רגב מפנה את האש לליברמן: "לא יצביע עם אחמד טיבי נגד חוק הנאמנות בתרבות"

חוק הנאמנות בתרבות צפוי להעלות מחר להצבעה בכנסת • חברי הכנסת בני בגין ורחל עזריה הודיעו כי לא יתמכו בחוק

שרת התרבות מירי רגב / צילום: אמיל סלמן, הארץ
שרת התרבות מירי רגב / צילום: אמיל סלמן, הארץ

חוק הנאמנות בתרבות, שאמור להעלות מחר (ב') להצבעה בקריאות שנייה ושלישית, צפוי להיתקל במכשולים רבים. האופוזיציה הגישה 209 הסתייגויות והם מתכננים פיליבסטר לשעות ארוכות לתוך הלילה. על בסיס ההצבעה הצמודה, כאשר לקואליציה יש קושי להשיג רוב קולות, אומרת היום (א') השרה מירי רגב כי היא לא מאמינה שח״כ אביגדור ליברמן יבחר להצביע נגד החוק.

לדבריה, "לא מאמינה שליברמן יצביע ביחד עם אחמד טיבי בעד העברת תקצוב להאדרת מחבלים. החוק הזה הוא מבחן אמיתי למחנה הלאומי. זהו חוק חשוב, נכון וראוי והוא חייב לעבור. הגיע הזמן להעביר את החוק שעושה צדק עם קורבנות הטרור ובני משפחותיהם".

ברקע עומד ויכוח בין ליברמן לבין סיעות הקואליציה, שעד לפני שבוע הוא היה חלק ממנה. ליברמן דוחף את חוק עונש מוות למחבלים, להעבירו בקריאה ראשונה, אך נתקל בהתנגדות, שכן שירותי הביטחון סבורים שהחוק הזה הוא טעות ביטחונית.

עוד אמרה רגב היום בנוגע לחוק הנאמנות בתרבות: "לא יכול להיות שליברמן שמתעקש להעביר עונש מוות למחבלים, ייתן ידו ביחד עם אחמד טיבי להאדרתם של אותם מחבלים. אני מאמינה שליברמן שתמך לכל אורך הדרך בחוק וכמוהו גם חברי סיעתו - שאף שיגרו לי מכתבים בהם ביקשו ממני לשלול תקצוב ממוסדות תרבות ומאמנים המעלים תכנים הפוגעים במדינת ישראל, יצביעו נגד החוק. הם מבינים היטב את חשיבותו. אם בסופו של יום ליברמן יחליט להצביע נגד החוק ולהפיל אותו, אני בטוחה שהציבור יעניש אותו בקלפי".

יצוין שביממה שאחרי התפטרותו של ליברמן הוא נשאל בנוגע לחוק זה על ידי רגב ואמר לה שעזיבתו את הקואליציה לא תפגע בחקיקה זו.

יותר מוקדם היום אמרו חברי הכנסת בני בגין (הליכוד) ורחל עזריה (כולנו) שלא יתמכו בחוק הזה. בגין אף חידד שאפילו אם יש מאחורי הקלעים עסקה עם ישראל ביתנו בנוגע לחוק עונש מוות למחבלים, זה לא יזיז אותו מדעתו שכן הוא מתנגד בכל תוקף גם לחקיקה זו.