ועד עובדי הרכבת, ההנהלה ושר התחבורה ישראל כ"ץ לא הגיעו להסכמות; העיצומים יימשכו

פגישת ועד עובדי הרכבת, נציגי הסתדרות, הנהלת רכבת ישראל ושר התחבורה הסתיימה ללא הצלחה • העיצומים בחטיבת המטענים יימשכו גם מחר: לא ייצאו רכבות אמוניה מחיפה לאשדוד ומאשדוד לדימונה

יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי / צלם: אוריה תדמור
יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי / צלם: אוריה תדמור

הפגישה בין ועד עובדי הרכבת, נציגי ההסתדרות, הנהלת החברה ושר התחבורה ישראל כ"ץ הסתיימה לפני שעה קלה ללא הצלחה רבה והעיצומים שהחלו הבוקר בחטיבת המטענים של רכבת ישראל יימשכו גם מחר. במסגרת העיצומים לא ייצאו רכבות אמוניה מחיפה לאשדוד ומאשדוד לצפע (דימונה). כך הודיע ועד עובדי רכבת ישראל.

ברכבת ישראל ישנם לא פחות משלושה סכסוכי עבודה פתוחים: בחטיבת נוסעים, תשתיות, במקצועות הטכנולוגיסטיים וחשמול. ואולם, עד לאחרונה נשמר ברכבת "שקט תעשייתי", ולא ננקטו צעדים ארגוניים פנימיים. לטענת הוועד לעיצומים בחטיבת המטענים אין השפעה על הנוסעים. ואולם, לעיצומים עלולות להיות השלכות אחרות: הובלת האמוניה שנחשבת לחומר רעיל תתבצע במשאיות הנוסעות בכבישים עמוסים במקום ברכבות הנוסעות על שטח "סטרילי".

בחטיבת התשתיות של הרכבת מתלוננים העובדים על עומס בעבודה ועל כך שההנהלה לא מעוניינת לקלוט עובדים נוספים. "לא רוצים להביא עוד עובדים ומטילים עוד ועוד משימות על העובדים הקיימים שכבר קורסים. העובדים הכי חלשים ברכבת, עם השכר הכי נמוך והם אלה שמנוצלים", אומר היום (ב') ל"גלובס" אחד הגורמים המקורבים לוועד הרכבת. "יש לנו סכסוך פתוח גם בחטיבת הנוסעים, אבל אנחנו לא מפעילים אותו", הוא מוסיף.

יו"ר וועד העובדים גילה אדרעי מסרה בתום הפגישה: "אנחנו מודים לשר על הפגישה. השר היה קשוב והבין את מצוקת העובדים הקיימת היום ברכבת. הסברנו לשר כי ההנהלה פוגעת בעובדים ובזכויותיהם. אנחנו תקווה שההנהלה תדע לקחת את הדברים שעלו בפגישה וליישם אותם במסגרת המו"מ. ככל שההנלה תמשיך בפעולותיה הפוגעניות, אנו נמשיך בעיצומים".