השווייצרים באים: קרן ההון סיכון Lakestar נכנסת להשקעה בישראל

הקרן תיכנס להשקעה בהיקף המוערך בעשרות מיליוני דולרים • מנהל ההשקעות של הקרן בישראל הוא גלעד נוביק, שייצג עד כה בישראל את ההשקעות של קרן Horizons Ventures של המיליארדר הסיני לי קאשינג

קרן הון הסיכון השוויצרית Lakestar נכנסת להשקעה בישראל בהיקף המוערך בעשרות מיליוני דולר. הקרן השקיעה עד כה בחברות כמו פייסבוק, סקייפ, ספוטיפיי ו- Airbnb, וגייסה בשני הסבבים האחרונים הון בהיקף של כ-500 מיליון אירו. מנהל ההשקעות של הקרן בישראל הוא גלעד נוביק, שייצג עד כה בישראל את ההשקעות של קרן Horizons Ventures של המיליארדר הסיני לי קאשינג.

בהשקעותיה בישראל תתמקד קרן Lakestar בחברות בתחום הפינטק בשלבים ראשוניים ותחילת צמיחה, אשר מתכננים הרחבת פעילות לאירופה. כמו כן היא תשקיע בטכנולוגיות אוטומוטיב, בינה מלאכותית וביג דאטה.

נוביק, ישראלי המתגורר בלונדון, ושהיה בעבר ראש חטיבת המחקר של האצ'יסון באירופה ולפני כן בכיר בפרטנר, אמר: "אין לי ספק שהרצון והנכונות של קרן לייקסטאר להשקיע בסצנת הטכנולוגיה המקומית בישראלית תטיב עם היזמים המקומיים בכך שהיא תאפשר חיבור יעיל וטוב למוקדים הנכונים באירופה בכלל ובשוויץ בפרט. שוויץ היא מובילת רגולציה בתחום הפינטק, המוסדות הבנקאיים המסורתיים שם מתקדמים מאוד באימוץ העולם החדש של המטבעות הקריפטוגרפים, ומשמעות הדבר היא שחברות פינטק שמפתחות פתרונות בסגמנטים הללו יוכלו ליהנות משוק שלם בשל לקבל את המוצרים החדשים ויש לכך יתרון עצום".

ההודעה הרשמית על כניסת הקרן להשקעות בישראל תימסר מחר במסגרת אירוע Switzerland Fintech-Blockchain Summit 2018 שמקיימת שגרירות שוויץ בישראל בשיתוף משרד הרצוג פוקס נאמן. באירוע ישתתפו בכירי מימשל שוויצריים ונציגי הסקטור הפיננסי והבנקאי בשווייץ, ובין השאר תוצג בו הרגולציה החדשה השוויצרית שמאפשרת לחברות פינטק ובלוקצ'יין לקבל רשיונות לניסוי ולהפעלת שירותים, שכיום אינם ניתנים לביצוע בישראל.

שגריר שווייץ בישראל, ז'אן-דניאל רוח, אומר בשיחה עם גלובס כי אחת המשימות המרכזיות שהוא לקח על עצמו היתה לקדם את הקשרים בין הסקטור הפיננסי השוויצרי לבין החדשנות הישראלית בתחום הטכנולוגיה הפיננסית. "מספר הסטארט-אפים הישראלים בתחום הפינטק הוא 600, מספר כפול ממספרם בשווייץ," אומר השגריר, "וזה למרות שהסקטור הפיננסי שלה חזק מאוד והבנקים השוויצריים הם מספר אחד בתחום ניהול נכסים פיננסיים בעולם. זה אינטרס לאומי של שווייץ לשמור על מובילות ואנחנו יודעים שפינטק, בעיקר בלוקצ'יין אבל גם ICO, ישנו את העולם וכאן אנחנו מתחברים לישראל שהיא מובילת חדשנות".

לדבריו השגרירות השווייצרית ארגנה עד כה כ-12 קבוצות ומשלחות של אנשי עסקים ואנשי מימשל לישראל, ויזמה מספר כנסים ומפגשים כשהמטרה היא יצירת קשרי עבודה עם חברות הפינטק הישראליות.

בהיבט אחר מנהלות ישראל ושווייץ דיאלוג כלכלי במסגרת "אסטרטגיית G2G", והתקיים מפגש בין שרי האוצר של שתי המדינות, ונחתם הסכם MOU לשיתוף פעולה בתחומים אלה. אחת התוצאות האפשריות של שיתוף הפעולה הזה עשויה להיות אימוץ עקרונות הרגולציה השווייצרית המתקדמת בישראל. אומר רוח: "שווייץ היא מובילה בעולם בפיתוח מסגרות רגולטוריות, שמצד אחד מאפשרות שקיפות ואפקטיביות לחברות ומצד שני מצמצמות את הסיכונים לציבור ומוודאות שאין מדובר בשימוש למטרות לא ראויות. אם אתה שחקן חדש בתחום, ורוצה לפתוח עסק בלוקצ'יין או ICO, ההנחיות החדשות אומרות מה אתה בדיוק צריך לעשות כדי לקבל רישיון במהירות".