חברת הסטארטאפ אוטוטוקס מתרחבת לסין

תשווק במדינה את הפתרון הגלובאלי שלה V2X לתקשורת בין כלי רכב ולתשתית • אוטוטוקס, שהשבב שלה תוכנן במטרה למנוע תאונות דרכים, מעריכה שהשוק הסיני בשל לפריסה מסיבית של V2X • ביולי 2018 גייסה אוטוטוקס מיליוני דולרים מענקית הרכב הקוריאנית יונדאי

פועלים סינים/ צילום: רויטרס
פועלים סינים/ צילום: רויטרס

חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר, המפתחת פתרונות לתקשורת בין כלי רכב ובינם לבין תשתיות Vehicle-to-Everything (או V2X), מרחיבה את הפעילות הבינלאומית שלה לסין. אוטוטוקס הקימה שלוחה בבייג'ין בכדי לתמוך בתכניות ההתרחבות בסין וגייסה לשורותיה מנהל ותיק בענף הטלקום הסיני, שיוביל את מאמצי הפיתוח העסקי של החברה בסין. המשרד החדש בבייג'ינג מצטרף לשלוחות קיימות של אוטוטוקס בארה"ב, גרמניה, צרפת, דרום קוריאה ויפן.

אוטוטוקס, ששבב ה-V2X שלה תוכנן במטרה למנוע תאונות דרכים, מעריכה שהשוק הסיני בשל לפריסה מסיבית של V2X וזקוק לפתרונות שיסייעו למהלך זה. בשנת 2017 לבדה עלו לכבישי סין למעלה מ-33 מיליון כלי רכב, שהביאו את הכמות הכוללת של כלי הרכב במדינה ל-310 מיליון בסוף השנה שעברה. טכנולוגיית LTE-V2X צברה לאחרונה תאוצה בסין בעקבות החלטה של הממשלה במדינה לאמץ טכנולוגיה זו כתשתית לתקשורת ה-V2X בכל רחבי המדינה. אוטוטוקס חשפה לאחרונה את פתרון ה- V2X הגלובלי הראשון בעולם, התומך הן בתקשורת DSRC והן בתקשורת LTE-V2X (הידועה גם בשם C-V2X ) - פתרון איתו היא מתכוונת להתרחב לשוק הסיני.

אוטוטוקס גייסה ביולי 2018 מיליוני דולרים מענקית הרכב הקוריאנית יונדאי. קודם להשקעה של יונדאי, השלימה אוטוטוקס ארבעה סבבי גיוס, בסך השקעות מצרפי שהסתכם ביותר מ-80 מיליון דולר. אוטוטוקס מעסיקה כ-100 עובדים בישראל, ארה"ב, יפן, קוריאה, גרמניה וצרפת, ומגייסת בימים אלה עובדים נוספים. ככל הידוע יש לה לפחות שני שיתופי פעולה גלובאליים עם קבוצות רכב גדולות באירופה ויפן.