ירושלים: תוכנית פינוי בינוי ל-136 דירות אושרה למתן תוקף

על פי התוכנית, שיזמה חברת קדמת היובל בשותפות קרסו נדל"ן, 28 דירות ישנות בשלושה בניינים ייהרסו לטובת חמישה בניינים בני 7-10 קומות

פינוי בינוי
פינוי בינוי

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים במינהל התכנון, בראשות עמיר שקד, אישרה אתמול (א') למתן תוקף את התוכנית להתחדשות עירונית ברחוב אורוגוואי שבשכונת קרית יובל בירושלים. התוכנית הופקדה להתנגדויות בחודש יולי 2017, וכעת אושרה למתן תוקף. את התוכנית יזמה חברת קדמת היובל, בניהולם של יוסי אטון ואורי בר ששת, בשותפות עם קרסו נדל"ן.

התוכנית ברחוב אורוגוואי 11-15 מתפרסת על שטח של כ- 5 דונם שבין הרחובות אורוגוואי ווולטה עילית. התוכנית כוללת 136 יחידות דיור שיוקמו בשלושה מבנים בני 10 קומות, מבנה בן 7 קומות ומבנה בן 9 קומות - מעל חניון תת קרקעי. כיום קיימים במתחם שלושה מבני מגורים בני 2-3 קומות ובהם 28 דירות שיפונו במסגרת התוכנית. מדובר במקדם כלכלי של 4.8 דירות חדשות במקום כל דירה ישנה.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת הסדרת חניות במפלס הרחוב ובתת הקרקע , הקמת מרכז ציבורי שישמש כמועדון לקשיש או לבריאות המשפחה וכן שטח ציבורי פתוח. כמו כן, התוכנית מציעה הרחבה של המדרכות ברחוב אורוגוואי ורחוב וולטה, וכן מעבר להולכי רגל שיחבר בין שני הרחובות.

לדברי רמי שדה סמנכ"ל חברת קדמת היובל, מחצית מהדיירים בבניינים הישנים הם קשישים, שרובם נענו להצעת החברה לרכוש מהם את הדירות הישנות לאחר קבלת התוקף לתוכנית ובמועד קבלת ההודעה על פינוי הדירות.

מתכננת המחוז, שירה תלמי-באבאי, ציינה כי "התוכנית מציעה התחדשות עירונית המשדרגת את רקמת הבינוי הקיימת ותורמת למרחב הציבורי בסביבתה, תוך הוספה של יחידות דיור לשכונה ולעיר. ההחלטה על מתן תוקף לתוכנית מסייעת למימוש חזון תוכנית האב הכוללת לאזור".

את התוכנית ערך האדריכל קרלוס פרוס, ואת הדיירים ייצגה עו"ד יפעת ארנון.