משרד הביטחון מנע את מכירת סאטקום לקרן ליקוויד

על פי ההצעה של חברת ליקוויד, היא הייתה אמורה לרכוש את החזקות קבוצת יורוקום תקשורת בחברה שמספקת שירותי תקשורת לווינית, תמורת 29 מיליון שקל

לווייני תקשורת של סאטקום באפריקה  / צילום: אתר החברה
לווייני תקשורת של סאטקום באפריקה / צילום: אתר החברה

משרד התקשורת הודיע לחברת סאטקום מערכות  על דחיית ההצעה והעסקה למכירת השליטה בחברה, העוסקת במתן שירותי תקשורת לווינית, לחברת התקשורת Liquid Telecommunications. על פי ההצעה של ליקוויד שפורסמה לפני שלושה חודשים, היא הייתה אמורה לרכוש את החזקות קבוצת יורוקום תקשורת בסאטקום (כ-60%) תמורת 29 מיליון שקל - בדומה למחיר השוק שלה. סאטקום דיווחה כי היא "בוחנת את השלכות הודעת משרד התקשורת ותבחן, בכפוף להוראות הדין, את האפשרויות העומדות בפניה לשם המשך קידום העסקה".

בחודש אוגוסט דיווחה סאטקום כי המנהלים המיוחדים שמינה בית המשפט להליך פירוקה של קבוצת יורוקום תקשורת, קיבלו הצעה מליקוויד רכישת מניות השליטה שמחזיקה יורוקום בחברת סאטקום. ליקוויד, שהמטה שלה ממוקם בלונדון, מספקת תקשורת גלובלית ומפעילה את אחת מרשתות התקשורת הגדולות באפריקה (יבשת בה מתמקדת גם סאטקום). אז דיווחה החברה כי בכוונת המנהלים המיוחדים להביא לאישור בית המשפט את ההצעה, שכפופה לקבלת אישורים נוספים שונים. את המנהלים המיוחדים מייצג עו"ד שי מרגלית ממשרד יגאל ארנון, ואת הרוכשת מייצגת עו"ד שירין הרצוג ממשרד רון גזית רוטנברג.

סאטקום מתמחה באספקת שירותי תקשורת באפריקה, באמצעות תשתיות לוויין, תשתיות סיבים אופטיים ורדיו. כאמור, יורוקום מחזיקה בכ-60% ממניות סאטקום ולאלוביץ' עצמו החזקה נוספת של 7.5% בסאטקום. עיקר פעילות החברה היא בתחום של שירותי תקשורת נתונים, בו היא מספקת בין היתר שירותי קישור ותשתית לרשת האינטרנט העולמית, וכן שירותי הקמה והפעלה של רשתות תקשורת נתונים פנים ארגוניות. לקוחותיה של החברה הם חברות סלולר, ספקי תקשורת, אינטגרטורים בתחום הטלקום, ארגונים ממשלתיים, מלכ"רים, בתי עסק וארגונים שונים הממוקמים ביבשת אפריקה, וכן במדינות המזרח התיכון ובכללן ישראל.