ועד עובדי לומניס: ההנהלה לא מוכנה לשוחח איתנו על המכירה

בצעד מחאה נטשו העובדים את עמדותיהם וקיימו אסיפת הסברה בכניסה למפעל ולמשרדי החברה • ועד עובדי לומניס אפשרות להכרזה על סכסוך עבודה • ההסתדרות: ההנהלה הכחישה כי החברה עתידה להימכר

חברת לומניס / צילום: יונתן בלום
חברת לומניס / צילום: יונתן בלום

עובדי חברת המכשור הרפואי לומניס נטשו את עמדותיהם וקיימו פעולת מחאה בכניסה למפעל ביוקנעם, בעקבות הידיעות היום (ד') על כך שהחברה קרובה למכירה. העובדים טוענים כי העסקה נרקמה מבלי ליידע אותם ואף כנגד הצהרות מפורשות של ההנהלה כלפיהם, כי יהיו מודעים לתהליך ברגע שיבשיל.

מן ההסתדרות נמסר כי בשנה האחרונה מתנהל משא ומתן בין נציגות העובדים להנהלת לומניס להסדרת תנאי העסקת העובדים בהסכם קיבוצי ראשון. בימים האחרונים אף נערכה פגישה בה העלה הוועד את סוגיית מכירת החברה, אולם ההנהלה הכחישה מכל וכל כי החברה עתידה להימכר, וזאת בניגוד למספר פרסומים בעניין בעבר, שלא הוכחשו על ידי ההנהלה לעיתונות באופן רשמי.

הבוקר הופתעו העובדים לגלות באמצעי התקשורת פרסומים לפיהם נרקמה עסקה למכירת החברה לקרן CVC הבריטית, תמורת קרוב למיליארד דולר. גם את הידיעות הללו לא הכחישה החברה לתקשורת, אולם לא הסכימה לאשר לוועד עובדי החברה כי העניין נמצא כלל על הפרק.

מן ההסתדרות נמסר, כי עובדי לומניס חשים כי הנהלת החברה זרתה חול בעיניהם וקידמה באופן חד-צדדי את הליך המכירה מאחורי גבם, וזאת למרות ההשלכות המשמעותיות שיהיו למכירה על תנאי עבודתם וביטחונם התעסוקתי.

בצעד מחאה נטשו העובדים את עמדותיהם וקיימו אסיפת הסברה בכניסה למפעל ולמשרדי החברה. העובדים מצהירים כי הוא עומדים על זכותם להיות מעורבים ומעודכנים במו"מ למכירת החברה ודורשים להיות שותפים ברווחים ולקבל מענק מכירה.

עובדי לומניס מלווים על ידי יו"ר ההסתדרות במרחב עמקים זאב ליברמן, יו"ר ההסתדרות בשלוחת יוקנעם יוסי עמוס ומזכירת האיגוד מקצועי מהמרחב עו"ד סיון ברוך .

בשעה זו בוחן ועד עובדי לומניס אפשרות להכרזה על סכסוך עבודה בחברה.