המיליארדר סילבן אדמס תורם 5 מיליון דולר ל-SpaceIL

וגם: מי הגיעו לאירוע ההתרמה של בית איזי שפירא? • ישי דוידי וגילון בק חונכים מרכז הכשרה לעיבוד מתכת • מה עשו יוסי מטיאס ואסף רפפורט בעמק הסיליקון?

מרוב אהבה מחזקים ומחדשים: מי הגיעו לאירוע ההתרמה של בית איזי שפירא?

תיאטרון הקאמרי בתל אביב אירח בבוקר שישי האחרון את אירוע ההתרמה השנתי של בית איזי שפירא, בו נאספו חצי מיליון שקלים שיוקדשו לפיתוח המרכז לחדשנות לרווחתם של ילדים ובוגרים עם מוגבלויות.

בתוכנית האמנותית העלה התיאטרון את מופע המחווה לשירי יוסי בנאי - "מרוב אהבה", כאשר בפתח הדברים בפתיחת האירוע בירכו נציגות בית איזי שפירא על בחירתה באחרונה של אילנה נוריאל לתפקיד יו"רית אגודת הידידים שהושקה.

עוד הגיעו: נעמי סטוצ'ינר, מייסדת בית איזי שפירא; סיגל וינטר, מנהלת היחידה לפיתוח משאבים במרכז; השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל; זאב בילסקי, ראש מטה הדיור הלאומי; סיגל והרצל עוזר, לשעבר מנכ"ל הוט והיום פעיל בעולם הסייבר; ג'ו וצבי זיו, לשעבר מנכ"ל בנק הפועלים; עירית ויונתן קולבר, שותף בקרן ויולה; ערן גריפל, בעל השליטה במנורה מבטחים; אדי שלו, יו"ר ג'נסיס פרטנרס ויו"ר קרן טראמפ; משה ליטבק, סמנכ"ל באלקטרה; אבי זמיר, גינדי החזקות; אורן לוי, משנה למנכ"ל ה.מ. הדסה; ליאת ושלום מוליוב, בעלי מותג אדידס ודיאדורה בישראל; אייל לפידות, מנכ"ל הפניקס; דני רייך, בעלי פליינג קרגו, דני פלטי , יו"ר שולץ, מרב מנדלבאום, גטר גרופ; ואחרים.

קרן וזאב בילסקי, אילנה נוריאל, גילה גמליאל ונעמי סטוצ'ינר/ צילומים: ארז חרודי
 קרן וזאב בילסקי, אילנה נוריאל, גילה גמליאל ונעמי סטוצ'ינר/ צילומים: ארז חרודי

עד גיל 61 תגיע לירח? המיליארדר סילבן אדמס תורם 5 מיליון דולר ל-SpaceIL

צעד קטן/גדול נוסף: הבוקר בישרה עמותת SpaceIL כי המיליארדר הקנדי סילבן אדמס, המוכר בעיקר כמי שצירף את ישראל למסלול "ג'ירו דה איטליה", יתרום לעמותה 5 מיליון דולר, ובכך יסייע גם לפרויקט הנחתת החללית הישראלית הראשונה על הירח.

על התרומה הכריז אדמס במהלך סיור בו בחן את שלבי תהליך הרכבת החללית בתעשייה האווירית, כשהוא מלווה במוריס קאהן, נשיא העמותה; המנכ"ל, ד"ר עידו ענתבי; ענבל קרייס, סגנית מנהל מפעל חלל בתעשייה האווירית וצוות החברה. אדמס הכריז כי "תרומה זו לחיזוק תוכנית החלל הישראלית ולעידוד החינוך למצוינות ולחדשנות בקרב הדור הצעיר בישראל, היא המתנה הכי טובה שיכלתי לבקש לעצמי", וגילה כי הוא בדיוק חוגג את יום הולדתו ה-60. 

קאהן הודה לאדמס, ואמר כי הוא "מצטרף במייל האחרון לקבוצה מדהימה של תורמים בעלי חזון משותף - להנחית חללית ישראלית ראשונה על הירח. אנו נמצאים בישורת האחרונה לקראת השיגור ואני מאמין שעצם הצטרפותו תסייע לנו לגייס את הכסף הנותר להשלמת המשימה השאפתנית שלנו".

נזכיר כי ביולי האחרון ערכה העמותה מסיבת עיתונאים בו הודיעה כי החללית אמורה לנחות על הירח ביעד השאפתני שהוא ה-13 בפברואר 2019. זאת, אחרי שהעמותה ידעה מספר קשיים תקציביים, מהם היא נחלצה.

מחממים מנוע: ישי דוידי וגילון בק חונכים מרכז הכשרה לעיבוד מתכת

ועוד בענייני תעופה, אך מעט יותר קרוב לקרקע: השבוע נחנך במפעל מנועי בית שמש מרכז להכשרה מקצועית בתחום הטכנולוגיה לתעשיית המטוסים במקצועות עיבוד המתכת. המרכז הוקם על מנת לתת מענה לביקוש בעובדים מיומנים בתחום זה, צורך שרק גובר בתעשייה.

בטקס נכחו: ד"ר עליזה ברוך, ראשת העיר הנכנסת של בית שמש; אביגדור קפלן, מנכ"ל משרד העבודה והרווחה; ישי דוידי, מנכ"ל קרן פימי, בעלת השליטה בחברה; גילון בק, שותפו של דוידי ויו"ר מנועי בית שמש; ורם דרורי, מנכ"ל החברה. 

מרכז ההכשרה החדש מופעל על ידי מנועי בית שמש בשיתוף רשת עתיד מכללות, בתמיכת משרד העבודה הרווחה. סה"כ מתכוונת החברה להכשיר במרכז כ-150 עובדים.

מנועי בית שמש בשליטת קרן פימי, מספקת חלקים למנועי סילון ליצרני התעופה. לפני כ-3 שבועות  דיווחה מנועי בית שמש כי תרכוש את חברת חישולי כרמל מידי פראט אנד וויטני תמורת 58.5 מיליון דולר. 

רם דרורי, ישי דוידי, עליזה בלוך ואביגדור קפלן/ צילום: ענר גרין
 רם דרורי, ישי דוידי, עליזה בלוך ואביגדור קפלן/ צילום: ענר גרין

עמק השווה: מה עשו יוסי מטיאס ואסף רפפורט בעמק הסיליקון?

בימים אלה שבה משלחת ענק שמטרתה קידום נשים בהייטק ו​קידום יזמים צעירים, מסיור בעמק הסיליקון בארה"ב. אל חברות וחברי המשלחת, שיצאה ביוזמת עמותת בוגרי 8200, התלוו גם יוסי מטיאס, מנכ"ל גוגל ישראל מו"פ ואסף רפפורט מנכ"ל מיקרוסופט ישראל מו"פ, שהצטרפו על מנת להביע את תמיכתם בנושאים אלה. 

עוד נסעו - חברות וחברי התוכניות של עמותת בוגרי 8200 - Woman2Woman העוסקת בקידום נשים לתפקידי ניהול בכירים בעולמות ההייטק, יזמות והון סיכון ותוכנית 8200 EISP הפועלת לקידום קהילת היזמים בישראל ובחיבורם ללקוחות ולמשקיעים רלוונטיים, אותן הובילו קרן הרשקוביץ, מייסדת-שותפה ב-W2W ומור חן, מנכ"לית 8200 EISP.

המשלחת שבה מלאת רשמים, אנרגיות ואופטימיות, אולם נאלצה להיתקל גם בגל השריפות בקליפורניה, מה שגרם לביטולה של פגישה אחת ב-Google X. זאת משום שהיא אמורה הייתה להתקיים באוויר הפתוח, ובנוסף אסרו הרשויות על התקהלויות באזור.

חברות וחברי המשלחת/ צילום: אריאל כהן
 חברות וחברי המשלחת/ צילום: אריאל כהן