אביליטי הודיעה כי תרכוש חברה שמספקת לה טכנולוגיה - ומנייתה זינקה אתמול בנאסד"ק ב-97%

בשלוש השנים האחרונות העבירה אביליטי 50% מהכנסותיה מטכנולוגיית ULIN לחברה שנרכשת על ידה, ומעתה היא תכיר במלוא ההכנסות מהטכנולוגיה • במסחר בתל אביב היום המניה יורדת ב-14%, לאחר הזינוק אתמול • מאז צירופה של אביליטי לבורסת ת"א בתחילת 2016, מנייתה איבדה 95% מערכה

תקשורת לוויינית / צילום: אתר החברה
תקשורת לוויינית / צילום: אתר החברה

המניה התנודתית של אביליטי עושה זאת שוב: אתמול זינקה המניה בנאסד"ק ב-96.8%, ובניגוד לזינוקים שהיו במניה לפני כמה חודשים, הפעם ההסבר הוא דיווח שפרסמה החברה על רכישת בעלות מלאה על פעילות שלה.

היום בבורסה בתל אביב מניית אביליטי  יורדת ב-14%, לאחר שטיפסה במסחר אתמול ב-96.5%. נזכיר שבחודש יוני האחרון עלתה מניית אביליטי  בנאסד"ק ללא כל סיבה מרמות של 2 דולר לכ-12 דולר בשיא, ולאחר מכן נחלשה בחזרה. שלשום המניה ננעלה במחיר של כ-2.8 דולר ואתמול עמד מחיר הנעילה על 5.55 דולר, שמשקף לחברה שווי שוק של 18 מיליון דולר. מאז צירופה של אביליטי לבורסה בתל אביב בתחילת 2016, מנייתה איבדה 95% מערכה.

אביליטי, המנוהלת על ידי אנטולי חורגין שהוא אחד ממייסדי החברה, מספקת טכנולוגיות מודיעיניות לגופי ממשלה וצבא. החברה דיווחה אתמול כי חתמה על הסכם לרכישת הספקית שמפתחת ומוכרת לה את הרישיון הבלעדי שבבסיס הטכנולוגיה של אביליטי, ULIN. הטכנולוגיה מאפשרת ליירט תשדורות תקשורת והאזנה מרחוק ומיועדת לגופים ממשלתיים, ובשלוש השנים האחרונות אביליטי העבירה 50% מהכנסותיה מטכנולוגיה זו לחברה שנרכשת על ידה כעת, ומעתה היא תכיר במלוא ההכנסות מהטכנולוגיה.

אביליטי תרכוש את כל מניות החברה בתמורה למניות שלה: היא תנפיק כ-355 אלף מניות חדשות ששוויין עמד על 1 מיליון דולר בעת הדיווח (לפני העלייה החדה אתמול) - כלומר, עם השלמת העסקה יחזיקו המוכרים של הפעילות בכ-9.7% מהון המניות של אביליטי. במקביל, אביליטי תעביר לידי המוכרים שלושה כתבי אופציות לרכישת 100 אלף מניות (ובמצטבר 300 אלף מניות) כאשר מחיר המימוש עומד על 3.81 דולר שנמוך ממחיר המניה הנוכחי. מועד ההבשלה של האופציות הראשונות יהיה בתוך שנה ו-30 יום מיום השלמת העסקה, האופציות הבאות יבשילו כעבור שנה נוספת וכעבור עוד שנה יתרת האופציות יבשילו.

נוסף על המניות והאופציות, אביליטי מעריכה שעלויות התפעול השנתיות של הפעילות הנרכשת יגיעו לכ-750 אלף דולר.