החל מיום שישי הקרוב: הטור של נחום ברנע לא יתפרסם בידיעות אחרונות

אחד הסמלים המזוהים של ידיעות אחרונות, טורו של העיתונאי והפרשן נחום ברנע, יפסיק להתפרסם בעיתון באופן קבוע החל מיום שישי הקרוב • ברנע לא פורש מידיעות אחרונות וצפוי להמשיך לכתוב במוסף ובחלקי העיתון האחרים

טורו של העיתונאי והפרשן נחום ברנע יפסיק להתפרסם באופן קבוע בעיתון ידיעות אחרונות מיום שישי הקרוב. הטור, אחד הסמלים המזוהים של העיתון, הממוקם בעמוד הפותח של המוסף מתפרסם כבר כ-31 שנה.

עם זאת, ברנע איננו פורש מידיעות אחרונות והוא אמור להמשיך לכתוב במוסף עצמו ובחלקים אחרים של העיתון.

ברנע נחשב לאחד מבכירי העיתונאים והפרשנים בישראל ובטורו הוא מבקר לא אחת אנשי ציבור בארץ. בראיון שנתן בעבר ל"גלובס" הוא תקף בחריפות את ישראל היום ותיאר את החינמון כפרודיה של עיתונות. מישראל היום נמסר אז בתגובה כי ברנע מגויס לטובת המו"ל שלו ולטובת פוליטיקאים מושחתים.

אולם, כשהאשמות התגלגלו לפתחה של קבוצת ידיעות אחרונות והמשטרה המליצה להעמיד לדין את מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס במסגרת תיק 2000, קרא ברנע באופן פומבי להשעייתו של מוזס מתפקידו כמו"ל ועורך ראשי.

נזכיר כי השנה חל חילוף משמעותי בצמרת ידיעות אחרונות כשנטע ליבנה החליף את העורך הראשי רון ירון. לאחרונה הודיע גם עיתונאי חברת החדשות וכתב במקור ראשון עמית סגל כי הוא עוזב את מקור ראשון ומצטרף לידיעות אחרונות, בו יכתוב טור פוליטי קבוע במוסף השבת.

בשיחה עם "גלובס" הכחיש היום ברנע כי הסיבה לכך שהוא יפסיק לפרסם את הטור שלו במוסף קשורה באופן כלשהו לכך שעמית סגל יפרסם טור פרשנות קבוע בידיעות אחרונות. לדבריו מזה למעלה משנה דנים הוא והעורכים במתכונת העבודה שלו . "אני אמשיך לכתוב גם למוסף וגם לחלקים אחרים של העיתון". ברנע מוצא את ההקשר שעושים בין הפסקת פרסום הטור שלו להגעתו של סגל למביך: "עוד כשעמית סגל היה כתב פרלמנטרי שאלתי אותו אם לא יבוא אלינו. הוא בחור מוכשר. וכמה שהמרחב שהכותבים מביאים יותר גדול ייטב לקוראים".