הצפת ערך מהירה לקרן פימי: תמכור לציבור עד מחצית ממניות קבוצת האבטחה G1 לפי שווי חברה של 500-550 מיליון שקל

רק לפני קצת יותר משנה קרן ההשקעות בהובלת ישי דוידי רכשה את קבוצת האבטחה וכבר היא בדרך לגרוף רווח נאה • הנפקת G1 מתוכננת להתבצע בשיטת "הצעה לא אחידה" • עוד טרם הרוד-שואו עם הגופים המוסדיים, החברה דיווחה כי קיבלה הזמנות בהיקף של כ-125 מיליון שקל

ישי דוידי, מנכ"ל פימי
ישי דוידי, מנכ"ל פימי

קצת יותר משנה לאחר שרכשה את קבוצת האבטחה G1, צפויה קרן פימי לגרוף רווח נאה מהנפקת מניות ראשונית (IPO) של החברה, המתוכננת בבורסה בת"א. פימי מתכננת למכור לציבור מניות G1 בהיקף של עד כ-275 מיליון שקל באמצעות הצעת מכר שתשקף שווי חברה של כ-500-550 מיליון שקל ל-G1 - קרי מכירה של עד מחצית מניות החברה. תוכניות ההנפקה של G1 נחשפו ב"גלובס" לפני כחודש.

בשנים האחרונים מימשה קרן פימי, אותה מוביל ישי דוידי, את החזקותיה במספר חברות פורטפוליו באמצעות הצעת מכר בבורסה בת"א (אינרום, אוברסיז קומרס ונובולוג). במקרה בו הנפקת G1 תושלם כמתוכנן, היא צפויה להיות החברה הציבורית ה-15 שבשליטת הקרן, המחזיקה בין היתר בחברות נייר חדרה, גילת לוויינים, המלט ומנועי בית שמש.

הנפקת G1 מתוכננת להתבצע בשיטת "הצעה לא אחידה", במסגרתה כל גוף המעוניין לקנות מניות G1 יגיש את הצעתו - עם סכום הרכישה ושווי החברה לפיו הוא מעוניין לבצע את הרכישה. בהתאם לסך הביקושים הכולל, תחליט החברה המנפיקה על הנתח שיימכר לכל גוף - עניין שעשוי להרחיק מההנפקה משקיעים קטנים לטווח קצר. במקרה בו שווי החברה בהנפקה יגיע למחיר המקסימום (כ-550 מיליון שקל), יקבלו המשקיעים אופציות עתידיות להשקיע בחברה לפי שווי של כ-600 מיליון שקל.

תוצאות G1
 תוצאות G1

הקימה את המכללה לשוטרים

ב-G1 עדכנו כי עוד טרם סבב הפגישות (רוד-שואו) שהחברה החלה היום (א') עם הגופים המוסדיים, היא כבר קיבלה הזמנות בהיקף של כ-125 מיליון שקל. את ההנפקה מובילה דיסקונט חיתום, וסך עמלות והוצאות ההנפקה מוערכות בכ-12 מיליון שקל (כ-4.5%-5% מתמורת המכירה).

G1 , שעד לפני קצת יותר משנה נקראה G4S, עוסקת בשלושה תחומי פעילות - פתרונות אבטחה, הכוללים אספקת שירותים בתחומי הביטחון, האבטחה והשמירה ומהווים את עיקר פעילותה. נוסף לכך לחברה מגזר פעילות מוקדים - בו היא מפעילה שירותי מוקד, סיור, פיקוח ובקרה והפעלת מערכות ביטחון ובטיחות, ומגזר פעילות טכנולוגיות - תחום הכולל מתן שירותי תכנון, אספקה, התקנה ותחזוקה במגוון טכנולוגיות מתח נמוך, ביטחון, בטיחות ומולטימדיה. G1 גם הקימה בשותפות עם קבוצת שיכון ובינוי (שו"ב), באמצעות חברת פוליסיטי, את המכללה הלאומית לשוטרים של משטרת ישראל, כפרויקט BOT.

בסך הכל מעסיקה G1, שמשרדיה ממוקמים בפתח תקווה, קרוב ל-5,500 עובדים, עיקרם (יותר מ-4,600) בתחום פתרונות האבטחה. מנכ"ל החברה הוא מיקי אדיב ובאתר החברה היא מציינת כי היא הקבוצה המובילה בישראל באספקת שירותי האבטחה, הביטחון והבטיחות בפריסה ארצית נרחבת. עוד החברה מציגה בנתוניה בין היתר מעל 50 אלף לקוחות, 450 אלף סיורים בשנה ו-10.5 מיליון קריאות מוקד שנתיות.

את רכישת החברה השלימה קרן פימי מידי קבוצת האבטחה העולמית G4S ביוני 2017 תמורת קצת יותר מ-400 מיליון שקל, מכירה שככל הידוע נעשתה על-ידי החברה הבריטית על רקע ביקורת מתנועת ה-BDS על פעילותה מעבר לקו הירוק. G1 מציינת בטיוטת התשקיף כי מדיניות חלוקת הדיבידנד שלה היא לפחות 50% מהרווח. מתחילת 2016 ועד סוף הרבעון השלישי של 2018 היא חילקה דיבידנדים בסכום מצטבר של כ-100 מיליון שקל.

במבט קדימה, ב-G1 מציינים כי בכוונת החברה "להמשיך ולפעול בשלושת תחומי פעילותה המשלימים לצורך קידום, גיוון והרחבת מוצריה במידת האפשר, תוך ניצול היתרונות שבשילוב תחומי פעילותה", וכי מימוש תוכניות אלה צפוי להתבצע גם באמצעות צמיחה אורגנית וגם באמצעות "מתן דגש לביצוע מיזוגים ורכישות שחלקן בעלות סינרגיה גבוהה לחברה".

עלייה בהכנסות וברווח השנה

מטיוטת התשקיף עולה כי בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה הכנסותיה של G1 עלו ב-3% ל-600 מיליון שקל והרווח הנקי שלה עלה ב-4% ל-32 מיליון שקל. עוד עולה מהתוצאות כי מתחילת השנה נהנית G1 מצמצום משמעותי בהוצאות הנהלה וכלליות, המיוחס בעיקר לירידה בהוצאות בעלים הקשורות לתמלוגים ושכר (וקשור בין היתר לסיום העסקתו של יגאל שרמייסטר, ממשפחת מייסדי החברה). ומנגד, בשנה שעברה נהנתה החברה מרווח הון חד-פעמי של כ-11 מיליון שקל ממכירת מניות פוליסיטי (השותפות עם שו"ב).

הרווח התפעולי של החברה עלה בין ינואר לספטמבר השנה ב-7% והגיע ל-42 מיליון שקל. הונה העצמי עומד על 110 מיליון שקל, וסך התחייבויותיה הסתכמו ב-263 מיליון שקל, עיקרן (247 מיליון שקל) התחייבויות שוטפות.

מפילוח תוצאות שלושת הרבעונים הראשונים של השנה למגזרים G1 הציגה שיפור נאה ברווח התפעולי של פעילות האבטחה שלה, בו גם הפעילות השוטפת התרחבה, ומגמה חיובית נרשמה גם ברווחי פעילויות המוקדים והטכנולוגיות.

בסיכומה של שנת 2017 הכנסות החברה עלו ב-4% ל-778 מיליון שקל והרווח הגולמי נשחק ב-2% ל-142 מיליון שקל, אולם הרווח החד-פעמי מפוליסיטי סייע לה לשיפור הרווח התפעולי, והרווח הנקי השנתי שלה טיפס ב-15% ל-45 מיליון שקל. 

הסבא שהקים, התגמולים של הנכד

תחילת פעילותה של G1 היתה כבר בשנת 1937, אז הקים סבו של יגאל שרמייסטר את חברת "השמירה", שבתחילת שנות ה-2000 נמכרה לידי G4S העולמית, אולם שרמייסטר נשאר עם החזקות בחברה ובתפקידי ניהול.

מטיוטת התשקיף של G1 עולה כי עלות העסקת שרמייסטר בתפקידו כיו"ר החברה עד יולי 2017, אז קיבלה פימי את החברה לידיה ומינתה לתפקיד את אלדד בן משה, הסתכמה ב-5.6 מיליון שקל, חלקם בגין סיום התפקיד, ובסך הכל הוא צבר תוך שנה וחצי (2016-2017) תגמולים בהיקף המתקרב ל-12 מיליון שקל. כיום נותר שרמייסטר עם החזקה של כ-5% בחברה, במשותף עם פימי. עוד בין שיאני השכר ב-G1, עלות העסקת המנכ"ל מיקי אדיב, התקרבה בשנה שעברה ל-5 מיליון שקל, ויתר שלושת  שיאני השכר שלה קיבלו תגמולים בטווח של כ-1.3-2.9 מיליון שקל.

הנפקתה המתוכננת של G1, תוך גיוס הון משמעותי, עולה כעת על הפרק אחרי כמה חודשי "יובש" בזירת הנפקות האקוויטי הראשוניות, במהלכן נעלמו כמעט לחלוטין חברות חדשות המגיעות לבורסה. זאת על רקע תנאי שוק שהשתנו לרעה והובילו לביטולן של שורת הנפקות של חברות בולטות שכבר היו בהליכי הנפקה מתקדמים יחסית, ובהן חברת האינטרנט זאפ ורשת המזון פרשמרקט.