תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

לקרוע את אירופה ולא את הכיס: המדריך ליורו-טריפ

בין אם אתם מטיילים לבד או עם כל המשפחה, לפניכם 6 טיפים שיעזרו לכם לתכנן את החופשה הבאה ולחסוך קצת לזו שאחריה - מטיסה, דרך לינה ועד הארוחה

לקחת חופשה בלי לקחת הלוואה – המדרך לטיול זול באירופה/צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
לקחת חופשה בלי לקחת הלוואה – המדרך לטיול זול באירופה/צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה בשיתוף אלבר

גם אצלכם מתעוררת תחושת נדודים בעקבות קריאת כתבת ״היעדים החדשים של חברת לואו-קוסט כלשהי", שמתפרסמת אחת לכמה חודשים? טיול באירופה הוא כבר מזמן לא רק מגדל אייפל או הביג-בן, כיום אנו יכולים להגיע בטיסות ישירות למקומות רבים, כאלו שבעבר נדרש להשכיר רכב בחו״ל כדי לחסוך את עלות הטיסה הפנימית אליהם. כיום ניתן לרכוש כרטיס במחיר זול ליעד עצמו ולהיעזר בשירות השכרת רכב במקום ולבקר בסביבותיו

הטיפים בכתבה שלפניכם נוגעים להוצאות העיקריות בנסיעות לאירופה, בין אם אתם מטיילים לבד או עם כל המשפחה. ולפני שנתחיל הערה כללית: אם אתם מגיעים למקום חדש לכם לגמרי, יוצאים לרואד-טריפ, מבקשים לטייל בהרים - חפשו אחר אתרים, המלצות, או מדריכים ייעודיים ברשת לנסיעה שלכם, כי אין כמו ניסיונם של אחרים.

לצאת מהארץ - להישאר בתקציב

מתכננים לבקר באטרקציה פופולרית? יוצאים לרואד-טריפ? טסים למדינה עם מטבע שאינו אירו או דולר? אל תדחו את הסידורים הקשורים בנסיעה לרגע האחרון. בדקו אם כדאי ואפשר להזמין כרטיסים מראש לאטרקציות בהם תרצו לבקר כי חבל שתכלו זמן על עמידה בתורים; דאגו להשכרת רכב בחו״ל עוד לפני הטיסה, על מנת שלא תאלצו לשלם מחיר מופקע על הזמנה מהשדה ולהסתמך על מה שנשאר במלאי; בדקו מסלולי נסיעה והצטיידו במפת-נייר למקרה שיהיו קשיי קליטה באזור שאינכם מכירים. כמו כן, בדקו מה מציעים הבנק, חברת האשראי והצ'יינג' השכונתי. אם אתם טסים באופן קבוע - בדקו אפשרות להחזיק חשבון מט״ח בבנק שלכם, זה יכול לחסוך לכם כמה מאות שקלים בשנה.

לכל נסיעה יש את הסידורים שלה ואם אתם רוצים להכין רשימות מסודרות, היעזרו באפליקציית Triplist, שתסייע לכם בתכנן ובאריזה.

לראש שקט - צפו מראש את ההוצאות והצרכים שלכם, ממפה ועד מט"ח/צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
 לראש שקט - צפו מראש את ההוצאות והצרכים שלכם, ממפה ועד מט"ח/צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

היה מתוכנן תמיד

העולם לא בנוי לספונטניים, ואירופה בפרט. כן, ישנם אתרים שמציעים דילים של טיסות ומלונות ברגע האחרון, אבל אלו לא מתאימים לכל אחד. אמנם לא צריך לתכנן חופשות שנה מראש, אבל מינימום של שלושה חודשים זו נקודת התחלה טובה. אם אתם יודעים לאן ובערך מתי אתם רוצים לנסוע, כדאי לנסות לסגור את הטיסות והלינות בתור התחלה. חברות תעופה והמלונות מציעים פעמים רבות מחירים זולים יותר, או חבילות אטרקטיביות אחרות, למקדימים להזמין.

טוסו מחוץ לקופסה

היעזרו באתרי הזמנת טיסות כמו Skyscanner, שניתן בעסרתם לסנן או להרחיב את התוצאות עם משתנים כגון פריסת מחירים על פני חודש שלם, טיסה ליעדים שונים במדינה ולא רק לעיר מסוימת וכו'. בדרך זו אפשרויות שלא חשבתם עליהן ומקומות שלא שמעתם עליהם, יוצעו לכם במחירים קורצים, ואולי תחליטו בסוף לבקר במקום בפאריז דווקא בנאנט, מקום הולדתם של הפתי בר המקוריים; או לנחות בבאדן-באדן, שבגרמניה, להשכיר רכב ולנסוע לכפרים היפים, שלאורך נהר הריין עד דיסלדורף.

העונה החמה שורפת את הכיס

כולנו יודעים איך נראה אולם הנוסעים בנתב״ג בחגים ובחודשי חופשת הקיץ, אבל יש עוד כמה מועדים שצריך לחשוב עליהם לפני שמחליטים על זמן הטיול. רוב העולם המערבי נופש גם הוא ביולי-אוגוסט, ובנוסף בחג הפסחא (אפריל) ובחופשת החורף שנמשכת מחג המולד ועד תחילת ינואר. מי שיכול לטוס שלא בעונות החמות של עונת התיירות, ייהנה ממחירים נוחים יותר ואתרי-תיירות מאווררים יותר. זאת ועוד, תמיד מומלץ לבדוק האם נופלים חגים, מועדים, או ימים לאומיים ביעד המבוקש, שלא תמצאו את עצמכם מול סופר סגור לכבוד הקדוש ג׳ורג׳, למשל.

איפה לישון? האפשרויות תלויות באורך הנסיעה/צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
 איפה לישון? האפשרויות תלויות באורך הנסיעה/צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

תן לשים ת׳ראש

אכסניה, מלון, דירה, דירה להחלפה, חדר בדירה, אוהל טיפי - אפשר להתבלבל מרוב אפשרויות, אבל אלו יכולות להצטמצם בעזרת שאלה אחת: לכמה זמן אתם נוסעים? לשהיות ארוכות באותו המקום כדאי לשקול לינה בדירה. אתם יכולים להשכיר דירת-נופש ייעודית, או כזו שמציע מישהו שנוסע באותה התקופה, תוכלו גם להחליף דירות באמצעות אתרים ייעודיים או הרשתות החברתיות ולחסוך לעצמכם את ההוצאה על לינה.

אם אתם נוסעים לפחות מ-3 לילות, או מתכננים ללון כל לילה במקום אחר, אולי תבלו אותם במלון. כך תחסכו את ההתנהלות שכרוכה בתקשורת מול בעלי נכסים שונים.

הסעודה האחרונה, והראשונה וגם הבראנץ'

ולסיום, איך אפשר בלי אוכל, הרי התייר צועד על קיבתו. אם אתם מטיילים בעונה עם מזג אוויר יפה, נצלו אותו לפיקניק עם מצרכים מהסופר. אגב, זה לא חייב להיות סופר, גם באגט מהמאפיה ו-200 גרם גבינת גרוייר מהפרומז׳רי יעשו את העבודה, ואם יש שוק איכרים באזורכם - מה טוב ומה טעים. אם אתם זקוקים לארוחה חמה טובה ובמחיר משתלם, נסו לעקוב אחר פועלים שיוצאים להפסקת צהריים, אלו עשויים להוביל אתכם למסעדות עם מנות בטעם של בית מקומי.