האופוזיציה משכה את כל הצעות החוק לפיזור הכנסת

הביטול נעשה בשל העדר רוב • ח"כ יואל חסון ביקש מחברי הכנסת באופוזיציה לבטל את נסיעותיהם כדי להצביע על החוק לפיזור הכנסת, אך ח"כ חיליק בר בחר לצאת לחו"ל • חוק החיסונים עבר בקריאה טרומית

הכנסת / צילום: גיל יוחנן
הכנסת / צילום: גיל יוחנן

בהעדר רוב, האופוזיציה ביטלה את ההצבעה היום על הצעות החוק לפיזור הכנסת. מספר חברי הכנסת הנוכחים מטעם האופוזיציה הוא 55 לעומת 60 בקואליציה. כל ההצעות חוק לפיזור הכנסת הוסרו.

אחרי שביום ב׳ הצליחו באופוזיציה להעביר ברוב הצבעות אי אמון וגם להפיל חוק של הקואליציה, נעשתה התארגנות כוללת בספסלי הקואליציה. ח"כ אמסלם ביטל לח"כים אישורי נסיעה והורה לח"כ שרן השכל להגיע למליאה הישר מבדיקה, והיא נכנסה היום לכנסת עם חיבור לאינפוזיה.

ח"כ שרן השכל במליאת הכנסת עם עירוי
 ח"כ שרן השכל במליאת הכנסת עם עירוי

מנגד באופוזיציה, על אף שח"כ יואל חסון ביקש מח"כים לבטל את נסיעותיהם, הסתבר שלפחות ח"כ חיליק בר לא שעה לדרישות.

חסון צייץ בטוויטר "לצערי ח"כ ⁦חיליק בר בחר לצאת לחו"ל, ללא אישור הסיעה, בנוסף בכוונתו להעדר גם שבוע הבא בזמן ההצבעה על חוק 'נאמנות בתרבות'. לא אישרתי לחיליק בר להתקזז עם ח"כ ועקנין הוא עשה זאת על דעת עצמו, כל מי שיטען אחרת בקלות ניתן להוכיח טענתי. זה הזמן להתגייס לעבודה בכנסת כדי לנצח את הקואליציה".

ח"כ חיליק בר הגיב ואמר שהוא התקזז וכי גם חסון עצמו מרבה לנסוע לחו"ל.

חוק החיסונים עבר בקריאה טרומית ברוב של 115 חברי כנסת 

במקביל חוק החיסונים עבר בקריאה טרומית ברוב של 115 חברי כנסת בעקבות הסכמה נדירה בין ימין לשמאל. החוק ביוזמת יו"ר סיעת המחנה הציוני ח"כ יואל חסון ויו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי, יאפשר הטלת סנקציות על הורים שאינם מחסנים את ילדיהם.

חסון אמר "עכשיו יהיה ניתן ליישם מדיניות חיסונים לאומית שמגדירה עקרונות ומטרות, שמטפלת מערכתית בסרבנות חיסונים, ושמאזנת בין שמירה על בריאות הציבור לבין חופש. אני שמח ליזום פיתרון לטווח ארוך שישמור על בריאות ילדנו".

ח"כ שולי מועלם רפאלי אמרה "התפשטות מגפת החצבת מוכיחה את חשיבותו של חוק החיסונים, שהוא למעשה תכנית למדיניות חיסונים לאומית . ילדים שאינם מחוסנים חשופים להידבקות במחלות קשות".

יור האופוזיציה חכ לבני אמרה במליאה: "הורדנו היום את הצעות החוק לפיזור הכנסת אבל ממש לא מתכוונים להוריד את הנושא משולחנו של הציבור. הכנסת צריכה להתפזר וללכת לבחירות. עכשיו הרי כבר רה"מ אומר ויודע שאם נלך לבחירות, לא הוא ולא אתם תזכו בהן. כששרת התרבות משתמשת בדמו של ילד קטן כדי לעשות סיבוב פוליטי, אתה אינך מגנה. השימוש בפחד הטרור כדי להישאר לא יחזיק מעמד וגם ממשלה שהורסת את הדמוקרטיה לא תחזיק מעמד.

עוד התיייסה לבני לאיומים של שני שרים, גלנט וארדן על סינוואר: "שמעתי שרים שמאיימים על ראשו של סינוואר. אם אתם רוצים לירות - תירו, אל תדברו. דיבורים בלי פעולות הם הפגיעה הכי חמורה בהרתעה ובביטחון ישראל."