רשת וערוץ עשר מבקשים מהרשות השנייה דחייה במועד הגשת ההשלמות

(עדכון) • למעלה משבועיים חלפו מאז שהערוצים קיבלו את אישור הרשות השנייה למיזוג, אך עדיין אין הסכם בין בעלי המניות ומכירת חלקה של רשת בחברת החדשות לקשת נתקלת בקשיים • הרשות אישרה את הדחייה עד ל-7 דצמבר 2018 והדגישה כי יש להעביר השלמות במועד

חוזרים לעידן של 2 זכייניות: אושר המיזוג בין רשת וערוץ עשר צילום: שאטר
חוזרים לעידן של 2 זכייניות: אושר המיזוג בין רשת וערוץ עשר צילום: שאטר

למעלה משבועיים חלפו מאז קיבלו ערוץ עשר ורשת את אישור מועצת הרשות השנייה למיזוג שהן מבקשות לבצע אך למרות זאת אין הסכם בין בעלי המניות. בנוסף, גם מכירת חלקה של רשת לקשת בחברת החדשות נתקלת בקשיים. כפועל יוצא מכך רשת וערוץ עשר לא יכולות עדיין לעמוד בהשלמות להן נדרשו כחלק ממתן האישור. הרשות השנייה הסכימה להארכה. 

ל"גלובס" נודע כי בימים האחרונים העבירו רשת וערוץ עשר מכתב משותף למועצת הרשות השנייה שבו הן מבקשות לדחות את המועד שבו הן נדרשות להציג את ההשלמות (הכוללות, בין היתר, הצגת הסכם חתום ביניהם) להם התבקשו. זאת למרות שהכוונה היא לסיים את תהלכי המיזוג עד ה-31 בדצמבר.

"מרשותנו פועלות במרץ על מנת להשלים את ההליכים לצורך המיזוג ובכלל זה לבצע את הפעולות וההשלמות הנדרשות בהתאם להחלטת המועצה", נכתב במכתב. "ואולם נוכח ריבוי הפעולות הנדרשות ומורכבותן והתלות בצדדים שלישיים לגבי חלקן דרוש פרק זמן נוסף כדי להשלים את ביצוע הפעולות ואת איסוף המידע".

נזכיר כי אישור המועצה למיזוג ניתן ב-8 בחודש נובמבר ואת ההשלמות נדרשו רשת וערוץ עשר להגיש תוך שבעה ימים. נראה כי הליכי המיזוג מתארכים גם בגלל הקושי שהתגלה במו"מ בין קשת לרשת במו"מ על חברת החדשות וגם כי בין בעלי המניות של ערוץ עשר ורשת לא סגרו ביניהם סופית את מבנה הבעלות ביום שלאחר המיזוג.

לכן רשת ועשר מבקשות "שתינתן השהות הדרושה לביצוע הפעולות הנדרשות מהחלטת המועצה והן ימשיכו לפעול במרץ לביצוען במטרה לאפשר את השלמת המיזוג ביום ה-31.12.2018 ".

כאמור אחת המהמרות הגבוהות הניצבות כרגע בפני רשת ועשר זה הקושי במו"מ של רשת עם קשת. כפי שנחשף ב"גלובס" בקשת מוכנים כעת לשלם עבור חברת החדשות 110 מיליון שקל בלבד, בעוד שברשת טוענים שלצדדים כבר היו סיכומים קודמים שלפיהם אמורה קשת לשלם לרשת 140 מיליון שקל. מלחמת כיפופי הידיים בין הצדדים כבר הגיע לכדי איום של רשת שאם קשת לא תשלם עבור חלקה 140 מיליון שקל היא תפעל רשת לפרק את החברה המשותפת.

מרשת נמסר בתגובה: "תאריך יעד של המיזוג היה ונשאר 1.1.19 ואנו נחושים לעמוד בו".

 מרשות השנייה נמסר כי "בהמשך להחלטתה מיום 8.11.18 דנה המועצה בבקשתכם מיום 18.11.18 והחליטה להאריך את המועד לקבלת כל ההשלמות עד ליום 7.12.18. המועצה מדגישה כי יש להעביר את ההשלמות הנדרשות במועד על מנת לסיים את התהליך בהקדם האפשרי".