האם השר בנט התייעץ עם הרב דרוקמן לפני שהחליט להישאר בממשלה?

חברת החדשות פרסמה אמש כי ראש הממשלה שלח את ראש המועצה לביטחון לאומי להיפגש עם הרב חיים דרוקמן כדי שהרב ישכנע את בנט שלא לפרוש מן הממשלה • נתניהו ובנט מכחישים, אולם באופוזיציה לא מאמינים לתגובתם וזועמים על מעורבות של בעל תפקיד ביטחוני בזירה הפוליטית

בנימין נתניהו והרב דרוקמן / צילום: קובי גדעון, לע"מ
בנימין נתניהו והרב דרוקמן / צילום: קובי גדעון, לע"מ

אתמול בערב (ב') פירסם העיתונאי עמית סגל בחברת החדשות שראש הממשלה, בתיווכו של נתן אשל, שלח את ראש המועצה לביטחון לאומי מאיר בן-שבת, כדי להיפגש עם בן היישוב שלו הרב חיים דרוקמן ולהציג בפני מידע חשאי בנוגע למצב הביטחוני כדי שהרב ישכנע את השר נפתלי בנט שלא לפרוש מן הממשלה.

הדבר מעורר סערה בזירה הפוליטית בשל מוערבות בעל תפקיד בכיר ביטחוני - ראש המל״ל - בשליחות פוליטית עסקנית. אך בלשכת ראש הממשלה הכחישו את הסיפור. וכך גם מן הצד של השר בנט.

בנט הודיע הבוקר שכבר ביום א׳ בלילה, סביב השעה 22:00, שקד ובנט בהתייעצות משותפת (פגישה אישית שקיימו) החליטו להישאר בממשלה בתפקידיהם ולא להמשיך עם הדרישה של תיק הביטחון, כפי האולטימטום שהציב בנט יממה אחרי התפטרות ליברמן.

״טרם קבלת ההחלטה (להישאר בממשלה - ט״ש) לא התקיימה כל שיחה בין השרים לבין הרב דרוקמן. דקות ספורות לפני תחילת מסיבת העיתונאים שהתקיימה אתמול, עדכן ביוזמתו השר בנט מספר אנשים אודות ההחלטה, בהם גם את הרב דרוקמן בשיחה קצרה. השר בנט מעריך את הרב ואת תרומתו למען עם ישראל, אך הדברים כפי שהובאו אינם משקפים נאמנה את התרחשות האירועים״ נאמר בהודעת בנט.

מן הלשכה של נתניהו הוציאו הודעת הכחשה אתמול (ב׳) בערב.

"ראש המל"ל אינו עוסק בסוגיות פוליטיות. הוא מעולם לא נפגש עם נתן אשל או שוחח עמו ואין לו קשר אליו. בן שבת נוהג לדבר מעת לעת עם הרב דרוקמן ולא העביר לו שום מידע מסווג. השניים מתגוררים באותו ישוב, שייכים לאותה קהילה והם גם קרובי משפחה העומדים בקשר רציף וחם (בתו של מאיר נשואה עם נכדו של הרב דרוקמן). מאיר בן שבת הוא ראש מל"ל מקצועי ומוערך ביותר ע"י חברי הקבינט, ראשי מערכת הביטחון וע"י מקביליו בעולם, לרבות בעולם הערבי".

אולם באופוזיציה לא מאמינים להודעות נתניהו ובנט. ח״כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) פנתה הבוקר ליועץ המשפטי לממשלה וביקשה ממנו לחקור את התנהלות ראש הממשלה בנושא דרוקמן. "לפי הפרסומים נתניהו דרש מעובד מדינה הנושא בתפקיד רגיש ביטחונית ואסטרטגית לפקוד את ביתו של אדם שאיננו מכהן באף משרה רשמית, וזאת על מנת לסייע בסגירת הסכם פוליטי. זה ערבוב מסוכן של הצרכים הביטחוניים של המדינה עם האינטרסים הפוליטיים של ראש הממשלה", היא כתבה.