מטומי מוכרת לטדי שגיא את פלטפורמת הפרסום Mobfox ב-7.5 מיליון דולר; המניה מזנקת

חברת הפרסום הדיגיטלי מוכרת את Mobfox לחברת Tightline Holdings שנמצאת בשליטת המיליארדר טדי שגיא • הפעילות הנמכרת הניבה למטומי הכנסות של 16.8 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2018 • מניית מטומי מזנקת היום ב-16% בלונדון, לאחר שבשנה האחרונה צנחה 77%

טדי שגיא / צילום: יונתן בלום
טדי שגיא / צילום: יונתן בלום

אחרי צניחה של קרוב ל-80% במניית מטומי  בשנה האחרונה, על רקע ירידה בהכנסות והעמקת ההפסדים - חברת הפרסום הדיגיטלי הודיעה בסוף השבוע על מכירת אחת מהפעילויות שהוגדרו דווקא כפעילות ליבה צומחת בחברה עד כה. מדובר בפלטפורמת הפרסום Mobfox שנמכרה תמורת 7.5 מיליון דולר במזומן לגוף שנמצא בשליטת המיליארדר טדי שגיא - Tightline Holdings Limited. הפעילות הנמכרת הניבה למטומי הכנסות של 16.8 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2018.

בתגובה לדיווח על העסקה, מניית מטומי טיפסה ביום חמישי בת"א ב-8% למחיר המשקף לחברה שווי שוק של כ-85 מיליון שקל. החברה נסחרת במקביל בלונדון ובת"א, אליה הצטרפה בתחילת 2016 (ומאז איבדה מנייתה כ-85% מערכה).בעלי המניות הגדולים במטומי הם קבוצת הפרסום פובליסיס גרופ (23.9%), הפרסומאי אילן שילוח (11.9%), קרן ויולה (9.8%) וקרן ברוש (7%), שהפעילה בעבר לחץ שהוביל לעזיבת המייסד והמנכ"ל הקודם עופר דרוקר בתחילת 2017.

במטומי העריכו כי העסקה למכירת Mobfox תאפשר להם למקד את מאמציהם ומשאביהם בפעילות החברה הבת Team Internet - שמספקת פלטפורמת פרסום בדומיינים. לפי הודעת מטומי, החברה הבת הניבה EBITDA של מעל 8 מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה.

עוד טוענת מטומי כי המכירה תפחית את ההוצאות התפעוליות ואת מספר העובדים, ולפיכך תשפר את הרווחיות ותייצר עם הזמן ערך רב יותר לבעלי המניות של מטומי. כל אלה יבואו לידי ביטוי החל משנת 2019. נציין שדווקא עם פרסום דוחות המחצית הראשונה של השנה, מטומי ציינה שחוותה ירידה בהכנסות מפעילויות שאינן בליבת עסקיה, וצמיחה בפעילויות הליבה - Team Internet ו-Mobfox.

מניית מטומי איבדה כ-85% מאז הנפקתה בת"א
 מניית מטומי איבדה כ-85% מאז הנפקתה בת"א

נרכשה לפני 4 שנים ב-17.6 מיליון דולר במזומן ומניות

בתחילת השנה, כשמטומי נערכה לגיוס אג"ח בבורסה בת"א, היא ציינה כי אסטרטגיית הצמיחה שלה "ממוקדת בשתי פעילויות רווחיות וצומחות", שאחת מהן היא כאמור Mobfox. החברה גייסה 103 מיליון שקל בהנפקה שזכתה לביקושים גבוהים, באג"ח המיועדות לפירעון ב-2021, כשתמורת ההנפקה יועדה למימון הגדלת ההשקעה בחברה הבת Team Internet. מחיר האג"ח צנח מאז בכ-20% והיא נסחרת בתשואת זבל של 17%.

הפעילות שנמכרת כעת נרכשה על ידי מטומי לפני ארבע שנים, במחיר גבוה יותר ממחיר המכירה הנוכחי. מטומי שילמה אז 17.6 מיליון דולר במזומן ומניות תמורת Mobfox - כ-10.1 מיליון דולר במזומן והיתר במניות מטומי, לפי מחיר של 260 פני למניה. נכון להיום, מחיר המניה של מטומי עומד על כ-19 פני בלבד, כ-93% פחות מהמחיר בעת העסקה ב-2014.

באותה עת הגדירה מטומי את Mobfox כמובילה עולמית באספקת פלטפורמה לקנייה ומכירה אוטומטית של מדיה דיגיטלית בזמן אמת במובייל. באוגוסט האחרון הודיעה מטומי על מכירת פעילויות "שאינן בליבת עסקי החברה" תמורת 8.5 מיליון דולר במזומן.

ליעם גלין, מנכ"ל מטומי, מסר כי "היום השלמנו את התוכנית האסטרטגית של מטומי. כפי שמסרנו מאז שהצטרפתי לחברה מוקדם יותר השנה, התמקדנו בפעילויות שמייצרות החזר גבוה במטרה לייצר ערך לבעלי המניות". לדברי גלין, "הצעד האסטרטגי הזה מפשט את המסר של מטומי, ומגדיל משמעותית את הצמיחה ואת הערך של העסק שלנו בטווח הארוך".