בוגרים ואחראים: מה איחלה דורית סלינגר למקבלי ה-MBA?

וגם: היכן בילו ומה למדו השבוע אנשי ונשות הנדל"ן?

דורית סלינגר ושלמה אליהו/  צילום: חן גלילי
דורית סלינגר ושלמה אליהו/ צילום: חן גלילי

בוגרים ואחראים: מה איחלה דורית סלינגר למקבלי ה-MBA?

בשבוע שעבר הגיעה דורית סלינגר, לשעבר הממונה על רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר אל מרכז עינב בתל-אביב. סלינגר הייתה הדוברת המרכזית באירוע הענקת התארים של תוכנית קלוג-רקנאטי בפקולטה לניהול של אוניברסיטת תל-אביב, כאשר היא עצמה בוגרת הפקולטה.

בדבריה התייחסה סלינגר לאתגרים של הרשות שבראשה עמדה, ובמרכזם הצורך לגשר על הפער שבין החברות המבטחות והמנהלות את החיסכון הפנסיוני, לבין הציבור והמחויבות למבוטחים ולחוסכים.

סלינגר הלנה על כך שבזמן שבתחום פועלים גופים ואינטרסים רבים המיוצגים על ידי אנשי מקצוע, לציבור הרחב אין מייצגים, וזה, לדבריה, תפקידו המרכזי של הרגולטור. לבוגרים החדשים איחלה סלינגר הצלחה והזכירה להם שעליהם לכלול במערך שיקוליהם גם נושאי אחריות חברתית, שיבטיחו את הצלחתם לאורך זמן. ואם בענייני ביטוח עסקינן, נציין כי מי שעוד הגיע לאירוע הוא שלמה אליהו, בעל השליטה ויו"ר קבוצת מגדל, שהגיע כחבר משפחתה של דנה אופנהיימר, מנהלת קשרי ממשל ורגולציה בכיל, שקיבלה תואר MBA.

במהלך הערב הודיעה אורית מנדלסון שהם, מנכ"לית תוכניות ה-MBA מאז הקמתה, על פרישתה המתוכננת בסוף השנה בתום עשרים שנה בתפקיד. מנדלסון שהם הופתעה מצידה, מנוכחותן של  מנהלות מהתוכניות המקבילות ברשת קלוג הבינ"ל שהגיעו במיוחד לכבודה לאירוע כלל הבוגרי התוכניות שהתקיים ערב קודם.

דורית סלינגר ושלמה אליהו/  צילום: חן גלילי
 דורית סלינגר ושלמה אליהו/ צילום: חן גלילי

לא רק בראשות העירייה: מי חגגו חדשנות בחיפה?

במסגרת אירועי שבוע היזמות הבינלאומי של משרד הכלכלה והתעשייה, אירח מתחם Wework חיפה את "ערב המנטורים הגדול", בו נערכה תחרות מיזמים טכנולוגיים חיפאיים, בהשתתפותם של שישה סטארט-אפים שעלו לשלב הגמר.

בתחרות זכתה חברת FAST Applications Ltd, פלטפורמת שירות המבקשת להפוך בתוך דקות כל תהליך משלוח בינלאומי של מטענים לדיגיטלי. את החברה ייצג אדם ירון, המנכ"ל, והוא שקיבל את הפרס - מענק כספי בסך 10,000 שקל ממשרד עורכי הדין ש. פרידמן ושות' וממשרד רואי החשבון KPMG, שהעניקו חסות לאירועי יחד עם KPMG, Wework ו-HaifaUP קהילת היזמות של חיפה.

בצוות השופטים ישבו מולי אדן, לשעבר סגן נשיא בכיר באינטל ויו"ר הוועד המנהל של אוניברסיטת חיפה; ד"ר אודי גרף, לשעבר מנכ"ל HP ישראל, והיום משקיע; ד"ר אירית אידן, סמנכ"לית בכירה למחקר ולפיתוח ברפא"ל; היזמית והמשקיעה עינב אדיב ברר, מייסדת מותג החיתולים "בייביסיטר"; האנג'ל, היזם והמשקיע זוהר לבקוביץ'; פרופ' רפי ביאר, מנהל הקריה הרפואית רמב"ם; איש הנדל"ן והפרסומאי הדר גולדמן. עוד נכחו: עו"ד דורון שוופי, שותף מנהל, ש. פרידמן ושות' ועו"ד יפעת מינצר-קול מהמשרד; רו"ח יניב מור מ-KPMG; גדי מרגלית, מנכ"ל עריית חיפה; אור שחף, מנכ"ל החברה הכלכלית חיפה, וד"ר גלית רנד, מנהלת אגף תכנון אסטרטגי ומחקר בעירייה. 

מולי אדן, דורון שוופי ועינב אדיב ברר/  צילום: ערייית חיפה
 מולי אדן, דורון שוופי ועינב אדיב ברר/ צילום: ערייית חיפה

לא בונים על חסכונות: היכן בילו ומה למדו השבוע אנשי ונשות הנדל"ן?

שבוע עמוס עבר על אנשי ונשות הנדל"ן. במרכז הירידים בתל-אביב התקיים הכנס התשיעי למנהלי פרויקטים של איגוד המהנדסים לבנייה ותשתיות. במהלך הכנס נערך טקס חילופי תפקידים של ראשות האיגוד, בו דני מריאן, היו"ר היוצא, העניק ליגאל גוברין, היו"ר הנכנס ומייסד חברת וקסמן גוברין גבע, את פטיש העץ של היו"ר. גוברין מצידו, נתן למריאן מגן לציון 11 שנות כהונה.

את מושב החדשנות בכנס פתח אהוד דנוך, מנכ"ל סולל בונה מקבוצת שיכון בינוי. במושב השתתפו השתתפו חמישה סטארט-אפים שהציגו טכנולוגיות בנייה שמטרתן לשפר את הבטיחות בישראל ולהגביר את הבטיחות, היעילות ואיכות העבודה. "בטיחות בעבודה חייבת להיות חלק מדרך החיים היומיומית של החברה ולהתבטא בכל הרמות החל מרמת העובד הפשוט בשטח ועד למנהל הבכיר ביותר", אמר דנוך

עוד במסגרת הכנס, הפרסים, הברכות והתודות, קיבל גם גיורא אקרשטיין, נשיא חברת אקרשטיין תעשיות ומבעלי השליטה בחברה, מגן הוקרה מהאיגוד. את המגן העניקו המהנדס ישראל דוד ודני מריאן.

ועוד השבוע: פירמת עורכי הדין מרדכי ח.מרקוביץ' קיימה במקביל, ביום שני, את ועידת מרקוביץ' ה-2 לנדל"ן ופיננסים בבניין הבורסה בתל-אביב. שם נדונו האתגרים הכלכליים של הענף מאז המשבר הכלכלי של 2008, כמו גם נושאי מימון יוזמות נדל"ן ותהליכים הנדרשים לייעול עולם ההשקעות הישראלי.

בבאי הוועידה היו אורחים מארה"ב, בהם עו"ד איירה סורקין, שיצג את ברני מיידוף וג'ורדן בלפורט עליו מבוסס הסרט הזאב מוול סטרייט. עוד הגיעו - זאב ביילסקי, ראש מטה הדיור הלאומי; ראובן קפלן, מנכ"ל עמידר; יריב פרידמן, המשנה למנכ"ל דלק קידוחים; טל אלדורטי, השמאי הממשלתי לשעבר; גרא קאונשסקי, סמנכ"ל תשתיות ובנייה חוזית בהתאחדות בוני הארץ ואחרים.

סורקין גילה בוועידה כי "לאבא שלי היו חסכונות אשר הוא השקיע אצל מיידוף וכאשר הוא נפטר בשנת 2001 עברו החסכונות לאמי שהמשיכה להשקיע את הכסף שם" אמר עו"ד סורקין, "לא מדובר בסכומים גבוהים מאוד, אולם זאת הזווית האישית שלי מהפרשה". סורקין סיכם ואמר כי: לא ניתן לצאת מתרמית פונזי ועל המשקיעים מוטלת אחריות לבחון כל העת את המשקיע ולשאול שאלות קשות ולא לעצום עיניים כל עוד הרווח עולה", הוא המליץ.

ישראל דוד, גיורא אקרשטיין ודני מריא ן/  צילום: רמי חכם
 ישראל דוד, גיורא אקרשטיין ודני מריא ן/ צילום: רמי חכם