מדוע הרופא רשם לכם דווקא את התרופה הזו?

ההסתדרות הרפואית הכריזה על סכסוך עבודה ומאיימת להשבית את מערכת הבריאות • על מה השביתה? לא על תנאים טובים יותר, או על מצבה הגרוע של מערכת הבריאות, אלא על זה שאסור עוד לרופאים להיפגש ביחידות עם נציגי חברות התרופות • צפו בטור של הילה ויסברג

ההסתדרות הרפואית, ארגון העובדים של הרופאים בישראל, הכריזה לפני כשבועיים על סכסוך עבודה ומאיימת לצאת בשביתה. לא על תנאים יותר טובים או מספר המיטות בבתי החולים, לא! הרופאים כועסים על דבר אחד. שאסור להם להיפגש עם נציגי חברות התרופות, בארבע עיניים.

עד היום אם תועמלן, איש השיווק של חברת התרופות, רצה להיפגש עם רופא ביחידות לא הייתה בעיה. ובאמת לפעמים המפגשים האלה הם אכן למטרות למידה אבל לפעמים קרו בהם עוד דברים. העצה להשתתף בכנס, או קשר חברי שנרקם. ומשרד הבריאות חושש שאלה עלולים להטות את שיקול הדעת של הרופאים.

חברות התרופות התנגדו כמובן כי בלי הקשר הישיר לרופאים הרבה יותר קשה לשכנע שהתרופה שלהם הכי טובה. ההסתדרות הרפואית מצידה אומרת - איך יכול להיות שרגולטור יקבע לנו, עם מי מותר, או אסור לנו להיפגש? איך זה יכול להיות שלא סומכים על שיקול הדעת שלנו, כאנשי מקצוע?

יכול להיות שמשרד הבריאות מיהר מדי, ולא הכשיר את הקרקע בקופות ובבתי החולים לפני שיצא עם ההנחיות החדשות. כי כרגע הבלאגן חוגג, ואף אחד לא ממש יודע איך מתארגנים. לא הרופאים, לא המנהלים בקופות ובבתי החולים, לא התועמלנים.

היוזמה של משרד הבריאות נכונה ומבורכת כי כשרופא נותן לכם מרשם, אתם רוצים להיות בטוחים שהוא נתן לכם את התרופה הכי טובה, ורק משיקולים מקצועיים. אחרי הכל, זו הבריאות שלנו.