אופל בלאנס ממשיכה לצמוח: גידול של 24% ברווח הנקי ברבעון השלישי

ההכנסות משירותים פיננסים הגיעו לשיא והסתכמו בכ-15.7 מיליון שקל ברבעון, גידול של כ-22% בהשוואה לרבעון השלישי של שנת 2017 • בשורה התחתונה הציגה אופל בלאנס, אותה מוביל המנכ"ל דני מזרחי, רווח נקי של כ-6 מיליון שקל

חברת אופל בלאנס , הנמצאת בשליטת משפחת מזרחי ופועלת בתחום ניכיון צ'קים, הציגה היום (ב') תוצאות חזקות לרבעון השלישי של 2018. ההכנסות משירותים פיננסים הגיעו לשיא והסתכמו בכ-15.7 מיליון שקל ברבעון, גידול של כ-22% בהשוואה לרבעון השלישי של שנת 2017. זאת, על רקע המשך צמיחה בתיק הלקוחות שהגיע להיקף של כ-255 מיליון שקל, ובפעילויות נוספות של החברה.

תוצאות הרבעון של אופל בלאנס
 תוצאות הרבעון של אופל בלאנס

ההכנסות משירותים פיננסיים נטו (בניכוי הוצאות מימון וחובות אבודים) הגיעו ברבעון האחרון לרמה של כ-11.6 מיליון שקל, שיפור של 18% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה הציגה אופל בלאנס, אותה מוביל המנכ"ל דני מזרחי, רווח נקי של כ-6 מיליון שקל, גידול של 24% בהשוואה לרווח ברבעון המקביל אשתקד.

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה החברה עם צמיחה של 23.7% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, לרמה של כ-44 מיליון שקל. ההכנסות משירותים פיננסיים נטו הגיעו בתקופה זו לרמה של כ-33 מיליון שקל, שיפור של 37% לעומת התקופה המקבילה ב-2017.

זאת, על רקע הוזלת עלויות המימון ושיפור התנאים בהם מועמדות לחברה מסגרות אשראי והלוואות מבנקים ומלווים פרטיים. אלה הובילו להקטנת שיעור הוצאות המימון ביחס להכנסות ל-12% בשלושת הרבעונים הראשונים של 2018 לעומת כ-15% בתקופה המקבילה אשתקד.

בשורה התחתונה רשמה החברה שיפור של 55% ברווח הנקי לעומת התקופה המקבילה, לרמה של כ-16 מיליון שקל. הונה העצמי עמד בסוף ספטמבר ברמה של כ-73 מיליון שקל כך שהתשואה על ההון (בחישוב שנתי) מגיעה לכ-28%.

במקביל לפרסום הדוחות הודיעה החברה על חלוקת דיבידנד של כ-3 מיליון שקל. מתחילת השנה חילקה החברה לבעלי מניותיה סכום מצטבר של כ-10.5 מיליון שקל.

מניית אופל בלאנס הגיבה לדוחות בעלייה של 4% והשלימה התקדמות של 25% בשנה האחרונה. שוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-202 מיליון שקל.

בשיחה עם "גלובס" אומר המנכ"ל דני מזרחי: "קיבלנו רוח גבית מצוינת מצד הרגולטור בשנים האחרונות והחברה צומחת בקצב משפיע רצון. בניגוד לעבר השוק היום משוכלל מאוד, וגם הבנקים הבינו שהשחקנים הנוספים משכללים את השוק ומפנים אלינו לקוחות, כאלה שהם קטנים עבורם או שבבנקים מעדיפים לטפל בהם בגלל החשיפה. אני סבור שיש לנו עוד המון עשייה ונמשיך להראות גידול של כ-20% בשנה בשנים הקרובות, כפי שאנחנו עושים במשך שנים רבות".

מה גודל הצ'ק הממוצע אצלכם ?

"הפיזורים אצלנו גדולים מאוד והסיכון נמוך. יש לנו כ-30 אלף לקוחות, ובכל רגע נתון אנחנו מטפלים ב-17 אלף צ'קים כשהצ'ק הממוצע עומד על כ-20 אלף שקל. תמיד ראיתי את אופל כחברה שדומה בפעילותה לבנק. אנחנו נותנים ללקוחות מכלול של שירותים פיננסים שהם זקוקים להם ואני לא רוצה שלקוח ייצא מפה וילך לבנק לקבל עוד שירות. הפיזור הגדול משפר את שולי הרווח ומקטין את הסיכון, מאחר ואנחנו מטפלים בכמות גדולה של לקוחות, בעסקאות קטנות ובינוניות, ואנחנו גם נותנים שירותי פרימיום נוספים כמו שירותי דלפק או קנייה ומכירה של מט"ח והעברות לחו"ל. אנחנו מתמחים במימון כנגד צ'קים דחויים ואנחנו יודעים לבצע את החיתום על כותבי הצ'קים ולא על מקבל הצ'ק. כלומר, גם לקוח ללא איתנות פיננסית וגם לקוח עם איתנות פיננסית יכולים לקבל אצלנו את אותו השירות. למשל, קבלנים קטנים למול קבלנים גדולים".

יש אצלכם סקטור דומיננטי ?

"בעיקרון ענפי הבנייה והחקלאות נוהגים לשלם שכר לעובדים פעם בשבוע, ונוהגים לשלם במזומן בדרך כלל, במיוחד לעובדים פלשתינאים או עובדים זרים למיניהם, כך שהם דומיננטים אצלנו. כ-30% מהצ'קים שאנחנו מקבלים מגיעים מענף הבנייה, אבל אין לנו חשיפה של יותר מ-3.5% ללקוח בודד מסוים".

חוק הגבלת השימוש במזומן שייכנס לתוקף בתחילת 2019 לא ייפגע בכם?

"לא. בכנסת יוצאים מנקודת הנחה שאין לפלשתינאים או לעובדים זרים חשבונות במזומן ולכן מחריגים אותם".