עם הרגליים על הקרקע: איל וולדמן מארח בכיר מנאס"א

מלאנוקס טכנולוגיות ערכה במלון שרתון בדאלאס שבטקסס ארה"ב את הכנס השנתי שלה • וגם: במרכז הירידים בתל אביב נערך הכנס הבינלאומי החמישי לביטחון המולדת והסייבר

בוב צ'יאוטי ואיל ולדמן/ צילום: צילום: מלאנוקס טכנולוגיות
בוב צ'יאוטי ואיל ולדמן/ צילום: צילום: מלאנוקס טכנולוגיות

אמש (ד') ערכה מלאנוקס טכנולוגיות במלון שרתון בעיר בדאלאס בטקסס, ארה"ב את הכנס השנתי שלה, שבו אירחה כאלף אורחים ואורחות של תעשיית ההייטק. 

איל וולדמן, נשיא, מנכ"ל ומייסד מלאנוקס, דיבר על מוצרי החברה החדשים והזמין אל הבמה את אורחיו, בהם בוב צ'יאוטי, ארכיטקט ראשי במרכז המחקר איימס של נאס"א וטיירי פלגרינו, סמנכ"ל וראש פתרונות HPC בחברת Dell EMC, שדיברו על האתגרים הגדולים של מחשבי העל. את התוכנית האמנותית סיפק אמן החושים ליאור סושרד.

האירוע של וולדמן נערך במסגרת כנס הטכנולוגיה 18SC שהתקיים בעיר, העוסק במחשוב-על והשלכותיו על האנושות. מחשבי העל (HPC) מאפשרים בין היתר חיזוי סופות, תרופות חדשות, פיתוח כלי תחבורה מתקדמים מציאת חלופות אנרגיה נקיות, וכיו"ב. במסגרת הכנס זכתה מלאנוקס בתשעה פרסים לצד חשיפת רשימת ה-TOP500 של מחשבי העל שפתרונותיה של  מלאנוקס מאיצים את רובן.

מלאנוקס נסחרת בנאסד"ק בשווי 5 מיליארד דולר, אחרי שמנייתה הגיעה לשיא של כ-6 שנים בעקבות פרסומים לפיהם היא עשויה להירכש במחיר שישקף פרמיה על מחירה הנוכחי. ב- CNBC דווח לאחרונה שחברת Xilinx היא אחת המתעניינות ברכישה ושכרה לצורך זה בנק השקעות. מלאנוקס צפויה לסיים את שנת 2018 עם הכנסות של 1.079-1.089 מיליארד דולר, צמיחה של 25%-26% ביחס לשנת 2017, שבה נרשמה צמיחה מזערית.

ליתר ביטחון: את מי פגש השבוע מפקד משטרת ניו יורק?

בעיצומו של שבוע עמוס חדשות ואירועים ביטחוניים במיוחד, נערך במרכז הירידים בתל אביב הכנס הבינלאומי החמישי לביטחון המולדת והסייבר (2018 HLS & Cyber). הכנס, המהווה במה לתעשיית הסייבר המקומית ולשיווק הטכנולוגיות לגורמי חוץ, אורגן על-ידי מכון היצוא ומנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה ובשיתוף עם מערך הסייבר במשרד ראש הממשלה, משרד החוץ, סיב"ט - משרד הביטחון, המשרד לביטחון פנים, משרד האוצר, רשות החדשנות, רשות שדות התעופה והתאחדות התעשיינים. את תפקיד נשיא הכנס מילא שאול מופז, לשעבר הרמטכ"ל ושר הביטחון. מירי סיני, מנכ"לית טרגט מרקט, מפיקת האירוע הסבירה כי היא חשה גאווה גדולה במיוחד היות שמדובר באירוע פטריוטי. 

במשתתפי הכנס היו אדיב ברוך, יו"ר המכון הישראלי לייצוא ויו"ר הכנס; שר הכלכלה והתעשייה, ח"כ אלי כהן; ח"כ ציפי חוטובלי, סגנית שר החוץ; המפכ"ל רוני אלשיך; נדב ארגמן, ראש השב"כ; יגאל אונא, ראש מערך הסייבר הלאומי; גיל שויד, מנכ"ל ומייסד צ'ק פוינט; זוהר רוזנברג, ראש מערך הסייבר של אלרון; ליאור קונציקי, משנה למנכ"ל ומנהל חטיבת ענפים טכנולוגיים במכון היצוא; ואחרים. באורחים מעבר לים היה ג'יימס פ. או'ניל, מפכ"ל משטרת ניו יורק, שבחן כמה מהחברות הישראליות שהציגו במקום ודירק הוק, מנכ"ל Airbus; עוד התרשמו והתעניינו - נציגיהם של רשת וולמארט ובנקים בעולם בהם הבנק המרכזי של ספרד, ניגריה ועוד. 

שאול מופז ומירי סיני / צילום: נתי קמינסקי
 שאול מופז ומירי סיני / צילום: נתי קמינסקי

בקצב הטכנולוגיה: מי אמר שאי אפשר לעשות כסף ממוזיקה?

אל מוזיאון תל אביב לאמנות הגיעו היום נציגיהן של שתי תעשיות יצירתיות - טכנולוגיה ומוזיקה. המטרה: הצגת ובחינת אפשרויות ההשקעה בסטארט-אפים ישראלים העוסקים בנושא, כאשר את הכנס אירחה טכנו ארט - החממה הטכנולוגית המשקיעה במיזמים הקשורים בעולם המוזיקה והאמנות, בניהולה של שני פלד.

במתרשמים מהיצירות: טריסטן גהאן, מנהל תחום החדשנות של ספוטיפיי (Spotify); טיאגו קוריירה, מנהל היזמות של  וורנר העולמית; תום ווילי, מנהל ההשקעות של מחלקת המוזיקה בסוני; אנדריי גבק, מנכ"ל ינדקס.מוזיקה, חברת הטכנולוגיה הגדולה ברוסיה למוזיקה, ואחרים.

גהאן טען בין היתר במקום כי עד היום ספוטפי החזירה כעשרה מיליארד דולר לאמנים. עוד הוא הסביר כי הציבור מוציא היום יותר כסף על צריכת המוזיקה מאשר בעבר, בתקופת הדיסקים, בעיקר משום שהפלטפורמות הדיגיטליות יותר נוחות לצרכנים כי הן מוכוונות העדפות.

טריסטן גהאן ושני פלד / צילום: עידן כנפי
 טריסטן גהאן ושני פלד / צילום: עידן כנפי