטברות עצומה של תלונות נגדו. אך הפעם, החליטה ועדת האתיקה להעניש אותו בשישה שבועות בלבד, בעבור העלבת איש משרד הבטחון.

את ישיבת ועדת העבודה והרווחה ניהלה באותו היום ח"כ מרב בן ארי (כולנו). היא ביקשה לשלוח את חזן מחוץ לחדר הועדה בשל קריאות לסדר בנוגע להפרעותיו המרובות.

חזן הגיב לדרישתה להוציא אותו כך: "את פחדנית. עלק נבחרת ציבור. ׳כולנו׳ לא תעבור את אחוז החסימה, את תעשי שלום לכנסת דרך הטלוויזיה. ח"כית אנונימית.. אני יוצא". ובהמשך משפטו פנה לתת אלוף במיל' חזי משיטה, לשעבר ראש מספן המודיעין בחיל הים ואמר לו: "זה שאתה חושב שאם היית תת אלוף במילואים, אתה אלוהים. השמש לא זורחת לך מהישבן. אני מאחל לך שתסבול כמו האנשים האלה. ואז אולי תרגיש. אתה והילדים שלך".