השליטה במחצית מאפליקציית פנגו מחליפה ידיים: קרדן טכנולוגיות נמכרת תמורת כ-58 מיליון שקל

מכירת הבעלות בקרדן טכנולוגיות תותיר בידי המוכרת, קרדן ישראל, רווח של 10-15 מיליון שקל • באמצעות החברה-הבת יוניסל שולטת קרדן טכנולוגיות בכ-48% מאפליקציית תשלומי החניה

חברת ההחזקות קרדן ישראל  מצטיידת במזומנים ומוותרת על חשיפה למגזר הטכנולוגיה. היום (ה') דיווחה קרדן ישראל כי סיכמה על מכירת החברה-הבת בבעלות מלאה - קרדן טכנולוגיות, לידי צד שלישי בלתי קשור בתמורה ל-58.4 מיליון שקל. העסקה צפויה להניב לקרדן ישראל רווח של 10-15 מיליון שקל. 

קרדן ישראל היא חברת החזקות שהנכס העיקרי שלה הוא החזקה ב-57% ממניות החברה-הבת קרדן נדל"ן, שעוסקת בבנייה למגורים, וכן בביצוע עבודות בנייה באמצעות החברה-הבת אל-הר. קרדן נדל"ן נסחרת בבורסה לפי שווי של 290 מיליון שקל, כך ששווי המניות שבידי קרדן ישראל עומד כיום על 165 מיליון שקל. 

מעבר להחזקה זו, קרדן ישראל ביצעה בעבר השקעות נוספות בתחומי התקשורת והטכנולוגיה, באמצעות החברות-הבנות קרדן תקשורת וקרדן טכנולוגיות. כעת נמכרת כאמור קרדן טכנולוגיות כולה על השקעותיה השונות, שכוללות 8.34% ממניות חברת קלאודיפיי, 8.68% ממניות חברת גיגהספייסס, החזקות משותפות בקרן אביב 2 וכן 67.3% ממניות יוניסל (לאחר המרה למניות של האג"ח להמרה שהחזיקה קרדן טכנולוגיות) שמחזיקה ב-48.75% מאפליקציית תשלומי החניה פנגו, המאפשרת תשלום באמצעות הטלפון הסלולרי עבור שירותי חניה, רכב ודרך. 

במסגרת עסקת מכירת קרדן טכנולוגיות סוכם עוד כי ככל שבמהלך 72 חודשים ממועד השלמת העסקה יתקבלו אצל הרוכשת תקבולים בגין ההחזקות בגיגהספייסס ובקלאודיפיי, תזכה קרדן ישראל לחלק מתקבולים אלה. עוד סוכם בין הצדדים כי 17 מיליון שקל מסך התמורה בעסקה יופקדו לתקופה מסוימת בידי נאמן, לצורך שיפוי בגין נזקים שעשויים להיגרם לרוכשת מהפרת מצגים, חבויות מס או תביעות משפטיות.

קרדן ישראל תמשיך להחזיק ב-21.2% מ-BFTV

בקרדן ישראל ציינו כי מועד השלמת העסקה צפוי בתוך כ-3 חודשים, בכפוף להתקיימותם של תנאים מתלים, הכוללים את אישור הממונה על הגבלים עסקיים ואישור כי לא חל כל שינוי לרעה במצבה של קרדן טכנולוגיות. לאחר השלמת המכירה תיוותר בידי קרדן ישראל ההחזקה ב-21.2% ממניות חברת BFTV, שעוסקת בהפקה ובשידור של ערוץ תוכן לפעוטות.

קרדן ישראל נסחרת כיום בבורסה לפי שווי של 230 מיליון שקל. את המחצית הראשונה של 2018 היא סיימה ברווח נקי המיוחס לבעלי המניות של 8.4 מיליון שקל ועם הון עצמי של 410.7 מיליון שקל.

בעלי השליטה בה הם אבנר שנור (27.5%), יוסף גרינפלד (18.9%) ואיתן רכטר (9.8%). שני בעלי מניות מהותיים נוספים הם גיל דויטש ורוני בירם, שמחזיקים כל אחד ב-13.6% ממניות החברה, כך שהחזקות הציבור מסתכמות בכ-16.7% בלבד.

רכטר, שמכהן כמנכ"ל קרדן ישראל, מחזיק באופן פרטי גם ב-6.8% ממניות BFTV, כאשר בתו שרון רכטר וחתנו גיא אורנים מחזיקים ב-12.5% נוספים מחברת הטלוויזיה, אותה הקימו והם אף מנהלים. בשנת 2017 תרמה ההחזקה ב-BFTV כ-2.5 מיליון שקל לרווח הנקי של קרדן ישראל.

שנור, גרינפלד ורכטר גם שולטים עדיין בחברה-האחות קרדן אן.וי, שמחזיקה בפעילות נדל"ן בסין, בחברת הנדסת המים תהל גרופ וב-66% ממניות אוויס. עם זאת, קרדן אן.וי נמצאת במגעים מתקדמים להשלמת הסדר חוב שני עם מחזיקי האג"ח שלה, במסגרתו צפוי גרעין השליטה של שנור, גרינפלד ורכטר (יחד עם ההחזקה הצולבת של קרדן ישראל) להידלל מ-43.2% לכ-28.4% בלבד.