מי גייסו 2 מיליון שקל למערך האורתופדי של בית החולים מאיר?

וגם: חברת Fiverr תסייע לחבר מתנדבים לעמותות

תמי ואהוד דודסון / צילום: פאביאן קולדורף
תמי ואהוד דודסון / צילום: פאביאן קולדורף

בעיצומה של עונת ערבי הגאלה וההתרמה, ערכה השבוע עמותת הידידים של המרכז הרפואי מאיר ערב משלה במתחם Avenue בקריית שדה התעופה, כשהפעם הוא הוקדש לבניית מערך אורתופדי חדש במרכז. בסופו של הערב נתרמו כ-2 מיליון שקל. 

במארחים: ד"ר איתן וירטהיים, מנהל המרכז; דוד בן בסט, יו"ר עמותת הידידים; אריה פישביין, מנכ"ל העמותה ורוני בריק, נשיא התאחדות הקבלנים ויו"ר הגאלה. 

בתורמים, ובנהנים מהופעה של שרית חדד: פרופ' אהוד דודסון, מנכ"ל שרותי בריאות כללית ורעייתו הציירת תמי דודסון; יוסי סרודי, מבעלי קבוצת ח.י שנתן חסות מרכזית לאירוע; אברשה בורשטיין, לשעבר מנכ"ל מירס; אלי גליקמן, מנכ"ל צים; פעילת העמותה מירה קינן ובעלה ציון קינן, לשעבר מנכ"ל בנק הפועלים; ז'ק בר, בעל השליטה ויו"ר טמפו; רון לובש, ממייסדי קרן מרקסטון; עו"ד חיים קנת; גיא דנצינג, משנה למנכ"ל נס טכנולוגיות; הדסה פתאל, מבעלי רשת פתאל; משה ואיריס שטרק, נשיאת לשכת רואי החשבון; נתן ברק, מנכ"ל אמפרסט; ניצב בדימוס יוסי סדבון, ואחרים.

ציון ומירה קינן / צילום: פאביאן קולדורף
 ציון ומירה קינן / צילום: פאביאן קולדורף

ההייטק בשירות הביטחון: למי איחל נדב ארגמן להגיע להנפקה?

תחת מעטה חשאיות נערך אמש אירוע סיום המחזור הראשון של האקסלרטור של השב"כ וטאו ונצ'רס- זרוע ההשקעות של אוניברסיטת תל אביב, בניהולו של נמרוד כהן.

בנוכחים ששמם כן מותר לפרסום: נדב ארגמן, ראש השב"כ. ארגמן איחל למציגים להגיע להנפקה, והוסיף כי "החיבור יוצא הדופן בין אנשי שרות הביטחון ליזמים, מאפשר לארגון לצמוח ולהביא ידע טכנולוגי מהשורה הראשונה לתוך עולם המודיעין".

במהלך הערב הוצגו הסטארט-אפים של התוכנית, העוסקים בעיקר בעולם הבינה מלאכותית. סטארט-אפים אלה אף קיבלו מענק של 50 אלף דולר מהשב"כ. במציגים ניתן היה לפגוש את אביב ומתאו שפירא, שמכרו לפני כשנתיים וחצי את חברת ריפליי לאינטל. הפעם הציגו האחים את Xtend - טכנולוגיה המרחיבה את המציאות על ידי חיבור בן האדם לרחפן. עוד במרשימים: חברת CannyAI, המפתחת טכנולוגיה לשינוי מימיקה לשפות שונות ללא צורך בצילום מחדש. היא הדגימה את הרעיון באמצעות סרטון בו השחקן קווין ספייסי הפך בלחיצת כפתור לדובר צרפתית.

אביב שפירא, נדב ארגמן ונמרוד כהן / צילום: אביב עגיב
 אביב שפירא, נדב ארגמן ונמרוד כהן / צילום: אביב עגיב

פלטפורמה לעולם טוב יותר: חברת Fiverr תסייע לחבר מתנדבים לעמותות

הסטארט-אפ הישראלי Fiverr, המהווה זירת מסחר לפרילנסרים, חבר לפלטפורמת GivingWay המקשרת בין ארגונים ללא מטרות רווח למתנדבים, ויחד הם מבקשים למנף את ההזדמנויות שמאפשרת פעילותם ההדדית. 

במסגרת זו Fiverr - שנוסד ומנוהל על-ידי מיכה קאופמן - יעניק לפרילנסרים בקטגוריית ה-Pro את האפשרות להציע את שירותיהם לעמותות ברחבי העולם. קטגוריית PRO כוללת מומחים שונים המוכנים להעניק שירות ללא תשלום. בשלב זה, השירות ניתן לשתי עמותות, אך נמסר כי בהמשך צפויה הפעילות להיפתח מול עמותות נוספות ולפתוח את הפלטפורמה לכל הפרילנסרים הפועלים באמצעותה, ולא רק לקהילת ה-Pro.

נכון לעכשיו בחרה Fiverr בעמותת Eco-Soap Bank הפועלת לפתרון בעיות היגיינה וסניטציה במדינות מתפתחות על-ידי איסוף ומחזור של סבונים מתעשיית המלונות תוך העסקת נשים משכבות חלשות. עמותה נוספת היא הלן קלר אינטרנשיונל, עמותה בינלאומית המטפלת בגורמים ובתוצאות של ליקויי-ראייה, תחלואה ותת-תזונה. 

הסטארט-אפ GivingWay הוקם ב-2015 על-ידי היזמים אורית שטראוס, אלון אליש וגיגי לוי. במשקיעי וביועצי החברה נמנים גופים כגון אימפקט פירסט, קרן ברטלסמן, ועוד. 

אורית שטראוס, מנכ"לית GivingWay, הסבירה כי "לארגונים ללא מטרת רווח בעולם ובעיקר במדינות מתפתחות, יש מעט מאד משאבים להשקיע ביצירה וטיפוח של נכסים דיגיטליים, מה שמקשה עד בלתי אפשרי להגיע לתורמים ולמתנדבים. ל Fiverr יש מאגר עצום של נותני שירותים דיגיטליים ושיתוף הפעולה הזה ייתן מענה לצורך האדיר".

מיכה קאופמן / צילום: אמיר מאירי
 מיכה קאופמן / צילום: אמיר מאירי