דייר חדש בתל אביב? אדוארדו אלשטיין מחפש דירה להשכרה בשדרות רוטשילד

בחודשים האחרונים מנסים כמה מתווכים, שחלקם פועלים בשוק היוקרה, למצוא דירה שמתאימה לצרכיו של בעל השליטה בקבוצת אי.די.בי, שרבים מעסקיו נמצאים בדרום אמריקה • מטעמו של אדוארדו אלשטיין נמסר: "איננו נוהגים להתייחס לענייניו האישיים"

אדוארדו אלשטיין / צילום: איל יצהר
אדוארדו אלשטיין / צילום: איל יצהר

האם נראה בקרוב את איש העסקים ובעל השליטה בקבוצת אי.ד.בי מסייר בשדרות רוטשילד להנאתו? ל"גלובס" נודע כי מספר מתווכים, שחלקם מתמחים בשוק היוקרה, מנסים למצוא לאדוארדו אלשטיין דירה בשכירות בתל אביב. מבדיקותינו עולה כי אלשטיין הביע את רצונו למצוא דירה בתל אביב כבר לפני מספר חודשים, בשלב הראשון בשכירות וייתכן כי בעתיד הוא יבחן אופציה לרכישת דירה בעיר.

בשנת 2014 רכש אלשטיין באמצעות חברות ציבוריות בשליטתו את השליטה בקבוצת אי.די.בי במסגרת הסדר חוב לחברה ובמשותף עם איש העסקים מוטי בן משה. מאז הספיק אלשטיין להיפרד מבן משה ולרכוש את חלקו בחברה ולמחוק את החברה מהמסחר בבורסה. סך ההשקעה הכולל של אלשטיין ברכישת איי.די.בי הסתכם ב-2.5 מיליארד שקל. ברבעון השני לשנת 2018 הציגה החברה שווי נכסי נקי ( NAV ) של 253 מיליון שקל, המגלם לאלשטיין על הנייר הפסד של למעלה מ-2 מיליארד שקל.

אלשטיין שולט באי.די.בי באמצעות חברת דסק"ש הכוללת חברות עסקיות ובראשן סלקום, שופרסל, נכסים ובניין, אלרון וישראייר. מתוקף תפקידו כיו"ר הדירקטוריון של חברות האחזקה בקבוצה, מבקר אלשטיין בישראל לעיתים תכופות . אלשטיין משתייך לתנועת חב"ד, ומכהן כסגן נשיא הקונגרס היהודי העולמי. בראיון שנתן ל"גלובס" ביוני האחרון בכנס שוק ההון אמר: "כל החברות שקנינו הפכו לחזקות יותר בשנים האחרונות. אנחנו אנשי עסקים ובודקים הזדמנויות מדי פעם בפעם. ישראל היא הכלכלה הדינמית ביותר שאני מכיר. בכל פעם שאני מגיע יש שינויים ונוצרות חברות חדשות, אז אני עוקב כל הזמן אחרי ההתפתחויות". עוד אמר באותו ראיון כי עסקיו בארץ לא יושפעו מהמצב בארגנטינה.

עד כה נהג אלשטיין לשהות בבתי מלון, ובחודשים האחרונים, כך נמסר ל"גלובס" הגיע למסקנה כי ברצונו לשהות במגורי קבע בעיר תל אביב.

דוברו של אלשטיין מסר בתגובה "איננו נוהגים להתייחס לענייניו האישיים של מר אלשטיין"