נאמני מרכז שניידר מגייסים 1.5 מיליון שקל ומחזקים את מערך ההשתלות

וגם: מה חשוב יותר למדען מאשר לדעת לפתור משוואות?

שני דרור, אורית בנבנישתי ורונן טוב/ צילום: פז בר
שני דרור, אורית בנבנישתי ורונן טוב/ צילום: פז בר

ביום חמישי ערכו נאמני מרכז שניידר את ערב ההתרמה השנתי שלהם באודיטוריום סמולרש באוניברסיטת תל אביב, כשהפעם עמד ערב הגאלה בסימן חשיבות מערך ההשתלות, והנחה אותו בהתנדבות טל ברמן.

במהלך הערב, בו נאספו 1.5 מיליון שקל, עלו על הבמה זוג עובדים זרים שסיפרו על תרומת הכבד  בה זכה ילדם בן השנה, בזכותה של ישראלית. הם הסבירו כי הטיפול מציל החיים  שקיבל, לא היה מתאפשר במדינת מוצאו הודו. את האירוע פתחה ארוחת ערב וסיימה הופעה של עברי לידר.

את פני הבאים קיבלו רונן טוב, משנה למנכ"ל מיטב דש, המכהן כיו"ר עמותת נאמני מרכז שניידר, וזוגתו שני דרור. רונן הזמין רבים אחרים "לחוות איתנו את ההתרגשות ואת התחושה הנהדרת הנלווית לתמיכה במי שזקוק לכך להצלת חייו ולאיכות חייו".

עוד אירחו והתארחו: איש העסקים ישראל מקוב המכהן כנשיא העמותה; אלן וצבי סטפק, מייסד ומבעלי מיטב דש ויו"ר איגוד החברות הציבוריות; אפרת בר נתן, מנכ"לית העמותה; אילן רביב, מנכ"ל מיטב דש; דורון ספיר, מנכ"ל מגדל; אורית בנבנישתי, בעלי ומנכ"לית תגבור; שי פלדמן, מנכ"ל AIG ישראל; שי פרמינגר, מנכ"ל ERN; דודי ויסמן, מבעלי השליטה בסונול; פרופ' שי יזרעאלי המנהל החדש של המערך ההמטו-אונקולוגי בשניידר; ואחרים.

ערב בין ידידים: מה חשוב יותר למדען מאשר לדעת לפתור משוואות?

בתיאטרון גשר ביפו נפגשו במוצ"ש חברות וחברי אגודת הידידים של התיאטרון, בראשות ישראל מקוב ורותי היילפרן, יחד עם חברות וחברי אגודת הידידים של מכון ויצמן למדע, בהובלת שמשון הראל והמנכ"לית יעל גורן וגמן. הידידים והידידיות צפו בהצגה "רודף העפיפונים" באירוע אותו אירחה מנכ"לית התיאטרון לנה קריינדלין, והוא נערך בחסות "קרדיט סוויס".

קודם להצגה הסביר פרופ' דניאל זייפמן, נשיא מכון ויצמן כי "עולם המדע הוא גם יצירתי ופחות מדויק ממה שאנשים חושבים, ועולם התיאטרון מתאר לעיתים עולם מדויק וריאליסטי". בהתייחסו למחזה הוא סיפר כי הסופר חאלד חוסייני החזיק בתואר בביולוגיה, כך שהוא היה אמן מדען". פרופ' רועי עוזרי מהמחלקה לפיזיקה במכון הסביר כי "מדע הוא גם סוג של יצירה. מדענים יוצרים כל הזמן. התכונה הכי חשובה אצל מדען היא יצירתיות, והיא לכשעצמה חשובה יותר מהיכולת לדעת לפתור משוואות".

הוסיפו לאמנות ולמדע את הפן העסקי: נילי ועו"ד אלי זהר, יו"ר התיאטרון; עדיה ויצחק סוארי, יו"ר אלייד; דיתי ואלכס לנדסברג, בעל השליטה בסנו; אשת העסקים רוני רוס; ענת ושמואל פרנקל, מנכ"ל אפסילון; אשת העסקים רות עופר; סוזן ודן פרופר, יו"ר אסם; יוסי חכמי, לשעבר בעלי הפניקס ואחרים.

רות עופר/ צילומים: אביב חופי ורונן טופלברג
 רות עופר/ צילומים: אביב חופי ורונן טופלברג

יוסי ועדיה סוארי / צילום: אביב חופי רונן טופלברג
 יוסי ועדיה סוארי / צילום: אביב חופי רונן טופלברג