נתניהו: "אני נכנס לראשונה לתפקיד שר הביטחון. בנושאים אלו אין מקום לפוליטיקה ולשיקולים אישיים"

בניסיון אחרון לבלום את הבחירות אמר ראש הממשלה כי הוא "מקווה שכל השותפים יגלו אחריות ולא יפילו את הממשלה" • מוקדם יותר הערב נערכה פגישה בין נתניהו ושר האוצר כחלון שהסתיימה ללא תוצאות • שרי הבית היהודי נפתלי בנט ואיילת שקד הודיעו כי ימסרו מחר בבוקר הצהרה מיוחדת

נתניהו בדרכו לנאום / צילום: אמיר מאירי
נתניהו בדרכו לנאום / צילום: אמיר מאירי

"אזרחי ישראל, אני מקדיש את כל חיי למען בטחון ישראל", פתח הערב ראש הממשלה נתניהו את הצהרתו לציבור לאחר שפגישתו עם שר האוצר כחלון הסתיימה ללא תוצאות. "לחמתי כלוחם ומפקד בסיירת מטכ"ל, איבדתי אחים לנשק, איבדתי את אחי הבכור יוני. בקרב אש בתעלת סואץ במלחמת ההתשה כמעט איבדתי את חיי. נפצעתי במבצע לשחרור חטופי מטוס הבנה. סיכנתי את חיי פעם אחר פעם כדי להבטיח את חיינו כאן בארץ ישראל. כראש הממשלה הוריתי על ביצוע אינספור פעולות, במלחמה ובין המלחמות, כדי להבטיח את ביטחון ישראל. רובן עדיין עלומות.

"בהזדמנות זו אני רוצה להביע את הערכתי העמוקה ללוחמי צה"ל הגיבורים. לאנשי השב"כ, המוסד והמשטרה שיום יום מסכנים את עצמם למעננו ולמען הביטחון שלנו. בנושא הביטחון קיבלתי החלטות קשות, קשות מאוד, שאני נושא במלוא האחריות. וכשמקבלים החלטות כאלה עוסקים בעניינים של חיים ומוות. בעניינים שלפעמים אפילו נוגעים בעצם קיום המדינה. ובעניינים כאלה אין מקום לפוליטיקה, אין מקום לשיקולים אישיים. רוב אזרחי ישראל יודעים שכשאני מקבל את ההחלטות בענייני הביטחון, אני עושה זאת בצורה עניינית מתוך דאגה כנה ועמוקה לשלום מדינתנו, לביטחון אזרחנו, לביטחון חיילנו. אני לא אומר את זה מן השפה אל החוץ, זה לא סיסמאות.

"היום אני נכנס בפעם הראשונה לתפקיד שר הביטחון. ואני יודע שאני עושה זאת בזמן שיש ביקורת ביחס למדיניות הביטחון של ישראל. אני רוצה לומר לכם אזרחי ישראל, אני מבין ללבכם. חלק גדול מהביקורת נובע מכך שמסיבות מובנות לא ניתן להציב בפניכם את הדברים המלאים שרואים הרמטכ"ל, אלופי צה"ל וראש השב"כ וראש המוסד וגם אני. פשוט ל א ניתן להציג זאת. ולכן אתם רואים רק תמונה חלקית של מערכה רחבת היקף שאנחנו עדיין בעיצומה ושאני מחוייב להשלימה כדי להביא ביטחון מלא לתושבי הדרום ולכל תושבי ישראל. אני לא אגיד כאן הערב מתי נפעל ואיך נפעל, יש לי תוכנית ברורה. אני יודעת מה לעשות ומתי לעשות ואנו נעשה זאת.

"יש לי תוכנית ברורה. אני יודע מה לעשות ומתי ואנו נעשה זאת. אני לא אשתף בתוכנית הערב. לא תמיד הדברים נראים בבירור באותו רגע. כשנכנסתי לתפקיד שר האוצר בתקופת משבר כלכלי חמור ביותר ידעתי מה צריך לעשות ועשיתי זאת, זה היה קשה ושילמתי על כך מחיר פוליטי כבד אבל היום כולם מבינים שהצלנו את כלכלת ישראל.

כשנכנסתי לתפקיד שר החוץ, דיברו על צונאמי מדיני גם כאן ידעתי מה צריך לעשות ועשיתי זאת. כיום יחסי החוץ של ישראל בשיא של כל הזמנים בלי שמץ של הגזמה. בשיא עם ארה"ב שהעבירה את השגרירות לירושלים ובשיא עם כל המדינות גם בעולם הערבי.

כשנחתם ההסכם המסוכן עם איראן ונראה עובדה מוגמרת גם כאן ידעתי מה צריך לעשות ועשיתי. יצאתי נגד כל העולם, נגד נשיא ארה"ב הקודם".

לאחר שפגישתם מוקדם יותר הערב לא נשאב פרי, קבעו כחלון נתניהו קבעו להיפגש שוב בהמשך השבוע.

בנוסף, עקב התפטרות שר הביטחון אביגדור ליברמן, נכנסה לתוקף גם הוראת החוק על פיה סגנו, ח"כ אלי בן דהן, מפוטר באופן אוטומטי. בבית היהודי דרשו להשיב את בן דהן לתפקידו כסגן שר הביטחון אך המינוי מחייב אישור כנסת, הנשענת כרגע על רוב של 61. בליכוד הבטיחו שהנושא בטיפול, אך בבית היהודי פרסמו בכל זאת הודעה לעיתונות שממנה עולה שעצם העובדה שהליך השבתו של בן דהן לתפקיד אינו מזורז היא בגדר "התעמרות" בסגן השר. "אין כל סיבה לפטר צוות שלם של סגן שר ויועציו, ולשלוח מספר משפחות לאבטלה מיידית, בשל גחמה בלתי מוסברת", נאמר בלשון הודעת הבית היהודי.

בלשכת ראש הממשלה אמרו בשעות אחר הצהריים שבימים הקרובים הוא יחליט על מינוי שרים בממשלה, אחרי התפטרות ליברמן וסופה לנדבר, שרת העלייה והקליטה.

בתוך כך, נמסר כי שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, ושרת המשפטים, איילת שקד, ימסרו מחר הצהרה מיוחדת לתקשורת בשעה 10:30 בכנסת.