בעלה של עובדת LLD שנפלה אל מותה: עננה שחורה מעל להב 433

הערב נערכה הלווייתה של מנהלת חשבונות בחברת LLD שנפלה אמש אל מותה ממשרדי החברה בבורסה ליהלומים ברמת גן

בניין הבורסה ליהלומים / צילום: תמר מצפי
בניין הבורסה ליהלומים / צילום: תמר מצפי

בעלה של המנוחה, שחקן כדורגל בעברו, האשים את המשטרה במותה של רעייתו: "יש עננה שחורה מעל 433. אחרי החקירה שלה היא אמרה לי 'מה הם עשו לי'. היא הקשיבה למה שאמרו לה במשטרה ולא סיפרה לי על החקירה. אל תקשיבו לכל מה שרשום. חיכיתי לה בזמן שנחקרה וראיתי איך היא יצאה משם שבורה. היא הייתה מלאך. בחיים לא הייתה עוזבת אותי ואת הילדים".

בימים האחרונים נחקרה המנוחה באזהרה במשרדי היאחב"ל, כחלק מחקירת פרשת "יהלום שחור" במסגרתה נבדק החשד למעורבותה של LLD ומספר בני משפחת לבייב בהברחת יהלומים ועבירות מס בהיקף של כ-300 מיליון שקל.

גם מקורביה של המנוחה וגורמים בסביבת חברת LLD הפנו ביומיים האחרונים אצבע מאשימה כלפי המשטרה. לטענתם, המשטרה חקרה את המנוחה בצורה אגרסיבית ותוך הפעלת לחץ בלתי מידתי, מה שהוביל אותה לשים קץ לחייה.

מדוברות המשטרה נמסר: "בהמשך לפרסומים הנוגעים לאירוע שאירע אתמול ברמת גן נבקש להבהיר: משטרת ישראל מצרה על תוצאותיו הטראגיות של האירוע שהתרחש בבורסה ברמת גן. מטעמי צנעת הפרט ובשל העובדה שהחקירה לקביעת סיבת מותה של המנוחה נמצאת בעיצומה, כפי שמתבצע בכל מקרה מוות דומה, אין בכוונתנו להתייחס לאירוע.

"נזכיר, כי משטרת ישראל פתחה בחקירה בחשד לביצוע עבירות חמורות של הברחת יהלומים, הלבנת הון, עבירות לפי פקודת המכס, עבירות לפי פקודת מס הכנסה, קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד וכן עבירות נוספות שבוצעו על פי החשד על ידי גורמים העובדים וקשורים לחברת LLD. כל ניסיון מצד גורמים בעלי עניין לקשור בין המקרה הטראגי לניהולה המקצועי של החקירה, מצביע על אי הכרת העובדות לאשורן ויש בו כדי להטעות את הציבור.

"משטרת ישראל פועלת כל העת ברגישות הנדרשת, תוך הקפדה יתרה על שמירת כבודם וזכויותיהם של חשודים ונחקרים, ולצד זה פועלת באופן מקצועי כל העת בנקיטת פעולות חקירה מגוונות שתכליתן - הבאת מבצעי עבירה לדין וחקר האמת. משטרת ישראל מתייחסת לאירוע זה במלוא האחריות והרגישות הראויה ולומדת את נסיבותיו".