בעקבות תכנים פדופיליים: טאמבלר הוסרה מחנות האפליקציות של אפל

טאמבלר אמרה בתגובה לפרסום כי חסימת תכנים המכילים התעללות מינית בילדים היא בעיה איתה מתמודדת כל התעשייה

אפליקציית טאמבלר / צילום: SHUTTERSTOCK
אפליקציית טאמבלר / צילום: SHUTTERSTOCK

אפליקציית טאמבלר הוסרה מחנות האפליקציות של אפל, בעקבות הופעה של תכנים שהכילו פורנוגרפיית ילדים בפלטפורמה, כך דווח אמש ב-Download.com. האפליקציה הוסרה במהלך סוף השבוע ובתחילה סיבת ההסרה לא פורסמה, וטאמבלר רק פרסמה פוסט בבלוג הרשמי שלה לפיו צוות התמיכה של החברה עובד על פתרון ל"סוגיה הנוגעת לאפליקציה ב-iOS". בעקבות הפרסום ב-Download.com טאמבלר הודתה בדברים ואף עדכנה את הפוסט שפרסמה.

טאמבלר אמרה בתגובה לפרסום כי חסימת תכנים המכילים התעללות מינית בילדים היא בעיה איתה מתמודדת כל התעשייה, ולכן כל תמונה שעולה לפלטפורמה נבדקת כנגד מאגר של תכנים ידועים המכילים פורנוגרפיית ילדים, בו משתמשת כל התעשייה. לדבריה, הפעם הועלה לפלטפורמה תוכן שאינו מוכר במאגר, ולכן פרסומו לא נחסם באופן אוטומטי.

למרות זאת טאמבלר טוענת כי בדיקה שגרתית שערכה זיהתה את התוכן וכי הוא הוסר מהפלטפורמה מיד. "אנחנו מחויבים לבנות סביבת אונליין בטוחה עבור כל המשתמשים, ויש לנו אפס סובלנות למדיה שמראה ניצול והתעללות מינית בילדים. בדיקת תוכן היא אספקט מאתגר עבור פלטפורמות בקנה מידה רחב. אנחנו מעריכים כל הזמן אילו צעדים נוספים ביכולתינו לעשות כדי להשתפר, ואין דבר שנמצא עבורינו בעדיפות גבוהה יותר" הוסיפו בחברה.

עוד נמסר מטאמבלר כי היא עובדת מול אפל על מנת להפוך את האפליקציה לזמינה שוב בחנות האפליקציות. בחודש פברואר אפל הסירה גם את אפליקציית טלגרם מחנות האפליקציות בשל תוכן פדופילי שהופץ בה עד שהנושא טופל.