ד"ר איתי הס מונה ככונס נכסים למכירת המגרש בירקון 7 בתל אביב

המגרש, המיועד להקמת מגדל מגורים בן 15 קומות ו-70 דירות, יימכר במסגרת הליך פירוק שיתוף • להערכת גורמים בענף הנדל"ן שווי המגרש נע בין 250-300 מיליון שקל

המגרש שנמכר ברח' הירקון / צילום: שלומי יוסף
המגרש שנמכר ברח' הירקון / צילום: שלומי יוסף

שופט בית משפט השלום בתל-אביב עמית יריב מינה את עו"ד ד"ר איתי הס, שותף במשרד אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות', ככונס נכסים למימוש פירוק השיתוף במגרש ברחוב הירקון 7 בתל אביב. בתחילת חודש אוקטובר האחרון הורה יריב על פירוק השיתוף בין הבעלים במגרש שבו מחזיקים מספר בעלים, לרבות איש העסקים אלי טמיר שאוחז בכ-40% מהזכויות במגרש. יתר הזכויות מצויות בידי מספר בעלים פרטיים, אשר במשך למעלה מעשור לא הגיעו ביניהם להסכמות על הדרך בה יש לממש את זכויותיהם במגרש.

על הקרקע חלה תוכנית בנין עיר מאושרת להקמת מגדל מגורים בן 15 קומות ו-70 דירות, בהיקף של כ-10,000 מ"ר שטחים עיקריים ושטחי שירות. לדברי מומחי נדל"ן, המגרש צפוי להימכר בסכום שנע בין 300-250 מיליון שקל.

בהחלטה למינוי הכונס, ציין יריב כי הכונס שמונה - עו"ד ד"ר איתי הס - יפנה לקבל חוות דעת שמאית מוסמכת שתקבע את התמורה הקרויה עבור רכישת כלל הזכויות במגרש. במקרה שהמגרש יימכר בסכום שנע בין 150-300 מיליון שקל, קבע יריב כי שכר טרחת כונס הנכסים יעמוד על 0.75% מהסכום. במידה והמגרש יימכר בסכום גבוה מ-300 מיליון שקל, יעמוד שכר טרחת הכונס על 1%.

מדובר במגרש בן 6.4 דונם, הממוקם בין הרחובות הירקון ממזרח, נחמיה מצפון, דניאל מדרום והרברט סמואל ממערב, והוא מהווה חלקה אחת מבין שתי חלקות המיועדות לשני מגדלי מגורים. על הקרקע המערבית כבר הקימה חברת עופר השקעות את מגדל מגורי היוקרה "הרברט סמואל 10", ואילו על המגרש המזרחי, טרם מומשה בנייה בשל ריבוי בעלים פרטיים שלא הגיעו ביניהם להכרעה כיצד לממש את זכויותיהם במגרש.