"חשבתי שאעצב דפי נחיתה, בסוף הגעתי לחברת סייבר - בלי שהייתי ב-8200"

מוריה דסקל (29) עובדת UI/Ux בחברת אינטסייטס • טווח שכר: 24-19 אלף שקל

מוריה דסקל / צילום: רון דסקל
מוריה דסקל / צילום: רון דסקל

איפה אני תופסת אותך ומה את עושה בעבודה?

"זה יום שישי אז אני בבית, הבת שלי חולה ואני נמצאת איתה. אני גרה ביישוב עץ אפרים בשומרון, שזה יישוב מעורב של דתיים-חילוניים. אני עובדת בחברת סייבר שמספקת לארגונים גדולים מידע על איומים פוטנציאליים וממשיים, בקליר נט וגם בדארק נט. UX מתמקד באיך לעשות את המוצר נכון, ו-UI זה איך הוא יהיה מעוצב נכון ויפה. בחברת סייבר זה מתבקש, כיוון שההתראות הן מהרגע להירגע והלקוח צריך להבין איך להתמודד, כשכל זה צריך לבוא במערכת מעניינת ואפילו מהנה. אני צריכה לדאוג לכך שהקריאה לפעולה תהיה יעילה. העבודה בהרצליה, ובעוד שבועיים החברה תעבור לתל-אביב, מה שישנה את סידורי הנסיעה שלי למשרד. סדר היום שלי בעבודה מתחיל מוקדם: אני מהראשונים שמגיעים למשרד, בין שבע לשמונה וחצי".

 איך הגעת לתפקיד ולחברה?

"למדתי עיצוב מולטימדיה במכללה הדתית לבנות אמונה בירושלים. בהתחלה בכלל חשבתי שאגיע לאיור או למולטימדיה ואז התאהבתי באינטרנט, אבל חשבתי שאמצא את עצמי מעצבת דפי נחיתה ואתרים. חבר סיפר לי על אינטסייטס (IntSights), שלחתי קורות חיים והגעתי לראיון עבודה אף על פי שמעולם לא הייתי ב-8200. אני פה כבר שלוש שנים מתוך השלוש שנים וקצת של החברה: הייתי העובדת החמישית והיום אנחנו יותר ממאה, למדתי תוך כדי עבודה".

יש אצלכם הרבה בוגרי 8200?

"בטח. רוב הפיתוח והמחקר. התמזל מזלי להיות חלק מכל זה".

איך החיים ביישוב מעורב?

"יש הרבה סיבות שהתנקזו למגורים פה: ההורים של בעלי גרים ביישוב הסמוך; אני גדלתי בשדה יעקב, שהוא מושב חקלאי מעורב בצפון. לעץ אפרים הגעתי כי רציתי לגור בבית פרטי עם קהילה מגוונת כזו".

זה משהו שמכין אותך גם לעבודה בחברת הייטק?

"מגיל צעיר המציאות שלי כוללת עירוב בין דתיים לחילוניים. אני בת של רב, בת יחידה אחרי שישה בנים: נולדתי בקנדה במהלך שליחות של הורי, וכשחזרנו אבי היה הרב של עמק יזרעאל, במושב מעורב מבחינת הכל - דתי, חילוני, השכלה מאוד גבוהה לצד אנשי אדמה.

"החבר'ה בעבודה מכבדים את זה שאני דתייה: אני לוקחת את המחשב איתי בסופ"ש, אבל אם אעשה בו שימוש זה יהיה רק לפני או אחרי השבת. מעולם לא ביקשתי - אני או הדתיים האחרים - שבהאפי-האוור יתחשבו בנו. מבחינתי אוכל לוותר על עוגה אחת, אבל גילינו שאלה דברים שקורים מטבעם בחברה וממילא מתחשבים".

מה את עושה כשאת בבית?

"אני תופרת, זה התחיל בכיתה ז' כשביקשתי מאמא שלי ללכת לאחת התופרות המבוגרות במושב והג'וק נשאר. בחופשת הלידה האחרונה, שלא הייתה באמת חופשה, קניתי מכונת תפירה חדשה ותפרתי בגדים לי ולבנות".

זה קשור לאהבה שלך לעיצוב?

"לכל תחומי האמנות. בימי שלישי בהם אני יוצאת בשעה שלוש, אני עושה עם הבנות שלי עבודות יצירה. אני גם מקדישה זמן לאפייה".

איפה תהיי בעוד חמש שנים מהיום?

"אמשיך להתפתח מקצועית ואישית".