קרן הגידור ION של יונתן הלף וסטיבן לוי הפכה לבעלת עניין באל על

במסגרת העסקה האחרונה, הקרן רכשה אתמול בבורסה קרוב ל-1% מההון של אל על בהשקעה של כ-5 מיליון שקל, לפי מחיר מניה של 1.3 שקל

יונתן הלף / צילום: איל יצהר
יונתן הלף / צילום: איל יצהר

הרחק מהרעש התקשורתי המלווה את חברת התעופה אל על בימים האחרונים בנוגע ל"טיסת השבת" שלה מניו יורק, דיווח של החברה מהבוקר (ב') חשף כי קרן הגידור הישראלית ION הפכה לבעלת עניין בה, עם החזקה של יותר מ-5%.

במסגרת העסקה האחרונה, הקרן רכשה אתמול בבורסה קרוב ל-1% מההון של אל על בהשקעה של כ-5 מיליון שקל, לפי מחיר מניה של 1.3 שקל - דומה לשוויה הבוקר אחרי עלייה של 5% שרשמה אתמול. 

ION Asset Management מנוהלת ונשלטת על ידי יונתן הלף וסטיבן לוי, יוצאי בנק UBS. ככל הידוע בין משקיעי הקרן נמנה המיליארד האוסטרלי פרנק לואי, וב-2016 נכנסה ויולה למעורבות בקרן כשרכשה נתח נכבד מחברת הניהול שלה. ION הוקמה ב-2006 והיא נוקטת באסטרטגיית השקעה לונג/שורט מבוססת מחקר, ומתמקדת בהשקעה בחברות ציבוריות הקשורות לישראל.

באל על ציינו בעדכון שפרסמו בנושא כי בהתאם לתקנון החברה, החזקה בשיעור של 5% ומעלה ממניותיה "כפופה לאישור של המדינה מתוקף היותה מחזיקה במניית המדינה המיוחדת", וכי עד כה טרם התקבל האישור. על פי ההערכות, מניות אל על מוחזקות בהיקף נרחב יחסית על ידי קרנות גידור, סוחרי יום (דיי טריידרס) ושחקנים פרטיים לטווח קצר, מה שמאפיין את התנודתיות הגבוהה יחסית המאפיינת את המסחר בה.

מרמת השפל האחרונה של המניה, בחודש יולי, היא הציגה זינוק של כ-65% הנתמך בירידת מחירי הנפט בעולם. למרות העליות החדות מאז חודשי הקיץ, מתחילת השנה מניית אל על מציגה ירידה של כ-20% ומשקפת לחברה שווי נוכחי של כ-620 מיליון שקל.

טרם העסקה האחרונה של ION במניות אל על , החזקות בעלי העניין בה הסתכמו בכ-43% - עיקרן (35%) בידי חברת כנפיים והיתרה בידי פיני גינזבורג (כ-8%), החזקות הציבור עמדו על כ-49% והפניקס ואקסלנס החזיקו כ-7.5%.

היום הודיעה אל על כי 400 נוסעי "טיסת השבת" שלה, שהמריאה מניו יורק ביום חמישי שעבר ובמקום לנחות בתל אביב נחתה באתונה כדי שלא לטוס בשבת, יקבלו פיצוי של כרטיס טיסה הלוך ושוב לאירופה "נוכח אי הנוחות שנגרמה ללקוחות החברה". הציבור החרדי דורש מאל על התנצלות על האשמות שהחברה השמיעה מוקדם יותר השבוע בדבר התנהגות אלימה של הנוסעים, ומאיים להחרים את החברה.