מלונות בראון מתרחקת מהבורסה: המיזוג לשלד הבורסאי הרודיום בדרך לביטול

בשוק מעריכים כי אחד מהתנאים לביצוע העסקה - אישורה של חברת הכשרה ביטוח, שהעמידה לרשת המלונות הלוואה המירה למניות - לא התקיים • גורמים המקורבים למגעים מעריכים גם כי בעלי רשת המלונות - קבוצת לאופרד של ליאון אביגד, ניצן פרי וניר ויצמן - כבר אינם נלהבים מביצוע המיזוג

בעלי רשת מלונות בראון: ליאון אביגד, ניר ויצמן וניצן פרי / צילום: אור רונן
בעלי רשת מלונות בראון: ליאון אביגד, ניר ויצמן וניצן פרי / צילום: אור רונן

עסקת המיזוג המתוכננת של רשת מלונות הבוטיק "בראון" לשלד הבורסאי הרודיום  תקועה ועומדת בפני ביטול - כך נודע ל"גלובס". בשוק מעריכים כי אחד מהתנאים לביצוע העסקה - קבלת אישור מצד חברת הכשרה ביטוח, שהעמידה לרשת בראון הלוואה המירה למניות - לא התקיים.

בנוסף, טוענים גורמים המקורבים למגעים, כי נראה שבעלי רשת המלונות כבר אינם נלהבים מביצוע מהלך המיזוג.

לפני קצת פחות מחודשיים דיווחה חברת הרודיום השקעות על כוונתה למזג לתוכה את רשת מלונות בראון באמצעות הקצאת מניות לבעלי הרשת - קבוצת לאופרד של ליאון אביגד, ניצן פרי וניר ויצמן. הרודיום, שהינה שלד בורסאי, עדכנה כי חתמה על מזכר עקרונות למזג לתוכה את פעילות המלונות בתמורה להקצאת כ-75% ממניות החברה הממוזגת, עם אפשרות להגדלת חלקם של בעלי רשת המלונות ל-85% ממניותיה.

הרודיום עדכנה אז כי במועד חתימת ההסכם המפורט, יעבירו בעלי רשת מלונות בראון דוחות כספיים ו"הערכת שווי על-ידי מעריך שווי מוכר, שלפיה שווי הפעילות עולה על 325 מיליון שקל". 

בהמשך, חשף "גלובס" כי בנקאי ההשקעות רועי אייזנמן העמיד מכשול בפני העסקה, לאחר שהעביר מכתב ובו דרישה לדמי תיווך בשווי של כ-6% מהחברה הממוזגת. אייזנמן היה מי שהפגיש בין בעלי רשת מלונות בראון לבין רואי תמרי, המנכ"ל ובעל השליטה בהרודיום השקעות. הרודיום טענה בתגובה כי היא דוחה את הטענות והדרישות, "שכן מדובר בניסיון לסחוט כספים שלא כדין". בנקאי ההשקעות של הרודיום בעסקה הוא בית ההשקעות ווליו בייס.

מימון של עד 60 מיליון שקל תמורת שותפות ב-20% מהרשת

כאמור סיבה מרכזית לביטולה הצפוי של העסקה הוא אי מתן אישור מצד חברת הכשרה ביטוח, הנמצאת בשליטת אלי אלעזרא. ביוני השנה העמידה הכשרה מימון בהיקף של עד 60 מיליון שקל לרשת מלונות בראון, בעסקה שאמורה להפוך אותה לשותפה ברשת ולהקנות לה החזקה של עד 20% לפי שווי של 300 מיליון שקל "אחרי הכסף".

ככל הידוע ניתן המימון לרשת המלונות מכספי המבוטחים של הכשרה ביטוח, כשבשלב ראשון הועמד סכום של 50 מיליון שקל בהלוואה מירה למניות רשת בראון. העסקה כוללת כמה אבני דרך, שבכפוף להתקיימותן המימון יוכל לגדול בעוד 10 מיליון שקל.

רשת מלונות בראון רוכבת על גל הגאות בתחום מלונות הבוטיק בשנים האחרונות. לפי מידע שמסרה קבוצת לאופרד להרודיום, הקבוצה שוכרת 14 נכסים בתל אביב ובירושלים, בהם מופעלים כיום שישה מלונות בוטיק והשאר בשלבים שונים של הקמה. כמו כן, מנהלת קבוצת לאופרד בית מלון בתל אביב ובית מלון נוסף בקרואטיה.

נוסף על אלו היא צפויה להשיק שלושה בתי מלון נוספים באשקלון ובטבריה, וכן היא מנהלת משאים ומתנים עם גורמים שלישיים להשכרת נכסים נוספים באילת, באשדוד, בתל אביב ובירושלים, אשר יפעלו כבתי מלון, ואשר צפויים להיפתח במהלך 2018 ו-2019. בהתאם לכך, וכפי שנמסר לחברה, צפויה קבוצת לאופרד להחזיק בזכויות בבתי מלון המכילים 1,549 חדרים במצטבר, וזאת להערכתה עד לחודש אפריל 2019.