העברת השליטה על תעש לאלביט תחכה לראש הממשלה

הערכה: נתניהו יחתום על ההסכם בקרוב, בעקבות התפטרותו של ליברמן • דיון שנקבע למחר בכנסת על תקינות הליך ההפרטה - בוטל

בנימין נתניהו/צילום:אלכס קולומויסקי
בנימין נתניהו/צילום:אלכס קולומויסקי

ההסכם להעברת השליטה של התעשייה הצבאית (תעש מערכות) לאלביט מחכה לחתימת ראש הממשלה, בנימין נתניהו. זאת בשל החלטתו להחזיק בעצמו בתיק הביטחון, בעקבות התפטרותו של אביגדור ליברמן בשבוע שעבר.

טרם התפטרותו, ליברמן לא חתם על העברת השליטה על תעש לאלביט, וזאת לאחר שהמסמכים בנושא כבר הוכנו וכל הסוגיות הקשורות אליו סוכמו. אלביט צפויה לרכוש את תעש מהמדינה ב-1.9 מיליארד שקל.

החתימה תוכננה לשבוע שעבר, אך נדחתה בשל הלחימה בדרום, ובהמשך בשל הדרמה הפוליטית שבאה בעקבותיה ובמרכזה הודעת ההתפטרות של ליברמן מתפקיד שר הביטחון.

מוקדם יותר היום, חתם שר האוצר משה כחלון על העברת השליטה בתעש מהמדינה לאלביט, ועל פי הערכות של גורמים בשוק הביטחוני ראש הממשלה, נתניהו יחתום אף הוא על ההסכם במהלך הזמן הקרוב.

גורמים ביטחוניים אמרו היום כי אין לנתניהו מניעה כלשהי לחתום על העברת השליטה לאלביט. לדברי הגורמים, אין בסוגיה זו היבטים שיש בהם כדי לעכב את ההליך וזאת חרף העיתוי - הכרעה לקראת יציאה לבחירות.

בתוך כך, דיון שתוכנן להיערך מחר (יום ב') בוועדה לביקורת המדינה של הכנסת בעניין תהליך ההפרטה של תעש - בוטל. את הדיון יזמה כבר לפני זמן רב יו"ר הוועדה, ח"כ שלי יחימוביץ (המחנה הציוני) וזאת בעקבות ממצאי דוח מבקר המדינה שהתפרסם לפני כשלושה חודשים על ליקויים שהתגלו בתהליך ההפרטה. באותו הדיון היה אמור להשתתף ליברמן, כשר הביטחון, ולייצג את עמדת מערכת הביטחון בכל הנוגע לתקינות התהליך. לא ברור אם ייקבע לדיון זה מועד חדש.