איי.די.איי ביטוח: מנכ"ל חדש, מגמות חיוביות ותיקות

החברה שבניהולו של קובי הבר, המוכרת לציבור הרחב כ"ביטוח ישיר", רשמה רווח רבעוני של כ-67.3 מיליון שקל ורווח של כ-171 מיליון שקל מתחילת שנה

קובי הבר, מנכ"ל איי.די.איי ביטוח / צילום: איל יצהר
קובי הבר, מנכ"ל איי.די.איי ביטוח / צילום: איל יצהר

איי.די.איי ביטוח , המוכרת לציבור הרחב כ"ביטוח ישיר", אמנם החליפה מנכ"ל מוקדם יותר השנה, אך היא ממשיכה להציג גידול בהכנסות מפרמיות וברווחיות, גם ברבעון המלא הראשון תחת המנכ"ל החדש, שמציג רווח כולל רבעוני של כ-67.3 מיליון שקל, המהווה גידול של כ-17% ביחס לרווח הכולל ברבעון השלישי אשתקד.

התמונה נותרת כפי שהיא גם בבחינת תוצאות החברה מתחילת השנה, כשבתשעת החודשים הראשונים של 2018 היא מציגה רווח כולל מצטבר של כ-171 מיליון שקל, גידול של כ-16% ביחס לרווח כולל של כ-148.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

החברה, שנסחרת לפי שווי של יותר מ-3 מיליארד שקל, מסכמת רבעון מלא ראשון תחת ניהולו של המנכ"ל החדש, קובי הבר, שהגיע מבנק לאומי והחליף את רביב צולר, שניהל את החברה בהצלחה רבה במשך עשור.

בשורה העליונה איי.די.איי ביטוח ממשיכה להציג גידול בפרמיות, כשמתחילת שנה היא מכרה לציבור ביטוח ביותר מ-1.9 מיליארד שקל, גידול של כ-14% ביחס לסך הפרמיות שגבתה בתקופה המקבילה ב-2017. במגזר המרכזי של החברה, הביטוח הכללי, שכולל ביטוחי רכוש וחבויות, הפרמיות הסתכמו ביותר מ-1.5 מיליארד שקל, המהווה גידול של כ-15% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, כשברבעון השלישי בלבד היא מציגה גידול בפרמיות של כ-11%.

עם זאת, בנטרול הפרמיות שהועברו למבטחי המשנה בחו"ל, עולה כי ה"פרמיות בשייר" של החברה צמחו מתחילת שנה בכ-6% לכ-1.35 מיליארד שקל, בעוד שברבעון השלישי בלבד הפרמיות בשייר אפילו קטנו ב-1%. לצד זאת, במגזרי הפעילות הקטנים יותר עבורה רשמה החברה גידול דו-ספרתי בפרמיות בביטוחי הבריאות וגידולים של כ-8% בפרמיות בביטוחי החיים, הן ברבעון והן מתחילת השנה.

בשורה התחתונה לפני מס במגוון פעילויותיה החברה ממשיכה להציג רווחיות נאה, כשהיא מרוויחה בכל מגזרי הפעילות, כשלהוציא מגזר הבריאות בשלושת הרבעונים הראשונים, היא גם מגדילה רווחיה בכל מגזרי הפעילות הן מתחילת שנה והן ברבעון השלישי.

בחברת הביטוח שבשליטת ביטוח ישיר וצור שמיר של משפחת שנידמן מציינים כי הגידול ברווח הכולל מתחילת השנה נובע בעיקר משיפור משמעותי ברווח החיתומי בענף רכב רכוש ומגידול בהכנסות מהשקעות, וזאת בקיזוז הרעה בתוצאות ענף רכב חובה וירידה ברווחי ענפי רכוש אחרים. התוצאות של החברה ברבעון השלישי הושפעו לחיוב בעיקר משיפור "משמעותי", כדברי החברה, ברווח החיתומי בענף רכב רכוש, מגידול בהכנסות מהשקעות, וכן מגידול ברווח החיתומי בענפי חיים ובריאות, וזאת למול ירידה ברווחי ענפי רכוש אחרים.

לדברי המנכ"ל החדש קובי הבר, שמתגאה ב"רווח הכולל הרבעוני הגבוה בתולדות החברה", "אנו מציגים המשך מגמת צמיחה וגידול במגזרי הבריאות והחיים, ואנו צופים כי הם יהוו מנועי צמיחה משמעותיים בשנים הקרובות. בכוונתנו להמשיך לשים את הדגש על צמיחת החברה בכל הסגמנטים הקיימים, תוך שמירה ושיפור היעילות התפעולית ורמת השירות הגבוהה, לצד השקעה רבה בחדשנות טכנולוגית".

כמו כן, החברה הודיעה כי בכוונתה לבצע פדיון מוקדם מלא של תעודות ההתחייבות שלה כבר בדצמבר הקרוב - המועד הקרוב לתשלום ריבית - בתמורה לכ-55.6 מיליון שקל, וזאת לטובת הנפקה של סדרת אג"ח חדשה.